kielon Napisano 21 Lipca 2010 Napisano 21 Lipca 2010 Witam, Na wstępie - poświęciłem ponad tydzień na szukaniu opinii na temat tych opon, testów i nadal nie wiem . Przeszukałem oczywiście forum . Co do oponek, wszystkie mają na ogół pochlebne opinie (mała ścieralność i opory toczenia, duża wytrzymałość na przebicia, dobre właściwości trakcyjne). Planuję wydać około 100 zł za oponę (mniej lub więcej). Wcześniej miałem semi-slicki Ritchey Speedmax, które o dziwo mimo ostrego katowania (zwłaszcza po szutrach - zjazdy przy dużych prędkościach, "mielenie" kołem napędowym itp.) trzymały sie dzielnie. Oczywiście w terenie, zwłaszcza na podjazdach musiałem się mocno namęczyć, żeby jakoś nawet po ubitej ścieżce pokrytej trawą. Zastanawiam się, czy kupić ponownie semi-slick, czy coś bardziej agresywnego, ale nadal szybkiego, o stosunkowo niskich oporach toczenia. Jeżdżę po twardych nawierzchniach. Zwykle moja trasa jest następujących powierzchni: asfalt - 50% długości tras (długi dojazd :/), szuter, żwir itp., raczej zbity, rzadziej luźny, często ostry - 30%, drogi gruntowe, trawiaste - 15% długości trasy, pola uprawne, kamienie - 5% (lubię zawsze zboczyć z trasy w otchłań ) Ważę 80 kg. Charakterystyka mojego sposobu jazdy - niesamowicie szybko, dużo zakrętów, uników, nierzadko małe skoki, nie tylko płasko, też strome zjazdy. Generalnie jak na XC, to katuję swój rowerek. Jedna z moich uczęszczanych tras to około 5 km dojazdu po asfalcie, 10 km ścieżek, szutrów, które mogę pokonywać wielokrotnie w zależności od czasu i sił, powrót - znowu 5 km asfaltu. Czasem jest tak, że ten asfalt służy tylko do dojazdu, jadę spokojnym tempem - średnio 25 km, później ostro na ścieżkach i spokojny powrót. Czasem jednak asfalt wliczam do treningu, gdy "robię" czasówkę. Wówczas kłaniają się niskie opory toczenia, które w tych momentach się przydają. Pytam Was drodzy forumowicze, oczywiście przede wszystkim użytkowników tych modeli - KTÓRE OPONY WYBRAĆ?? Co polecicie przy charakterystyce moich tras i przy moim temperamencie (muszą być wytrzymałe!, nie z "papierowymi" ściankami i raczej nie semi-slicki, choć nadal się zastanawiam, stąd pytam)?? Sądzę, że raczej lekko terenowe, z niezbyt agresywnym bieżnikiem. Moje typy: Michelin: 1. XC Dry 2 2,0 2. XC Hard Terrain 2,0 Continental: 1. Race King Pro 2,0 Maxxis: 1. Tomahawk 1,95 Schwalbe 1. Sammy Slick 2,1 PS. Oczywiście zdarza się i tak, że turystycznie jeżdżę sobie głównie po asfalcie, zwiedzając wioski, szukając nowych tras. Wtedy wjeżdżam czasem w polne drogi, czasem w szczere pola. Drodzy moderatorzy, bardzo proszę o usunięcie tego tematu. Muszę założyć nowy, ponieważ tematu sam nie rozumiem. Nie wiem, o czym myślałem, gdy go pisałem;/ Drodzy moderatorzy, bardzo proszę o usunięcie tematu. Powód w tekście postu.
tomaszek12 Napisano 28 Lipca 2010 Napisano 28 Lipca 2010 Ja polecam Maxxis WormDrive 1.90 jeżdżę w tym sezonie i są Ok. ciche szybkie po asfalcie i po terenie też dają radę i są tanie za zwijane zapłacisz ok. 60-70 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.