Skocz do zawartości

[koło]centra na tylnym kole. Jak ją usunąć ?


dper15

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie.

 

Mam problem gdy podczas jazdy gdy patrze na dół widzę tylne koło którego opona po pewnym zakręceniu koła ociera się o lewy bok ramy. Zawsze w tym samym miejscu. Możecie mi powiedzieć jak zlikwidować tą centre ? Wiem tylko tyle że szprychy są luźne. Dokręcę do max-a końcówki pomoże ??

 

Nie ma w moim mieście serwisu więc muszę się z tym problemem uporać samemu.

 

 

Pozdrawiam

Napisano

wujek Google przewaznie na takie pytania daje odpowiedz w 0,47 sek, wiec rusz glowa i poszukaj, a na forum pewnie byly juz takie tematy

Napisano

Aha. Dzięki ale wczoraj wykryłem że koło lata mi na tym pręcie w którym jest śruba , którą mocuje się do ramy. I tam właśnie koło lata. A pasowało by koło do takiego roweru z tarczą ?? Dałoby się tą tarcze zdjąć ??

Napisano

Potrzepałem kołem i zauważyłem. Ostatnio również przez przypadek jadąc z górki do sklepu zauważyłem że jak pedałuje to krawędź opony ociera się o ramę a jak nie pedałuje to nie. Moim zdaniem to koło lata na tej śrubie.

Napisano

Masz pękniętą oś o ile sie nie myle :/. Mam tak samo, jak pedąłuje ociera jak nie pedałuje nie ociera ;/ I bardzo możliwe ze to jest pęknięta oś.

  • Mod Team
Napisano

Pęknięta oś sie wymienia a luzy sie redukuje.

 

Przyczyna takiego objawu ze podczas pedałowania koło obciera o rame może być

- pęknięta oś

- niedokręcone koło od strony łańcucha (w przypadku gdy koło nie jest wsadzane pionowo lecz ukośnie w ramę).

 

Luz sie redukuje wyciągając koło rozkontrowując nakrętki najlepiej po stornie przeciwnej do zębatek, dokręcenie konusa (tyle ile trzeba i nie więcej) i ponowne zakontrowanie tak aby nie było luzu i os sie krecila lekko. Trzeba byc świadomym ze jak luz był dłuższy czas to piasta uległa nie odwracalnym uszkodzeniom u może sie nie dac ustawić luzu tak jak byśmy chcieli, wtedy wymiana piasy.

Napisano

Jeżeli koło jest krzywo przykręcone( tak jak napisał Puklus) to wtedy odkręcasz, ustawiasz prosto i wtedy dokręcasz do oporu. Jeżeli koło jest prosto, to musisz je wyjąć i na tej ośce masz nakrętki i wtedy robisz, tak jak napisał Puklus:

 

Luz sie redukuje wyciągając koło rozkontrowując nakrętki najlepiej po stornie przeciwnej do zębatek, dokręcenie konusa (tyle ile trzeba i nie więcej) i ponowne zakontrowanie tak aby nie było luzu i os sie krecila lekko. Trzeba byc świadomym ze jak luz był dłuższy czas to piasta uległa nie odwracalnym uszkodzeniom u może sie nie dac ustawić luzu tak jak byśmy chcieli, wtedy wymiana piasy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...