grzegorz1976 Napisano 4 Czerwca 2010 Napisano 4 Czerwca 2010 Mam pytanie co może być powodem sytuacji gdy w niektórych położeniach korby łańcuch ociera o przerzutki przednie, jeżdżę na przełożeniu przód największa tarcza, tył najmniejsza. Jeżeli sądzicie ze jakieś części są do wymiany to proszę o zaproponowanie jakiś dobrych. Mój rower to Arkus Vip 5 model z 2008. PS. Byłem w dwóch serwisach jeden doradził wymianę suportu, w innym uderzenie młotkiem w blat tarczy
extreme84 Napisano 4 Czerwca 2010 Napisano 4 Czerwca 2010 Sprawdź czy nie ma luzów na suporcie. Ruszając korbą na boki nie powinno być żadnego luzu - jak jest wkład suportu do wymiany.
Ceber Napisano 4 Czerwca 2010 Napisano 4 Czerwca 2010 jeżeli blat tarczy jest skrzywiony to może ocierać nierównomiernie = prostowanie blatu albo wymiana. oś suportu także może być winna jeżeli jest skrzywiona - i tutaj tylko wymiana na nowy. A tak nawiasem mówiąc czy próbowałeś wyregulować przednią przerzutkę ? bo może nic nie trzeba wymieniać.
grzegorz1976 Napisano 5 Czerwca 2010 Autor Napisano 5 Czerwca 2010 luzów nie wyczuwam, przerzutka spisywała się bez zarzutu przez ok. 800km. Także prostowanie blatu zębatek zostaje. Są na to jakieś specjalne metody
1415chris Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 Sprawdz czy rzeczywiscie blat jest skrzywiony, obracajac korba do tylu patrz jak zmienia sie odleglosc, czy wogole, od wozka przerzutki.
Rulez Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 jeżdżę na przełożeniu przód największa tarcza, tył najmniejsza I to będzie główna przyczyna, po prostu tak nie powinno się jeździć, maksymalny przekos to największa przód/3 od dołu tył.
1415chris Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 Rulez chyba cos Ci sie pomylilo, kolega opisuje, z tego co rozumiem, jazde na najszybszym przelozeniu, przod blat (najwieksza zebatka)/tyl najmniejsza koronka.
Rulez Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 Może i się pomyliło, w takim razie zostaje regulacja przerzutki, lub prostowanie blatu, to drugie raczej gdyby wystąpiły jakieś znaczne przeciążenia (uderzenie, lub - mocna łyda + słaba korba). W razie prostowania - uderzać móltkiem z małą siłą poprzez jakiś drewniany klocek. Ewentualnie wymiana całego kompletu : http://www.allegro.pl/item1059231799_nowosc_truvativ_iso_flow_wklad_na_wielowypust.html
juhu Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 Pokręć tą plastikową gwiazdką (tam gdzie linka przedniej przerzutki wchodzi do klamkomanetki).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.