herrscher Napisano 20 Czerwca 2010 Napisano 20 Czerwca 2010 Witam, Problem dotyczy tarczowego hamulca tylnego. Mianowicie, sytuacja wygląda następująco: Gdy tarcza ustawiona jest optymalnie równo pomiędzy klockami hamulca (stały - 1mm od tarczy, ruchomy - około 2mm), wówczas podczas jazdy po równej powierzchni (np asfalcie) tarcza zaczyna nieznośnie dzwonić. W związku z tym, ustawiłem stały klocek tak, aby lekko ocierał o tarcze co wyeliminowało dzwonienie. Niestety, przy takiej konfiguracji, gdy już klocek się dotarł, zaczął okropnie piszczeć w momencie ocierania o tarczę. Dodam, że tarcza jest minimalnie krzywa. Wiem, że klocki nie powinny o nią ocierać, w związku z tym co mogę zrobić by tarcza nie dzwoniła? Może zmiana śrub mocujących? Z przodu mam te same hamulce, odległość tarczy od klocków wynosi po równo ~2mm i nie ma tam tego problemu. Specyfikacja: - Tektro IO - tył - tarcza 160mm
stefan2810 Napisano 20 Czerwca 2010 Napisano 20 Czerwca 2010 Miałem te hamulce. Wydaje mi się że w tym modelu to po prostu normalne. Chodź nie wiem jak bym je regulował to i tak dzwoniły. Przód i tył. Nie było reguły. Po zablokowaniu tylnego koła dzwonienie ustało.... do pierwszego zakrętu.
afly Napisano 20 Czerwca 2010 Napisano 20 Czerwca 2010 Miałem te hamulce. Wydaje mi się że w tym modelu to po prostu normalne. Chodź nie wiem jak bym je regulował to i tak dzwoniły. Przód i tył. Nie było reguły. Po zablokowaniu tylnego koła dzwonienie ustało.... do pierwszego zakrętu. Dziwne, u mnie już 2200km z tymi hamulcami i żadnych problemów tego typu nie miałem, ale jak zaradzić za bardzo też nie wiem.
Mod Team bogus Napisano 21 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 21 Czerwca 2010 Często na piszczenie pomaga zastosowanie odrobiny pasty miedzianej na tył klocków hamulcowych. W zamian można użyć trochę smaru stałego, ale trzeba uważać by nie ubrudzić klocków.
herrscher Napisano 21 Czerwca 2010 Autor Napisano 21 Czerwca 2010 Dzwoni tarcza, a nie klocki Tarcza po prostu wpada w rezonans. W prawidłowym ustawieniu hamulców klocki nie powinny ocierać o tarczę w związku z tym należałoby wyeliminować jej drgania. I teraz pytanie: wymieniać tarczę, czy zastosować jakieś inne śruby mocujące?
Konr4d Napisano 21 Czerwca 2010 Napisano 21 Czerwca 2010 Jeśli jest krzywa to sugeruje mimo wszystko wymianę tarczy, ale nie daj się ponieść wydatkom tylko bierz taką za 30-40zł
Yorgi Napisano 21 Czerwca 2010 Napisano 21 Czerwca 2010 Dodam od siebie, że też miałem ten hamulec i po wymianie na http://www.rowerowy.com/czesci/tarcze_hamulcowe/roundagon nic się nie zmieniło. Albo brzdękanie, albo słabe hamowanie przy bardzo dużym rozsunięciu klocków. Taki hamulec.
afly Napisano 21 Czerwca 2010 Napisano 21 Czerwca 2010 Pierwsze co to podstawą jest prosta tarcza, spróbuj może masz jakąs możliwośc wyprostowania obecnej tarczy przy pomocy jakiejs prasy z dużym naciskiem, następnie skoro tarcza wpada w rezonans to jakas cześc roweru musi drgać z taką samą częstotliwość jaka odpowiada tarczy, ciężko jest mi sobie to wyobrazić aby tak było, dlatego posmarowałbym delikatnie klocki (oczywiście nie od strony okladzin) tak jak napisał bogus92, i przeprowadzić regulację tak aby nic nie ocierało, oraz odległosc klocków najlepiej zbliżona do 1mm. Nie wiem czy problem leży w regulacjach, czy w posiadanych egzemplarzach, ale jak czytam niektóre problemy to sam się dziwię czemu takich nie mam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.