Skocz do zawartości

[Tarczowe hydrauliczne] Avid Juicy 5


GozDD

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam mały problem dot. wymienionych w temacie hamulców, a w sumie to bardziej tarczy (Avid Poligon). Na tarczy pojawiły się brązowo-ciemne smugi, które nie dawały się zmyć nawet benzyną. Na środku klocków ujawniły się ciemne/czarne plamy. Wydawało mi się, że przy odpowietrzaniu przypadkiem rozlałem trochę DOT'a na klocki, więc poleciały do kosza. Tarcze ładnie oczyściłem ze smug drobnym papierem ściernym. Założyłem nowe Alligator'y i wszystko zaczęło działać jak powinno - lepsza modulacja i duża siła hamowania. Jednak problem po jakimś czasie powrócił - spadła siła hamowania. Wybrałem się na przejażdżkę aby zetrzeć trochę klocki. Po powrocie odzyskały część utraconej siły ale dalej nie jest tak jak powinno, a na tarczy znów pojawiły się te smugi. Jednak tym razem klocki wyglądają normalnie. Już brakło mi pomysłów co może być z nimi nie tak, dlatego pytam tutaj :)

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

 

P.S. Jeśli chodzi o wspomnianą siłę hamowania to hamulec nie puszcza podczas np. stójki na przednim kole, ale jadąc chociaż 10-15km/h i wciskając klamkę do oporu tylne koło ledwo odrywa się od ziemi. Wcześniej (przy nowych klockach) rower zatrzymywał się dosłownie w miejscu a tylko koło bez problemów unosiło się ku niebu (nawet gdy twardo siedziałem na siodełku) :D

Napisano

To na pewno nie jest zgrzana tarcza, po pierwsze smugi zostają nawet po ostygnięciu i pojawiają się na środku powierzchni ciernej.

 

Jeśli chodzi o powietrze w układzie to hamulec musiałby się sam zapowietrzać. Układ odpowietrzałem przed wymianą klocków i zaraz po ich wymianie wszystko działało prawidłowo.

Napisano

Tarcze oczysciles papierem, ale moze reszta zostala w otworach wentylacyjnych? Podczas pracy sie wydostalo na powierzchnie i znow rozsmarowalo?

Napisano
Rulez po co ma to robić? skoro kupił nowe klocki a wcześniej przed ich założeniem wyczyścił tarcze

Takie całkiem nowe to już nie są :

Założyłem nowe Alligator'y i wszystko zaczęło działać jak powinno - lepsza modulacja i duża siła hamowania. Jednak problem po jakimś czasie powrócił - spadła siła hamowania

Nie wiem co prawda jaki to był okres czasu, ale miały szansę czegoś nałapac.

Napisano

Więc sugerujecie, że to znów klocki? Na razie w takim razie nic nie będę robił i jeszcze się z nimi trochę pomęczę. Następnym razem kupuje tylko oryginały albo Kool Stopy.

Napisano

Nie chce mnie się zakładać nowego tematu więc tu podpytam:

Czy można jakoś w J5 rozsunąć permanentnie klocki od siebie?

Obecnie mam tak po około 0.5mm z każdej strony tarczy, ale to za mało bo ni ch* nie mogę wyregulować zacisku. Jak już jestem w ogródku i witam się z gąską to po 10, max 15 km klocek się lekko przesunie i trze o tarczę popiskując lekko. Wczoraj w czasie jazdy na 30km odcinku musiałem 2 razy stawać i regulować zacisk, i już mnie czerwona od tego zalała :/

Najlepiej jakby dało się osunąć tak na ok. 1mm z każdej strony. Jak nie to pozostaje zbieranie kasy na nowe hample, bo z tymi nerwowo nie wydolę...

Napisano

nie wiem jak w J5, ale ogolnie raczej nie da sie regulowac skoku klockow, bo hydrauliki sie same reguluja w miare scierania klockow uzupelniajac plyn w ukladzie ze zbiorniczka wyrownawczego. Moze faktycznie masz troche za bardzo przysuniete, co jest efektem przycisniecia lekko klamki na wyciagnietym kole. Stawiam jednak na brak odpowiedniej cierpliwosci przy regulacji :wallbash:.

Napisano

Przysunięcie przez naciśnięcie klamki wyeliminowałem - rozepchałem tłoczki na maksa i potem zaciskałem klamkę po włożeniu tarczy aż zaskoczy - i właśnie pozostaje minimalna odległość. Niby ustawiam tak aż nie trze, dokręcam i jest git - przez 10 km :/

Może za słabo dokręcam zacisk i w czasie hamowania się lekko przestawia, ale boję się przywalić na chama bo nie chcę zerwać gwintu w widelcu - mocowanie PM ma niestety swoje wady...

Dzisiaj jeszcze pomęczę się trochę z ustawieniem zacisku, może co z tego wyjdzie ale powoli kończy mi się cierpliwość.

Napisano

Nic z tym nie zrobisz, mam tak samo w J7, właśnie zamówiłem Elixiry z takimi http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_TARCZA+HAMULCOWA+CLEANSWEEP+X+CENTERLOCK.html?PT=53159894&PZTA=A&HNT=T&PD=53010572&WSZDZ=T tarczami : :wallbash:

 

Masz jeszcze jedną możliwość , kupić takie tarcze, powinny być sztywniejsze :

http://www.calgarycycleonline.com/product.php?printable=Y&productid=17363&cat=0&page=1&js=n

Napisano

Janisławie - z tego co pamiętam, to hamulce masz po serwisie. Wykluczam zatem że mogą być niesprawne.

 

Winę za ocieranie ponosi wiotka tarcza G2CS lub zbyt słabo przykręcone śrubki. U mnie z J7 i hayesem V6 nic takiego się nie dzieje.

Napisano

No właśnie Andrew, po serwisie. Przed nim było ok, bo jeden tłoczek nie ruszał się wcale ;)

Rulez, tarcza od XX wygląda ok ale jak mam płacić 500 zł za komplet tarcz plus ok 110 za klocki to chyba wolę zakupić nowy zestaw kompletnych XX-ów pod koniec sezonu, a do tego czasu jeździć z mp3 w uszach :P

Chociaż jeszcze myślę nad tarczą Hope Mono 183 - mniej więcej to samo, a 2 razy tańsze i dodatkowo można kolorek wybrać.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Mały update:

tarcza Cleansweep X plus klocki Koolstop - cicho, sprawnie i bezproblemowo :)

Jedyna lipa to z klockiem koolstopa - musiałem wygiąć tą wajchę do wyciągania klocka bo seryjnie jest ustawiona na prosto i uderza w szkielet tarczy - te nitowane połączenia.

Napisano

a tak z ciekawosci - klamke miales ustawiona tak, ze przy max zacisnieciu prawie dochodzila do kiery, czy byla co najmniej rownolegle do kierownicy i w jakim stopniu zuzyte byly klocki?

Napisano
musiałem wygiąć tą wajchę do wyciągania klocka bo seryjnie jest ustawiona na prosto i uderza w szkielet tarczy

Zgadza się.

Piwo mnie się należy za tarczę :thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...