Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] Dziwny dźwiek i szarpanie

Biedron1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem zielony w tej tematyce wiec prosze o wyrozumiałość. Od pewnego momentu z moimi przednimi hamulcami stało sie coś dziwnego z przednimi hamulcem. Podczas hamowania wydobywa sie gdzies z prodzu(nie wiem czy na pewno z hamulców, może z amorów)dźwiek jakby jakis płyn sie przelweał i bulgotał, cały przód podczas hamowania bardzo szarpie. Przybliżyłme klocki troszke do tarczy, ale to nic nie dało.

Mam jeszcze jeden dziwny problem , co jakiś czas tarcze delikatnie "dzwonią" jak dzwonek bardzo cicho, ale jednak chyba jest coś nie tak.

Hamulce- Promax

Napisano

Zapewne są to hamulce mechaniczne, pierwsze co to sprawdziłbym czy klocki są równolegle do tarczy, następnie czy tarcza dobrze jest dokręcona, w jakiej odległosci od tarczy znajdują się klocki (powinna być tak odległosc ok 1mm), przy okazji ustawienia klocków warto byłoby je wyjąc i przetrzec papierem sciernym - tarczy też proponowałbym taki zabieg, można ją wcześniej odtłuścić.

Napisano

To tak:

-dokręciłem tarcze

-wyczyściłem klocki i tarcze

-odtłuściłem klocki i tarcze

Ale nie papierem ściernym(nie miałem akurat w domu), ale pojawiły się 2 nowe problemy

1. Po złożeniu wszystkiego słychać jak w jednym miejscu tarcza trze lekko o klocki czyli tarcza jest krzywa.

2. Teraz nic nie szarpie itp. ale hamulce bardzo słabo hamują(mimo że klocki są blisko tarczy

Ile by kosztowała by nowa tarcza i klocki? Chciał bym coś raczej z dolnej półki. Jak wyżej wspominałem hamulce Promax

Napisano

To tak:

-dokręciłem tarcze

-wyczyściłem klocki i tarcze

-odtłuściłem klocki i tarcze

Ale nie papierem ściernym(nie miałem akurat w domu), ale pojawiły się 2 nowe problemy

1. Po złożeniu wszystkiego słychać jak w jednym miejscu tarcza trze lekko o klocki czyli tarcza jest krzywa.

2. Teraz nic nie szarpie itp. ale hamulce bardzo słabo hamują(mimo że klocki są blisko tarczy