Skocz do zawartości

[kierownica, stery] Problem ze złożeniem kierownicy


hehe12

Rekomendowane odpowiedzi

Może mam banalny, śmieszny problem, ale chciałem się upewnić.

Z rury (tej z widełkami trzymającymi koło) wyleciało mi coś takiego

http://img514.imageshack.us/i/24798957.jpg/

http://img153.imageshack.us/i/49351398.jpg/

Jest to część trzymająca śrubę od kierownicy łączącą ją z rurą z widełkami na koło, (stery?).

Nie bardzo wiem jak ta część trzyma kierownice z rurą (z widełkami). Nie chciałbym żeby kierownica wypadła mi z roweru np. przy pokonywaniu krawężnika. Wydaje mi się że po prostu przy dokręceniu śruby ta część z kierownicą robi się tak szeroka ( http://img806.imageshack.us/i/93996604.jpg/ )że blokuje się z określonym miejscu w rurze i w ten sposób jest umocowana do tej rury? No ale nie wiem czy tak to ma wyglądać, czy może coś zgubiłem hm. Wszystko jest ok?

 

Niewielki luz może być? Bo przy lekkim luzie czuć już pewien opór przy kręceniu kierownicą.

W ogóle luz na czym polega, na tym że nie ma możliwości poruszania góra-dół, czy poziomo także? Chodzi mi o to, że gdy przy zaciśniętym przednim hamulcu ruszę rowerem to czuć że yy nie wiem jak to opisać, no czuć że rusza się w poziomie przy kierownicy, nie jest to stabilne, nieruchome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, co Ci wypadlo, to klon od mostka na 1"...

 

wkladasz srube od gory w mostek, na dole zakladasz to co wypadlo, jako nakretke i zakrecasz, kierownica zamontowana poprawnie.

 

a luzy w Twoim przypadku, kasuje sie nastepujaco:

 

odkrecasz kontre (taka duuza nakretka, cos kolo 35 chyba?) widoczna na 2 fotce, ktora dales, taka czarna, potem bedzie nakretna wlasciwa, Ja dokrecasz na maxa(zeby nie bylo luzu i zeby sie widelec obracal nadal) a potem kontrujesz, i tyle... luzu nie ma, wszystko stabilne, kierownica nei wypadnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z wianuszków w złą stronę miałem odwrócony (chyba :D). Troche mi się zmiażdżył, kulki się nie trzymają wianuszka :D Teraz złożyłem, skręciłem i jest prawie ok :) Prawie bo nie wiem czy minimalnie leciutki luz jest dopuszczalny. Kierownica z kołem przy pochylaniu roweru w bo troszke opornie skręca sama :). Luz przy zaciśniętym hamulcu jest naprawde mały, prawie niewyczuwalny. Kierownicą kręcę normalnie. Zastanawiam się czy sterów jednak nie skręciłem za mocno. Bo kiedyś znalazłem artykuł w internecie, że kierownica przy pochyleniu roweru powinna z łatwością skręcić, u mnie jest tak średniawo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...