Skocz do zawartości

[10036g] Giant xtc by mjotka


mjotka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym przedstawić rowerek jaki udało mi się poskładać. Całość oparta na rzadko spotykanej u nas ramie Amulet 10,3r (czeska produkcja). Oryginalnie miał on 10,3 kg bez pedałów, ja chciał bym również otrzymać podobny wynik, w okolicach 10kg na czysto (kupiłem samą ramę). W tym sezonie wymieniłem już tyle części, że powstał całkowicie nowy rower (tamten miał 13,4kg), na razie chciał bym troszkę pojeździć ale będę jeszcze modyfikować po sezonie. Na pewno będę chciał zmienić korbę na coś z Hollowtech II.

Będę wdzięczny za porady, ewentualnie krytykę ;)

 

 

Specyfikacja:

 

Bar Ends: (Rogi) Smica 60g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore BL-M485 344g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore BL-M485 382g

Brake rotors: (Tarcze) XTR SM-RT97 248g

Cables: (Pancerze i linki) 76g

Cassette: (Kaseta) Deore CS-HG50-9 366g

Chain: (łanńuch) LX CN-HG73 268g

Crankset: (Korby) Deore FC-M510 + LX BB-ES51 998g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) LX FD-M581A 174g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XT RD-M771 GS + KCNC 224g

Fork: (Widelec) Manitou R7 MRD Absolut 100 1360g

Frame: (Rama) Amulet 10,3R 1622g

Grips: (Gripy) Ritchey WCS Truegrip + korki 50g

Handlebar: (Kierownica) Bontrager 186g

Headset: (Stery) Ritchey WCS + gwiazdka 110g

Pedals: (Pedały) Wellgo C29 384g

Seat: (Siodło) San Marco Arami 249g

Seatpost: (Sztyca) Accent SP-495 27,2@300mm 276g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) 30g

Shifters: (Manetki) SLX SL-M660 256g

Skewers: (Zaciski kół) XT 124g

Stem: (Mostek) FSA OS 190 110mm 158g

Tire (Front): (Opona przednia) Continental mountian king 2.2 548g

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental mountian king 2.2 548g

Tubes: (Dętki) Continental light 260g

Wheel Front: (Koło przednie) 800g

-Hub: (Piasta) XT HB-M775

-Rim: (Obręcz) Sunrims DS2+XC,36h

-Spokes: (szprychy) DT Revolution 2.0-1.5-2.0

-Nipples: (nyple) DT

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe

Wheel Rear: (Koło tylne) 963g

-Hub: (Piasta) XT FH-M775

-Rim: (Obręcz) Sunrims DS2+XC,36h

-Spokes: (szprychy) DT Revolution 2.0-1.5-2.0

-Nipples: (nyple) DT

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe

 

Suma: 11 064g

 

 

Real foto:

 

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/001.jpg

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/002.jpg

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosiłbym o zdjęcie ile masz miejsca między oponą, a ramą z tyłu, bo tez chciałbym je zakupić, ale mam obawy że się nie zmieszczą. W tej chwili mam z tyłu kende nevegal 2.1 i jeszcze jest troszeczkę miejsca. Tak poza tym to rowerek jest super i oryginalny bo pierwszy raz słyszę o tej ramie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy oponie Continental 2,2 jest jeszcze około 0,5cm z każdej strony

 

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/003.jpg

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/004.jpg

 

opona jak dla mnie dość szybko się ściera, stan jak na foto po ok 1700km

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z ich trakcją ? Czy były już użytkowane w błocie, jeśli tak to czy dawały radę ? Czy opinie dotyczące tłumienia nierówności są prawdziwe ? Jakie opony użytkowałeś wcześniej ?

Edytowane przez JustMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z ich trakcją ? Czy były już użytkowane w błocie, jeśli tak to czy dawały radę ? Czy opinie dotyczące tłumienia nierówności są prawdziwe ? Jakie opony użytkowałeś wcześniej ?

 

 

Używanie w błocie raczej mało, ale dają sobie radę w złych warunkach. Co do tłumienia nierówności to nie wiem czy to do końca prawda, ale przy dużych dziurach widać ugięcie nawet przy dużym ciśnieniu. Poprzednie opony były poniżej 50zł szt. więc nic ciekawego.

 

 

 

Przelicz jeszcze raz, mi wyszło 11044, czyli 20g mniej

 

Ważyłeś części, czy to są dane katalogowe?

 

 

Wszystkie części były przeze mnie ważone. Sprawdziłem, tarcze xtr 2x124g, wpisałem 228 a nie 248g.

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem:

 

Chwyty: Ritchey WCS Truegrip (50g) na KCNC HandleBar Grip (18g)

Kasetę: Deore CS-HG50-9 11-32 (366g) na SLX CS-HG80-9 11-28 (230g)

 

W szczególności polecam kasetę Slx 11-28, ma lepszy zakres przełożeń 11-12-13-14-16-18-21-24-28T przy bardzo niskiej wadze.

 

Rower aktualnie waży: 10 896g

 

http://www.mj88.republika.pl/forumrowerowe/005.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razi przede wszystkim waga kół więc w następnym sezonie mógłbyś pomyśleć o wymianie obręczy na EQ21 (budżetowo), ewentualnie Mavic 717/DT 4.2D lub (jeśli będziesz miał dużo kasy) ZTR Olympic/Alpine bądź FRM 333.

Kierownica tu możesz zbić minimum 60g wymieniając na KCNC/Far&Near.

Zaciski kół na złote Dartmoor Bolt ON, -60g za 25zł.

Gripy -40g na KCNC lub Bontanger XXX.

Zacisk sztycy na Accent Light -10g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sun Rims Equalizer 21 365g

2. Mavic 717 404g

3. DT 4.2D 408g

4. ZTR Olympic 347g

5. ZTR Alpine 330g

6. FRM XMD 333 325g

 

Moje mają 424g, 1 jakoś mi się nie podoba; 2,3 zbyt mała różnica; pozycja 4-6 jak najbardziej. Może jak bym zmieniał piasty przeszedł bym na 32 szprychy, też ok. -50g na 2 kołach.

 

 

Kierownica tu możesz zbić minimum 60g wymieniając na KCNC/Far&Near.

Będę chciał zmienić kierownicę i mostek.

 

 

Zaciski kół na złote Dartmoor Bolt ON, -60g za 25zł.

Nie zaryzykuję w alu, jak już bym zmieniał to na Ti. Myślałem na Aerozine Titanium XQ 1.0 (45g) ale nie wiem co to warte.

 

 

Jak na razie najwięcej jeszcze bym zwojował na hamulcach i korbie, ok. 400g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniając hamulce z Deore na Avid Ultimate zyskałem prawie 200g na komplecie, nie wiem jeszcze ile na śrubach (stalowa na ti) i tarczach ale liczę ok. 100g na tym.

Co do Dartmoor'ów. Oś jest stalowa nakrętki aluminiowe więc spokojnie. Poza tym nie jeden na nich jeździ i jest zadowolony. Co do zacisków Aerozine, Tobo chyba takich używał więc On może słowo na ich temat napisać. Na korbie spokojnie 200g (wymieniając na SLX'a, kominy alu i lżejsze zębatki - komplet zębatek z SLX'a spokojnie sprzedasz za 220zł-250zł). W przyszłości możesz wymienić też sztycę np. na KCNC tu ok. 130g. Ale... rower to tylko środek do osiągnięcia celu powinno się na nim jak najwięcej jeździć a nie tylko podziwiać i ważyć. ;-)

 

 

 

Edit:

No i pancerze do wymiany. ;-)

Edytowane przez ukaniex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerek w ciągłej eksploatacji, na początku sezony przy okazji wymiany ramy i amora miał przestój, ale teraz zanim sprzedam muszę mieć nową część w domu.

 

Właśnie o korbie slx myślałem, po wyrzuceniu 22T idzie uzyskać koło 830g, chociaż nie wiem czy to nie przesada.

Edytowane przez mjotka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniając hamulce z Deore na Avid Ultimate zyskałem prawie 200g na komplecie, nie wiem jeszcze ile na śrubach (stalowa na ti) i tarczach ale liczę ok. 100g na tym.

Co do Dartmoor'ów. Oś jest stalowa nakrętki aluminiowe więc spokojnie. Poza tym nie jeden na nich jeździ i jest zadowolony. Co do zacisków Aerozine, Tobo chyba takich używał więc On może słowo na ich temat napisać. Na korbie spokojnie 200g (wymieniając na SLX'a, kominy alu i lżejsze zębatki - komplet zębatek z SLX'a spokojnie sprzedasz za 220zł-250zł). W przyszłości możesz wymienić też sztycę np. na KCNC tu ok. 130g. Ale... rower to tylko środek do osiągnięcia celu powinno się na nim jak najwięcej jeździć a nie tylko podziwiać i ważyć. ;-)

 

 

 

Edit:

No i pancerze do wymiany. ;-)

 

150-160zł za zbętki slx-a ...

 

 

1. Sun Rims Equalizer 21 365g

 

380g będzie ciężkooo znaleźć.

 

A dartmorow się bój, sporo osób na tym śmiga.

Jak coś to koszt nowych nie jest duży :D

 

 

Pozdrawiam

Ubotek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zacisków Dartmoor - spokojnie też ich używam i wszystko jest ok :D, zaskoczyła mnie korba u Ciebie, mam taką samą, ważyłem same ramiona i wyszło 433g więc jest naprawde dobrze, tylko zębatki fabryczne są cieżkie, swoją drogą gdzie taką znalazłeś? Długo jest już nieprodukowana a na twojej nawet przetarć nie ma :D - u mnie już kolor srebrny gości.

Edytowane przez afly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbę kupiłem na allegro w tym roku, komuś zalegała. Otarcia są na lewym ramieniu, na foto nie widać, bo są małe.

 

Waga:

ramiona 456g

koronka 22T 42g

koronka 32T 88g

koronka 44T 76g

śruby 30g

suport LX 306g

 

Koronka 44T aluminiowa, nie wiem czy seryjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co znalazłem w sieci, fabrycznie korba miała ważyć 718g, u Ciebie wychodzi 692 więc pewnie blat fabrycznie był stalowy (rocznik tej korby to 2001 oO) http://www.togoparts.com/items/view_item.php?cid=35&bid=308&iid=638 , dziwi mnie rozbieżność w wagach naszych ramion, u mnie co prawda ramiona są pozbawione farby, ale żeby różnica +20g,

Edytowane przez afly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedyś leżała mi śruba główna od przerzutki tylnej Pro-Bolt 4,3g; miałem chwilę czasu więc ją założyłem do przerzutki którą miałem Shimano XT RD-M771 GS + KCNC 224g >> 214g zaoszczędziłem 10g, mało ale z zerowym nakładem pieniężnym.

 

 

Rower aktualnie waży: 10 886g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...