Skocz do zawartości

[do 2000zł] MTB


Kuban

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam kilka pytań:

 

1. Czy warto dokładać kasę do marek z wyższej półki, takich, jak GT, Scott, Trek, czy Giant?

Czy Merida, Kross, Unibike są sporo gorsze?

 

2. Czy lepiej postawić na lepsze przerzutki i manetki, czy na lepsze hamulce, czy na lepszą ramę?

Hamulce tarczowe to zdecydowany przełom? Warte są uwagi te Shimano'wskie i inne, niezbyt drogie?

 

3. Czy lepiej stawiać na producentów (marki) amerykańskie ze względu na ich doświadczenie producenckie i sportowe??

 

4. Chciałbym jeździć po szosie i polasach, czy lepiej Cross czy MTB? Ponoć większe możliwości dają MTB, a w przypadku niezbyt częstego korzystania z pełni wypasu, można założyć slick'i i wszystko jest nawet lepiej niż w Crossach, Treckingowcych.

 

4. Czy skoro jeździłem rowerem tylko "za dzieciaka", to warto mi zainwestować i kupić rower za 1500-2000PLN? Czy taka Merida, Kross, Unibike itp. za około 1000PLN wystarczy?

 

5. Chciałbym rower, który będzie wytrzymały i godny uwagi przez długie lata tak, bym za 2 czy 3 lata nie musiał myśleć o nowym, wytrzymalszym, czy dużo lepszym technologicznie.

 

 

Podesłać linki interesujących mnie modeli? Jest ich kilkanaście, ale to jednak zawęziło by krąg poszukiwań odpowiedniego modelu.

 

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi, szczególnie za te ambitne i opisujące jako-tako to, co mnie nurtuje.

 

 

Kuban/MS

  • Mod Team
Napisano

Marki Polskie i zagraniczne są na podobnym poziomie.

 

To czy potrzebne będą ci hamulce tarczowe zależy od tego w jakich warunkach będziesz jeździł i ile ważysz.

 

To jaki wybierzesz rower zależy też od tego ile zamierzasz jeździć.

Choć uważam, że im droższy tym większe zadowolenie, bo i osprzęt klasy wyższej w nim się znajdzie.

 

Gdy będziesz chciał modernizować rower w przyszłości powinieneś mieć jak najlepszą ramę, jeśli nie musisz patrzeć na rower jako całość.

Napisano

Rozumiem, że jeśli będę jeździł sporo i mogę chcieć za kilka lat zmodyfikować rower (czyli wymienić przerzutki, czy hamulce np., tak?) to mam zainwestować i kupić coś rangi GT, Giant, Scott, tak?

Jeśli natomiast nie będę dużo jeździł i nie będę się w to aż tak "wczuwał", to lepiej tańszej marki, np. Kross, Unibike, czy Merida, a za to na dobrym osprzęcie?

 

Podalibyście mi najlepsze 5 marek wg. Was?? Z tych lepszych, czyli m.in. GT, Giant, Scott, Trek... Wheeler, Merida, Gary, to też ta półka jakościowa i uznaniowa (w sensie prestiżu marki=ilość lat na rynku, zwycięstwa w zawodach, sponsoring sportowców itd.).

 

1.

2.

3.

4.

5.

 

 

Serdecznie dziękuję

 

Kuban

Napisano

Bezsensu dla mnie jest przeprowadzenie takiego rankingu ponieważ w róznym przedziale cenowym innym producent prowadzi, np. Kross w modelach Level A4 A6 A8 2009/2010 wprowadził świetną ramę i on zapewne może byc w scisłej czołówce wsród rowerów do 2300zł, natomiast powyżej 3000zł już go w tym rankingu może nie być. Samą ramą rower nie jeździ, no chyba że robisz duże roczne przebiegi i wymieniasz osprzęt co 2 maks 3 lata, inaczej zabardzo nie widzę sensu założeń kupienia swietnej ramy na słabym osprzęcie, ponieważ sam osprzęt również zacheca/zniechęca do jazdy. Dlatego postawiłbym jak najbardziej na któregoś z wyżej przez ze mnie wspomnianych Krossów, bo dostajesz dobry stosunek cena/jakośc a i marka umacnia się na rynku. Scott itp ładnie wyglądają, prestiżowe są ale zauważmy ze płacimy już tam sporą marżę za samą marke - czy warto? Wątpie aby nawet Ci "najlepsi" producenci mieli tak dobre ramy w roweruch poniżej 2000zł - jak dla mnie są one porównywalne, dopiero w wyższej półce można dostrzec znaczące różnice. This is my opinion.

Napisano

Dzięki bardzo.

 

Wiem, że sens dopłacania do lepszych marek jest średni, w sprzęcie audio-video ja owy sens jednak widzę, daje to pewność jakości i wytrzymałości, a także mniej lub bardziej istotny prestiż.

Moje wcześniejsze pytanie mogę skrócić do wspomnianego prestiżu marki i udziału w zawodach, sponsoringach... jak to tu wygląda? Sprawa Scott'a i Gianta jest chyba jasna, bo nawet ja - niezbyt "rowerzysta" o nich słyszałem. Jak to wygląda z GT, Gary'm itd? Może jednak ktoś skusi się o wyżej wspomniany mały ranking? Bez podziałów cenowych, logicznych, grupowych... prestiż + wyniki na zawodach tychże team'ów.

Napisano

Interesują mnie te modele oto modele.

Wiem, że jest ich sporo, ale dla fachowców to pewnie kilkanaście sekund na jeden rower.

Są to chyba wszystkie możliwe do kupienia rowery w przedziale cenowym 1000-2500PLN, choć dodam, że chciałbym nie wybiegać zbytnio poza 2000PLN.

Na co postawić? Bardziej na przerzutki i ich klasę (czy jest znaczna różnica między serią Acer, Alivio a Deore itd?), cy na hamulce (czy tarczowe są dużo lepsze od dobrych V-Brake?), czy na ramę, która wiąże się z dużymi kosztami?

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Marki prestiżowe: Scott, KTM, Cube i GT: (czy powinny tutaj też być Wheeler, Kelly's i Merida??)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Scott

http://www.allegro.pl/item981255140_scott_voltage_yz_15_super_cena.html

 

Cube:

http://www.allegro.pl/item981884242_cube_aim_white_red_20_2010_opole.html

http://www.allegro.pl/item981886825_cube_analog_black_white_20_2010_opole.html

 

KTM:

http://www.allegro.pl/item984860355_ktm_tombstone_warszawa.html

http://www.allegro.pl/item984860362_ktm_ultra_line_19_21_warszawa.html

 

GT:

http://www.allegro.pl/item988368642_gt_avalanche_2_0_dsc_klasa_slx_rock_shox_lublin.html

http://www.allegro.pl/item988388026_gt_avalanche_1_0_klasa_deore_xt_rock_shox_lublin.html

http://www.allegro.pl/item991211001_gt_avalanche_3_0_disc_z_1999_zl_sklep.html

http://www.allegro.pl/item984414120_wyprzedaz_09_gt_avalanche_1_0_grey_sportplanet.html

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Marki klasy... tej :icon_mrgreen: : Kelly's, Wheeler, Merida:

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kelly's:

http://www.allegro.pl/item987257266_nowy_kelly_s_oxygen_grey_19_5.html

http://www.allegro.pl/item980271998_kellys_oxygen_08_19_5_blue_megaokazja_zobacz.html

http://www.allegro.pl/item983187144_kellys_quartz_dsc_wwa_okazja_paragon_nowy.html

http://www.allegro.pl/item987261916_nowy_kelly_s_salamander_silver_19_5.html

 

Wheeler:

http://www.allegro.pl/item984636402_wheeler_39_disc_m_19_2009_wys_gratis.html

http://www.allegro.pl/item984636563_wheeler_pro_49_disc_m_21_2009_wys_grat.html

http://www.allegro.pl/item992046086_wheeler_pro_29_disc_m_21_09_wys_gratis.html

http://www.allegro.pl/item991669872_wheeler_pro_29_2009_17_5_19_21.html

 

Merida:

http://www.allegro.pl/item992473912_merida_matts_tfs_100_v_2008_od_merluk.html

http://www.allegro.pl/item996034939_merida_matts_40_d_2009_od_merluk.html

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Marki Polskie, nie oszukujmy się, z dużo mniejszym stażem niż z USA, czy Wietnamsko-Niemieckie itd:

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kross:

http://www.allegro.pl/item983084528_kross_level_a4_deore_rock_shox_dart_2_wawa.html

http://www.allegro.pl/item984055129_rarytas_kross_panic_deore_rama_19_okazja_1029zl.html

http://www.allegro.pl/item970256465_kross_level_a6_21_tarcza_limited_ed.html

 

Unibike:

http://www.allegro.pl/item986157057_unibike_evolution_19_jestesmy_elastyczni.html

 

 

A więc??

Czy lepiej lepszej marki a z średnim wyposażeniem (klasa osprzętu Acer/Altus lub Alivio, ew. zwykłe Deore), czy gorszej marki a z bardzo dobrym wyposażeniem (klasa Deore lub nawet Deore LX lub Deore XT)??

Czy lepiej z średnimi tarczówkami, czy dobrymi V-Brake?

Co będzie kompromisem??

 

To mój ostatni wymagający post :D

Naprawdę potrzebuję kilku dobrych rad, nie mogę zaufać jednej osobie, a sam nie znam się na tyle, by wybrać idealnie.

Chciałbym używać go zarówno do codziennej jazdy po ulicach i parkach, jak i niekiedy do poszalenia po dziurach, lasach i górach, więc klasa i prestiż i wytrzymałość również bym oczekiwał.

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi (wybranie kilku najlepszych modeli).

 

Kuban/MS

Napisano

Przynajmniej uścislij co do kwoty, bo każde 200zł w sprzęcie rowerowym robi różnicę, jeden rower za 1400zł może byc bardzo opłacalny, a nastepny bardzo może byc oplacalny przy przedziale 2000zł- taka rozbierzność 1000-2500 zniechęca bo klasy osprzętu w tych przedziałach sa bardzo różne. Obok linków podaj co to za modele, najbardziej skróci to czas odpowiedzi ponieważ większosc osób na tym forum zna niektóre specyfikacje modeli na "pamiec".

Napisano

Skąd bierzesz informacje, że jakieś firmy są lepsze od innych itp? Ja osobiście nie widzę sensu na takie rozpatrywanie w poszukiwaniu rowerów amotorskich. Odnośnie Meridy to ja bym ją zaliczył do prestiżowych firm. Mają "proteamy" i to nie byle jakie.

Napisano

Powiem Ci tak.

 

Miałem i mam ten sam problem. Do tej pory jeździłem na zasłużonym już Giant Boulder 2005 głównie po szosie robiąc mniej więcej jeden wypad na tydzień (50km~) podczas wakacji, a więc bez szału. Jednak urosłem (170->190cm) i poczułem zew, że muszę koniecznie kupić nowy rower, argumentując to trochę dziecięco: bo tamten za mały, za stary, coś już nawala, i w ogóle osprzętowo za cienki. Analizując moje dotychczasowe wyprawy (90% asfalt, 10% teren) można stwierdzić, że praktycznie MTB XC mi nie jest aż tak potrzebny i do tego stylu jazdy lepiej kupić rower typu Cross. Jednak mam takie wewnętrzne odczucie, że jak już kupię nowy MTB, to będę częściej jeździł i zdecydowanie więcej po lasach. Ale jak wiadomo, takie "przekonania" są dosyć kruche. Można to porównać do dziecka, które koniecznie chce zabawkę, którą sobie upatrzyło przed momentem, zapewniając z całego serca, że będzie się bawić nią bez przerwy. Jednak w większości przypadków, po paru dniach taka zabawka się znudzi i będzie leżała na półce.

W każdym razie, wracając do tematu, zastanawiałem się nad Kross'em A6 z 2008 (za 2000zł po przecenach), Wheeler'em Pro 59 '09 (2300zł na allegro widziałem), Trek'iem 6000 '09 (2500zł), Giant'em Terrago 2 (2500zł) czy nawet Gary Fisher'ami Tassajara i Piranha '08 (2300-2500zł), które zresztą brałbym od ręki, gdyby tylko były dostępne z ramami 21".

Jednak po sobotnim wypadzie do Krakowa, w celu upatrzenia zwierzyny, żaden sprzedawca nie miał wątpliwości, co do roweru MTB pod względem jakość/cena i zawsze kierowali mnie na Unibike'a Expert'a. Mimo ceny (3000zł) trochę przekraczającej zakładany budżet, jest to najlepszy wybór uniwersalnego roweru na świetnym osprzęcie i solidnej ramie. Wiadomo, że nie dostaniemy tu super lekkiej i super wytrzymałej ramy, ale moim zdaniem naprawdę warto dołożyć do niego i sam teraz poważnie zastanawiam się między nim, a polecanym już Giant Terrago 2 '09 (2500zł), który wydaje się być bardziej wygodny dla ludzi o wzroście 190cm (oczywiście mowa o ramie 21" w obu przypadkach).

 

MTB jest najbardziej uniwersalny - nie poskaczesz na nim na jakichś super rampach w lesie i nie będziesz szybszy na asfalcie od szosówki, ale z pewnością będziesz przygotowany na zróżnicowanie nawierzchni trasy. I, jak już wspominali koledzy z forum, zawsze możesz zmienić opony w zależności od preferowanego stylu jazdy.

 

Podsumowując, powiem Ci, że jakiegokolwiek nie wybierzesz (Kross'a, Cube'a, Wheeler'a, Trek'a, Scott'a czy nawet Meridę) do 2500zł, to i tak będziesz na pewno zadowolony. Jednak w większości z nich, po jakimś czasie będziesz musiał / chciał coś wymienić. Natomiast jeżeli masz dostęp do 3000zł, bierz bez wahania Unibike Expert, bo na takim sprzęcie pojeździsz zdrowo przez nawet pare lat, bez szczególnych modyfikacji. Jego rama nie jest najlepsza, ale i nie najgorsza i jeśli kiedyś doskładasz, możesz śmiało wymienić na bardziej wyczynową - wszystko zależy od tego, jak zmienią się Twoje preferencje względem jazdy.

Mam nadzieję, że trochę Ci pomogłem i nie zagmatwałem sprawy jeszcze bardziej :). Oczywiście w niektórych aspektach mogę się mylić, bo sam jestem amatorem, jeżeli chodzi o specyfikacje rowerów.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Archipelago

Napisano

Ok, powiedzmy, że do 2000PLN, dokładniej 1500-2000PLN maksymalnie.

Czy lepiej wybrać średniej klasy przerzutki a za to tarczowe hamulce? Czy wysokiej klasy przerzutki, a hamulce V-Brake? Postawić na napęd, czy na hamulce? A może na ramę?

 

Co do producentów, to wolałbym jednak coś "zachodniego", ogólnie marek, które robią rowery tego typu od 10, czy 20 lat, a nie od 2,3 lat.

 

Znając cenę i wkrętkę na coś zagranicznego, możecie mi doradzić 3, 4 marki?

Co do podziału, to nie chodzi mi o mega profesjonalne dane, oparte na sukcesach sportowych, reklamowych, społecznościowych itd.

Po prostu JAK JEST WG WAS, 1., 2., 3., 4., 5. Powiedzmy, że TOP 5. Nie powiecie mi przecież, że GT, Wheeler, Merida, czy Kross to ten sam prestiż... a o to właśnie pytam. Nie zależy mi aż tak na tym, by mieć osprzęt z najwyższej półki, bo i tak go nie wykorzystam, a jeśli będę miał w miarę "markowy" rower, to przynajmniej moje sumienie, jako amatora w tych sprawach będzie czyste, że wydałem kupę kasy na coś, na czym jeżdżą "najlepsi". Taki grymas, sorry. :unsure:

 

Tyle chyba można uznać za pewnik:

 

Ekstraklasa :D Giant, Scott, Cube, KTM, GT, Trek, Merida

 

1 Liga ^_^ Wheeler, Kelly's

 

2 Liga :) Kross, Unibike

 

 

Tak to można określić? Czy może GT i KTM trochę niżej niż reszta z grupy? Czy może Wheeler i Kelly's wyżej? Co lepsze, Wheeler, czy Kelly's? GT, czy KTM?

Nie będę negował Waszych ewentualnych "rankingów", bo wiem dużo mniej, niż pewnie dua większość z Was i dlatego właśnie chciałbym WASZYCH OPINII.

 

KBN

Napisano

Czepiłeś się tych marek to ok! GT nie znam, al KTM na pewno nie będzie niżej niż podałeś. I Unbike zdecydowanie wyżej.(moim skromnym zdaniem jest lepszy od Kellys'a) I Cube chyba niżej. Ale jak już mówiłem, wszystkie marki, które podajesz są wystarczające do zwykłego jeżdżenia dla amatorów.

Napisano

Dziękuję bardzo, właśnie o takie opinie też mi chodziło.

 

A ostatni mój post to:

 

Dobra Panowie, mam listę propozycji według nazw modeli i cen, żeby nie wymuszać na Was otwieranie kilkunastu stron z allegro.

 

Proszę tylko jeszcze napisać mi, czy taki "ranking prestiżu", by się mniej-więcej zgadzał??

 

Ekstraklasa: Giant, Scott, Cube, KTM, GT, Trek, Merida

1 Liga: Wheeler, Kelly's

2 Liga: Kross, Unibike

 

To wynika z tego, co wyczytałem z opinii innych i z sukcesów sportowych, ale przyznam, że GT, KTM i Cube wrzuciłem "na czuja".

 

Oto lista, lista, lista rowerów :devil:

Kolejność: przerzutka przód/przerzutka tył/hamulce.

Nie rozdrabniałem się na Deore/Deore LX/Deore XT, bo... mi się nie chciało :)

Z wykrzyknikami są te, które wg mnie są spoko, ale ja się nie znam zbytnio.

 

GT Avalanche 1.0 (Deore/Deore/V-Brake) 2000PLN

GT Avalanche 2.0 (Altus/Deore/Tarczówki) 2000PLN

GT Avalanche 3.0 (M/Alivio/Tarczówki) 1400PLN

 

MERIDA Matts TFS 300-V (Deore/Deore/V-Brake) 1600PLN!

MERIDA Matts TFS 100-V (M/Deore/V-Brake) 1400PLN

MERIDA 40-D (M/Alivio/Tarczówki) 1600PLN

 

CUBE Aim (Altus/Alivio/V-Brake) 1700PLN

 

SCOTT Voltage YZ 15 (Altus/Alivio/Tarczówki) 2000PLN

(dirt/street, jak kolega wyżej wspomniał, więc można go ominąć)

 

WHEELER 39 Disc (Alivio/Deore/Tarczówki) 1800PLN!

WHEELER Pro 29 (Acer/Deore/Tarczówki) 1500PLN!

 

KELLY'S Quartz (Alivio/Deore/Tarczówki) 1800PLN!

KELLY'S Salamander (Alivio/Deore/V-Brake) 1600PLN!

KELLY'S Oxygen 08 (Alivio/Deore/V-Brake) 1600PLN!

 

KROSS Level A4 (Alivio/Deore/V-Brake) 1500PLN

KROSS Level A6 (Deore/Deore/V-Brake) 2000PLN

KROSS Panic (Acera/Deore/Tarczówki) 1000PLN!

 

UNIBIKE Evolution (Alivio/Deore/V-Brake) 1600PLN

 

 

Prosiłbym o podanie mi powiedzmy, że najlepszej trójki z v-brake'ami i najlepszej trójki z tarczówkami.

 

Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi udzielone do tej pory, jak i te następne.

 

Oj czuję, że się podjaram tym, uwielbiam wszystko, co jeździ, no prawie wszystko.

Napisano

Ogólnie hierarchia Shimano jest następująca:

Altus -> Acera -> Alivio -> Deore ( http://www.forumrowerowe.org/topic/41726-grupy-osprzetu/ )

 

Według mnie:

 

1. Kross Level A6 (sprawdzony! dużo użytkowników tego forum go posiada i poleca)

2. GT Avalanche 1.0 (głowny atut to RockShox Tora i Deorki, choć o samej marce i ramie niewiele Ci powiem)

3. MERIDA Matts TFS 300-V (moim zdaniem tańsze rowery z tej firmy są nieopłacalne pod względem jakość/cena, ale ma Deore :P)

4. Unibike Evolution (mam zaufanie do nich, za marne grosze robią całkiem porządne rowery)

 

W rowerach do 2000zł "głównych" firm przeważnie płaci się za znaczek. Postawiłbym na Kross'a albo Unibike.

I raczej nie rozważałbym tarczówek, bo w tej cenie rower będzie na dużo gorszym osprzęcie, a same tarczówki będą z dolnej półki. Lepiej wziąć takiego Kross'a z porządnymi V-kami.

Napisano

Dzięki, a Wheeler'a i Kelly'sa nic? One również mają alivio lub deore i są w podobnej cenie, co Unibike, czy Kross.

 

Jeszcze jakieś podpowiedzi?

 

Aha, napisałby mi ktoś kraje pochodzenia marek??

Skąd jest np. taki Wheeler, Kelly's, Merida, bo nawet nie wiem..? Unibike jest Polski?

Tak pytam.

Napisano

Do Kelly'sów nie mam przekonania, wg mnie są ciężkie i... przereklamowane. Wheeler to już kwestia gustu, ale też o nich dużo Ci nie powiem. Ludzie biorą go raczej z sentymentu.

 

Kelly's - USA, o ile się nie mylę

Unibike - Polska

Cube - Niemcy

Wheeler - wiem tyle, że robią je w Tajwanie ("Wheeler bikes are mainly manufactured in Taiwan.")

 

Co do reszty, nie mam pojęcia.

 

Na Twoim miejscu wziąłbym Kross'a Level A6 z '09 lub '10 roku.

Napisano

Z jakiego sentymentu?

W wielu postach ludzie dobrzy wypowiadają się w Wheelerach i Kelly'sach i nawet kupują kolejne. A w ogóle, to kilka wybranych z moich sugestii?? Jakieś Top 5 wg Was?? W sumie chyba jedna, czy dwie osoby coś napisały... Na pewno macie doświadczenia z jakimiś modelami Kelly's, Wheeler, Merida, Cube...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...