Skocz do zawartości

[odpowietrzanie XT] uzyskanie jak najmniejszego skoku klamki


Wawrus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcę na nowo zalać moje hamulce XT. Zależy mi na jak najmniejszym skoku klamki, bez przepełnienia układu płynem. Znalazłem filmik na YT

http://www.youtube.com/watch?v=YXmWziLAlBU&feature=related

W 37s podano sugestię, aby śrubkę od Free Stroke maksymalnie odkręcić,a klamkę maksymalnie przysunąć do kierownicy. Czy to ma jakiś wpływ na dobre zalanie hampli?

Moim zdaniem jeśli chcemy uzyskać mały skok klamki to klamka powinna być jak najbardziej odsunięta od kierownicy, żeby tłoczek znajdował się w jak najdalszym położeniu i aby weszło więcej płynu.

I jeszcze czy macie jakiś skuteczny "domowy" sposób na całkowite usunięcie starego płynu (np. czy można przepłukać przewód wodą lub rozpuszczalnikiem, a potem odczekać aż wyschnie)? Czy to nie szkodzi, że zostaną jego śladowe ilości w pancerzu?

Napisano

Przeczytałem ten temat. Ale nie ma w nim odpowiedzi na moje pytanie. Umiem odpowietrzać hamulce. Chodzi mi o tzw myk dzięki któremu będą działały lepiej (czyli w moim przypadku chodzi o krótszy skok klamki). Interesuje mnie co myślicie o tej sugestii z filmiku.

Napisano

mozesz zawsze, przy odpowietrzonych hamplach i zamknietym zbiorniczku, dobic plynu do zacisku

W shimano to nic nie da, bo większe ciśnienie wypchnie tylko membranę.

Wawrus a czy pomiędzy tarczą a klockami jest duży luz? Jeżeli tak, to możesz spróbować wypchnąć bardziej tłoczki, przez delikatne naciśnięcie klamki bez tarczy pomiędzy klockami.

Napisano

Chcę na nowo zalać moje hamulce XT. Zależy mi na jak najmniejszym skoku klamki, bez przepełnienia układu płynem. Znalazłem filmik na YT

http://www.youtube.com/watch?v=YXmWziLAlBU&feature=related

W 37s podano sugestię, aby śrubkę od Free Stroke maksymalnie odkręcić,a klamkę maksymalnie przysunąć do kierownicy. Czy to ma jakiś wpływ na dobre zalanie hampli?

Moim zdaniem jeśli chcemy uzyskać mały skok klamki to klamka powinna być jak najbardziej odsunięta od kierownicy, żeby tłoczek znajdował się w jak najdalszym położeniu i aby weszło więcej płynu.

I jeszcze czy macie jakiś skuteczny "domowy" sposób na całkowite usunięcie starego płynu (np. czy można przepłukać przewód wodą lub rozpuszczalnikiem, a potem odczekać aż wyschnie)? Czy to nie szkodzi, że zostaną jego śladowe ilości w pancerzu?

Nie używaj żadnych rozpuszczalników!!!, jak chcesz aby hamulce były jeszcze kiedykolwiek przydatne(u układzie tym są oringi i mandżetki gumowe a rozpuszczalnik może je uszkodzić).

Płyn hamulcowy jest higroskopijny i wchłania wode przez co spada temperatura wrzenia plynu.Dlatego między innymi się go zmienia by podnieść jego temperature wrzenia, dlatego ten pomysł też odrzuć.

Woda jak wiadomo wrze w około 100 st.C w ciśnieniu atmosferyczym a płyn DOT-3 w około 200st.C,DOT-4 w 230st.C,DOT-5.1 w 260st.C(tak więc czym starszy płyn tym zawiera więcej wody przez co spada jego temp. wrzenia.

Najlepiej jest tylko i wyłącznie przepłukanie całego układu większą ilością nowego płynu hamulcowego przy jednoczesnym odpowietrzeniu.

Napisano

W shimano to nic nie da, bo większe ciśnienie wypchnie tylko membranę.

Wawrus a czy pomiędzy tarczą a klockami jest duży luz? Jeżeli tak, to możesz spróbować wypchnąć bardziej tłoczki, przez delikatne naciśnięcie klamki bez tarczy pomiędzy klockami.

Tłoczki są maksymalnie wciśnięte do zacisków. Ale jak je wypchnę to chyba i tak potem wrócą do pozycji wyjściowej.

Napisano

 

Najlepiej jest tylko i wyłącznie przepłukanie całego układu większą ilością nowego płynu hamulcowego przy jednoczesnym odpowietrzeniu.

Shimano pracują na oleju mineralnym :thumbsup: Z rozpuszczalnikiem, to raczej fatalny pomysł.

Myślę, że pozostałości starego oleju nie wpłyną jakoś drastycznie na jego jakość.

Napisano

Tłoczki są maksymalnie wciśnięte do zacisków. Ale jak je wypchnę to chyba i tak potem wrócą do pozycji wyjściowej.

System jest tak pomyślany żeby w miarę ścierania się klocków dźwignia miała ten sam skok. Dlatego po delikatnym ściśnięciu bez tarczy, tłoczki mogą zostać minimalnie wysunięte.

Napisano

Płyn hamulcowy jest higroskopijny i wchłania wode przez co spada temperatura wrzenia plynu.Dlatego między innymi się go zmienia by podnieść jego temperature wrzenia, dlatego ten pomysł też odrzuć.

Woda jak wiadomo wrze w około 100 st.C w ciśnieniu atmosferyczym a płyn DOT-3 w około 200st.C,DOT-4 w 230st.C,DOT-5.1 w 260st.C(tak więc czym starszy płyn tym zawiera więcej wody przez co spada jego temp. wrzenia.

Nie w Shimano. Olej nie łączy się z wodą i można używać go ponownie o ile jest czysty.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...