olaff28 Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 Witam.Posiadam korbę Truvativ Firex i dzisiaj podczas jazdy jeden ząb na tarczy uległ zgięciu.Zastanawiam się czy muszę wymienić całą korbę,czy tylko największą tarczę (napęd ma przejechane 3500 km)?Ewentualnie proszę o jakiś adres gdzie dostanę taką tarczę.
RAFI1784 Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 Jeżeli nie ma nigdzie pęknięć to spróbuj podprostowac kombinerkami, najwyżej podczas jazdy gdzieś pęknie wtedy zastanowisz się nad wymianą...
Mod Team Odi Napisano 21 Marca 2010 Mod Team Napisano 21 Marca 2010 Szalony! Wymieniać korbę czy zębatkę z powodu jednego ząbka Młotek, kombinerki, pilnik i jazda Zrób tak żeby ten ząb nie wadził i nie upośledzał pracy całego napędu. Ja bym się jednym ząbkiem w ogóle nie przejmował choćby miał zostać wycięty, a korba byłaby szczerbata
tompoe Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 Ja poprzednia korbę pozbawiłem 3 zębów i jakoś się jeździło. Szkoda kasy na wymiane.
Schwefel Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 Masz jeszcze 43 inne zęby Spróbuj go wyprostować a jak się ułamie przy tym to trudno.
kubek20 Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 Kombinierki w łapę i naprostować, raczej złamać się nie powinno chyba że zębatka alu, ale tak jak schwefel napisał są jeszcze 43 inne żęby.
olaff28 Napisano 21 Marca 2010 Autor Napisano 21 Marca 2010 Dzięki za podpowiedzi,jutro popracuje nad zębem .
Mod Team michuuu Napisano 21 Marca 2010 Mod Team Napisano 21 Marca 2010 Tarcze korby mają duże opasanie łańcuchem więc jeden ząb a w zasadzie jego brak nie będzie upośledzał pracy napędu. Prostować a jak się złamie to trudno. Chyba że zbytek kasy i pretekst do wymiany idealny.
Mod Team Puklus Napisano 21 Marca 2010 Mod Team Napisano 21 Marca 2010 W mojej korbie "fabrycznie" nie ma 2 zębów tak że sie nie przejmuj
1415chris Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 raczej złamać się nie powinno chyba że zębatka alu spokojnie alu tez da sie wyprostowac, cos o tym wiem...
Mod Team Puklus Napisano 21 Marca 2010 Mod Team Napisano 21 Marca 2010 No da sie w małych granicach Szczerze jak przeczytałem zgięty ząb to myślałem ze naprawdę zgięty a nie odchylony o pare stopni (tak to wynika z foty). Wiec śmiało możesz go przywrócić do szeregu
olaff28 Napisano 22 Marca 2010 Autor Napisano 22 Marca 2010 Zapomniałem napisać że na trasie potraktowałem ząbek parę razy kamieniem.żeby wrócić do domu.Był tak zgięty że nie wchodził w łańcuch.
easton Napisano 23 Marca 2010 Napisano 23 Marca 2010 Po pierwsze na pewno nie musisz kupować całej korby spróbuj odkręcić i wyklepać delikatnie ten ząb, jak ci się uda to złóż i przejedź się, jak przerzutka przełącza tak jak powinna no to jest ok. jak przerzutka przestałą dobrze przełączać no to musisz zmienić tarczę, nie musi być to tarcza identyczna jaką masz teraz, zmierz rozstawa śrub i ilość zębów
wojtekkrakow Napisano 25 Marca 2010 Napisano 25 Marca 2010 Mam taką samą korbę. Nie pytaj ile razy ją doprowadzałem do porządku Ostatnio po generalnym remoncie jak wszystkie zębatki miałem osobno w ręku to tłukłem młotkiem jak kowal, brakowało tylko gorącego pieca Raz na trasie maratonu, było takie błoto że mi się tak łańcuch zaklinował, tarcza skrzywiła że tylko operacja "kamień i udub" pomogła. A po za tym aluminium jest plastyczne całkiem więc spokojna głowa.
Mod Team Puklus Napisano 25 Marca 2010 Mod Team Napisano 25 Marca 2010 A po za tym aluminium jest plastyczne całkiem więc spokojna głowa. Tak i przy tym irytująco kruche Jak ci sie żab czasem złamie to zapiłuj i wyrównaj to miejsce nawet widać nie będzie a juz na pewno nie wpłynie na działanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.