Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] Dziwny dźwiek i szarpanie


Biedron1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem zielony w tej tematyce wiec prosze o wyrozumiałość. Od pewnego momentu z moimi przednimi hamulcami stało sie coś dziwnego z przednimi hamulcem. Podczas hamowania wydobywa sie gdzies z prodzu(nie wiem czy na pewno z hamulców, może z amorów)dźwiek jakby jakis płyn sie przelweał i bulgotał, cały przód podczas hamowania bardzo szarpie. Przybliżyłme klocki troszke do tarczy, ale to nic nie dało.

 

Mam jeszcze jeden dziwny problem , co jakiś czas tarcze delikatnie "dzwonią" jak dzwonek bardzo cicho, ale jednak chyba jest coś nie tak.

 

Hamulce- Promax

Napisano

Zapewne są to hamulce mechaniczne, pierwsze co to sprawdziłbym czy klocki są równolegle do tarczy, następnie czy tarcza dobrze jest dokręcona, w jakiej odległosci od tarczy znajdują się klocki (powinna być tak odległosc ok 1mm), przy okazji ustawienia klocków warto byłoby je wyjąc i przetrzec papierem sciernym - tarczy też proponowałbym taki zabieg, można ją wcześniej odtłuścić.

Napisano

To tak:

-dokręciłem tarcze

-wyczyściłem klocki i tarcze

-odtłuściłem klocki i tarcze

Ale nie papierem ściernym(nie miałem akurat w domu), ale pojawiły się 2 nowe problemy

1. Po złożeniu wszystkiego słychać jak w jednym miejscu tarcza trze lekko o klocki czyli tarcza jest krzywa.

2. Teraz nic nie szarpie itp. ale hamulce bardzo słabo hamują(mimo że klocki są blisko tarczy

 

Ile by kosztowała by nowa tarcza i klocki? Chciał bym coś raczej z dolnej półki. Jak wyżej wspominałem hamulce Promax

Napisano

To tak:

-dokręciłem tarcze

-wyczyściłem klocki i tarcze

-odtłuściłem klocki i tarcze

Ale nie papierem ściernym(nie miałem akurat w domu), ale pojawiły się 2 nowe problemy

1. Po złożeniu wszystkiego słychać jak w jednym miejscu tarcza trze lekko o klocki czyli tarcza jest krzywa.

2. Teraz nic nie szarpie itp. ale hamulce bardzo słabo hamują(mimo że klocki są blisko tarczy

 

Ile by kosztowała by nowa tarcza i klocki? Chciał bym coś raczej z dolnej półki. Jak wyżej wspominałem hamulce Promax

Klocków nie odtłuszczamy tylko przecieramy papierem sciernym! Czy po wylaniu/spsikaniu tarczy odtłuszczaczem czy wypłukałeś tarcze potem w gorącej/ciepłej wodzie? U mnie akurat jest to wymagane ponieważ inaczej klocki się ślizgają (u mnie jest to napisane w instrukcji), wymiana klocków to nie jest tania sprawa ponieważ komplet do jednego zacisku fabrycznych klocków kosztuje około 35zł, jezeli potraktowałeś klocki odtłuszczaczem, to ciężka sprawa - jedyna opcja to starcie papierem sciernym, jeżeli nic nie da to wypalenie, jeżeli dalej nic to raczej pomyśl nad innymi klockami/hamulcami.

Napisano

Dokładnie to płynem do mycia naczyń(czytałem gdzieś że też można :)). Juz po klockach?

Wysusz je dobrze i papier ścierny drobno ziarnisty, lekko je zetrzesz, również tarcze nim przetrzyj, jak to zrobisz będziemy myśleć dalej, u mnie papier ścierny pomaga zwłaszcza po bardzo błotnych warunkach.

Napisano

Wyczyściłem klocki papierem ściernym i starłem powlokę która wyglądała jak farba, zaczęła schodzić po 2 delikatnych ruchach :) Ale jak wszystko skręciłem okazało sie że tarcza ociera o klocki i jest krzywa(trze w jednym miejscu)

 

A więc co nowa tarcza?

Napisano

Wyczyściłem klocki papierem ściernym i starłem powlokę która wyglądała jak farba, zaczęła schodzić po 2 delikatnych ruchach :) Ale jak wszystko skręciłem okazało sie że tarcza ociera o klocki i jest krzywa(trze w jednym miejscu)

 

A więc co nowa tarcza?

Spróbowałbym bez wymiany tarczy jednak odsunąc ten jeden klocek aby tarcza nie tarła, oczywiście ustawić klocki równolegle względem tarczy i jak najbliżej jej ale żeby nie ocierały! Jeden klocek imbusem regulujemy, drugi klocek poprzez naciąg linki - jezeli zrobisz to prawidłowo a siła nie będzie zadowalać, pomyślałbym nad innym hamulcem.

Napisano

Tak zrobie.

 

Ale cały czas te hamulce są bardzo słabe. tzn nawet się koło nie blokuje

No to rzeczywiście beznadziejnie, z tym że też nie mam pewności czy dobrze wszystko ustawiasz, dla porównaniu mam Tektro IO, waże 84kg i blokuje tak samo przednie jak i tylne koło (tak wiem, tarczowe hamulce do tego nie służą).

Napisano

Ja też waże coś koło 80kg, hamulca używałem sporadycznie, aż nagle zjedźam z górki i zauważyłem że błoto przede mną(brak błotników) chciałem szybko wyhamować żeby sie nie ubabrać i usłyszałem ten dziwny dźwięk, Jak sie pogoda zrobi to pojadę do serwisu i zobaczę co jmi powiedzą. Dzienks za Pomoc!

Napisano

Witam. Mam tylko jedno małe pytanko. Posiadam hayes stroker ryde i podczas hamowania przednim hamulcem słyszę coś jakby..dźwięk skrzydeł muchy latającej koło ucha.. takie trrrrrrr, pojawia się przy hamowaniu ze stosunkowo dużych prędkości, nie jest to głośne, ale na pewno zastanawiające dla świeżaka, jeśli chodzi używanie o hamulców tarczowych:) Proszę o jakieś wyjaśnienie tej dziwnej dla mnie sprawy. Pozdrawiam:)

Napisano

No to rzeczywiście beznadziejnie, z tym że też nie mam pewności czy dobrze wszystko ustawiasz, dla porównaniu mam Tektro IO, waże 84kg i blokuje tak samo przednie jak i tylne koło (tak wiem, tarczowe hamulce do tego nie służą).

czemu nie służą? Bardziej sie zużywają?

 

 

 

@Up

Znam sie na tym pewnie tak jak i ty, ale chyba powinieneś tak jak ja wyczyścić klocki

Napisano

podczas hamowania przednim hamulcem słyszę coś jakby..dźwięk skrzydeł muchy latającej koło ucha.. takie trrrrrrr, pojawia się przy hamowaniu ze stosunkowo dużych prędkości (...) Proszę o jakieś wyjaśnienie tej dziwnej dla mnie sprawy. Pozdrawiam:)

 

 

to ABS grzechocze ;)

 

 

Hayesy lubią śpiewać, szczególnie przy większych prędkościach i dużych tarczach. A to 'trrrr' to pewnie ślizgająca się okładzinka. W twoim modelu są żywiczne, więc pewnie się przypiekła i wyślizgała (za jakiś czas samo jej przejdzie), albo zaświniła. Zawsze możesz dla treningu wyjąć, przetrzeć papierkiem i wypiec. Nic im nie będzie.

Napisano

czemu nie służą? Bardziej sie zużywają?

 

...

Nie zużywają się bardziej, ale od blokowania kół bardziej są V-brakei, tarcze po to wprowadzono m.in. aby wyczucie momentu blokowania koła było lepsze i aby jemu zapobiegać - a nie blokować. (lakoniczny ten post ;/)

Napisano

Eeeetam..

Tarcze wprowadzili bo fajowo wyglądały :)

Pierwsze grimeki czy hajesy ważyły tyle co korba, ciekły, zapowietrzały się i działały jak chciały. Ale szpan był nieporównalny z dzisiejszymi karbonami i wuceesami. A modulację wymyślono dopiero z dziesięć lat temu :)

 

Ale tak poważnie to afly ma rację. Blokowanie koła jak ma się przyzwoite tarczówki świadczy tylko o braku umiejętności. No chyba że stajesz tam gdzie wcisnąłeś klamkę :)

Napisano

Dobra teraz następny problem :) Klocki troszkę oddaliłem,a le tak:bardzo słabo hamują i jak są mokre to bardzo piszczą jeszcze bardziej niż V-brakei.

 

PS: Jak pisałem jestem zielony wiec:D czym smarować łańcuch? Może być wd-40?

Napisano

WD-40 nie jest środkiem służącym do smarowania. Co prawda ma tam jakieś oleje w składzie, ale nie jest to smar. Najtańszym sensownym środkiem jest Pilarol (olej do pił łańcuchowych - 1l za około 10zł), a najsensowniejszym (choć niestety zdecydowanie droższym) ,olej do łańcuchów rowerowych - Finish Line (moim zdaniem zielony lepszy, choć bardziej łapie syf - 60ml około 20zł) czy Rohloff (50ml około 35zł).

Napisano

łańcuch.. byle nie jakims smarem do łożysk.. bo piachu to bedziesz miał od groma! no i WD-40 osobiście bym nie stosował, ja uzywam czegos takiego :forch do łańcuchów z teflonem bedzie najbezpieczniej :). Natomiast jeśli chodzi o hamulce, to nie pomoge, sam jestem zielony w tym..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...