Skocz do zawartości

[koło] problem ze szprychami/zaplotem


PsychoticArchitect

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Dziś podczas oględzin i podziwiania mojego za######istego rumaka :) zauważyłem, że po zaciśnięciu tylnego hampla na maxa, rowerem można ruszać przód tył. Pierwsza myśl, to, że luz jest na mocowaniu tarczy, ale patrzyłem, macałem etc. i wygląda, że jak jest hampel zaciśnięty to piasta siedzi na swoim miejscu i się nie obraca [rusza się przód tył, jak cały rower]. Więc problem jak by leżał w szprychach, choć nerki nie dam. Ruchowi przód- tył towarzyszy nieregularne cykanie [ no ewidentnie podpada to pod szprychy ;) ]. Luz ten to jest gdzieś z 1 cm tak na oko. Jak się zakręci swobodnie kołem i naciśnie gwałtownie hamulec to jest też takie charakterystyczne cyknięcie. Innymi słowy i w powiększeniu to przy zablokowanym hamulcu i próbie ruchu kołem ma się wrażenie, ze szprychy zaraz się okręca wokół piasty :(

 

I teraz zasadnicze pytanie... gdzie konkretnie może leżeć przyczyna problemu i jak to wyleczyć??

 

Specyfikacja:

Obręcz AlexRims Ace 19

Piasta XT 2008

szprychy DT Champion

nyple mosiężne

 

Koło ma ponad 2 lata. od kwietnia br jest używane z tarczami [160mm], wcześniej vki.

 

Jakiekolwiek koncepcje mile widziane.

 

Pozdrawiam Jakub

Napisano

Jesteś pewny, że piasta się nie rusza? Klocki mają na ogół w zacisku lekki luz i się poruszają w w/w sytuacji, co przy promieniu koła przekłada się na większy luz na całym rowerze.

Napisano

Hmm... po rozkminie w dwóch 'chopa' doszliśmy do wniosku, że to może jednak faktycznie sprawa poluzowanej tarczy... Choć też nie wiem w jaki sposób... bo faktycznie piastą można ruszyć, a tarcza zablokowana. Tylko teraz czy samo dokręcenie tarczy pomoże? Żeby się nie okazało, że jakimś cudem gniazdo CL w piaście ma luzy albo się wyrobiło...

 

dzięki i pozdro

Napisano

Nie sądzę, żeby tarcza sama w sobie się poluzowała - wielowpust CL jest częścią korpusu piasty. W grę wchodzą:

Luz na klockach o czym pisałem

Luźny zacisk

Jeśli tarcza na CL to pewnie nitowana - luzy na nitach.

Napisano

Nie sądzę, żeby tarcza sama w sobie się poluzowała - wielowpust CL jest częścią korpusu piasty.

 

czyli wielowypust razem z piastą jest monoblokiem? nie jest, że on jest tak, że np. jest nakładany rogrzany na piastę i potem schładzany i pasowany?

 

W grę wchodzą:

Luz na klockach o czym pisałem

Luźny zacisk

Jeśli tarcza na CL to pewnie nitowana - luzy na nitach.

 

Ale taki wielki ten luz na klockach? Posprawdzam to dziś raz jeszcze... no i obadamy :icon_wink:

 

 

a może stery? :thanks: lub amorek ma luzy?

ke? ;) problem jest zlokalizowany w miarę dokładnie. Nie jest to kwestia ani sterów ani amora. Rzecz się dzieje z tyłu w rejonie piasty :icon_lol:

Napisano

Luz na klockach to mniej niż 1 mm ale, że promień koła jest dźwignią (fizyka się kłania) to na całym rowerze ten luz jest kilkakrotnie większy.

Napisano

Dokręciłem tarczę i niby jest ok. Zobaczymy, jak się pogoda poprawi i czy w tym problem leżał. Ale mam nadzieję, że tak. Inna kwestia to to dlaczego to dziadostwo się poluzowało i to jeszcze po 2 miechach nieużywania.

 

Luz na klockach to mniej niż 1 mm ale, że promień koła jest dźwignią (fizyka się kłania) to na całym rowerze ten luz jest kilkakrotnie większy.

 

No dobra, doskonale wiem czym jest promień koła. Trochę wiadomości z zakresu mechaniki i fizyki posiadam. Po prostu obrót obręczy był taki, że luz na klockach by musiał być niewyobrażalny :icon_wink:

 

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Jakub

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...