Polian Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 Witam, Jako, że pogoda zaczyna się poprawiać, mam zamiar zacząć znów jeździć na rowerze. Jednak na tą chwile nie wiem jak mój sprzęt będzie zachowywał się po 3 miesiącach stania w garażu, a w nowym sezonie mam zamiar korzystać z niego zdecydowanie więcej niż rok temu. Nadchodzi więc główne pytanie, modernizacja czy jednak zakup nowego? Posiadam Trek'a 4500, który nadaje się raczej na krótkie trasy po mieście, a w tym roku mam zamiar dojeżdzać nim z nowego miejsca zamieszkania do pracy. Dziennie będę pokonywał, jeśli oczywiście dam radę, 35-50km głównie po chodnikach, ścieżkach rowerowych i ulicach czyli terenie zdecydowanie utwardzonym. Zatem czy mój rower będzie nadawł sie do takich tras ? Czy może jednak dołożyć troche i kupić coś nowego? Czekam na pomoc, dzięki Specyfikacja Trek 4500: Koła: Piasty: Shimano M475 Disc; Obręcze: Bontrager Camino; Opony: Bontrager Jones ACX, 26x2,2" Widelec: Rock Shox Judy J1/ 80 mm Stery: a-head Slimstak, uszczelniane; Mostek: Bontrager Sport, 10°; Kierownica: Bontrager Crowbar Sport; Sztyca: Bontrager Sport; Siodełko: Bontrager Select Basic; Manetki: Shimano Deore, 27-biegowe; Przerzutka przód: Shimano Alivio Przerzutka tył: Shimano LX RD-M580; Dźwignia hamulca: Tektro; Hamulce: Avid SD-3; Korby: Shimano M410, 42-32-22 z.; Pedały: aluminium, platformowe; Łańcuch: cn-hg53; Kaseta: SRAM PG-950, Zapomniałem także napisać, że na nowy rower, mogę wydać max 500/600zł + to co dostane za obecny...
Warthog Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 Jeśli rower jest w dobrym stanie, to ja bym go zostawił, ale skoro w planach masz teren jak sam powiedziałeś utwardzony, to zastanowiłbym się poważnie nad kupnem innych opon. w tym przypadku mowa o jakiś semi-slickach, a może nawet slickach.
Polian Napisano 18 Marca 2010 Autor Napisano 18 Marca 2010 O oponach także miałem napisać, zdaje sobie sprawę, że są nieodpowiednie do takiej jazdy. Więc na jakie je zamienić ? Czasem sie może zdarzyć że będę jeździł po pobliskim lesie, ale będą to raczej nie długie dystanse, maksymalnie parę km w tygodniu.
Warthog Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 W takim razie może Schwalbe Hurricane? Sam zastanawiam się nad ich kupnem
Pitof Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 Rower bym zostawił, bo przy tym budżecie to zmiana nie ma sensu. Porządny rower miejski będzie zdecydowanie droższy. Opony koniecznie do wymiany, bo na tych w mieście będziesz tracił bardzo dużo energii. Ze względu na wspomniany las to slicki (np. świetny Schwalbe Kojak) raczej nie dla Ciebie. Proponuję coś z uznanych Marathonów od Schwalbe: seria Marathon Naprawdę jedne z najlepszych opon. Na stronie producenta możesz sobie pobrać cały katalog w PDF po polsku katalog PL, w którym są dokładne opisy opon, z podaną oceną punktową ich prędkości, przyczepności, wagi, odporności na przebicia itp. Polecam. Jest też świetny Panaracer RIBMO (szybki, niezła waga, bardzo odporny na przebicia), ale drogi:RIBMO Część z tych modeli jest droga, ale w mieście lekka, szybka i odporna na przebicia opona do to podstawa.
ksm Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 W sprawie opon to też optowałbym za Schwalbe Hurricane. Używałem ich przy rowerze dojazdowym przez 3 sezony. Na asfalcie, nabite do 85 PSI (jeździłem na kołach 28"), spisywały się świetnie. Przez pierwszy rok jeżdżenia, nie miałem jeszcze górala, więc moim trekkingiem jeździłem do Kampinosu i nie miałem dużych problemów (ale nie zapuszczałem się w Piaski Królewskie). Nie testowałem tych opon w warunkach zimowych, na dojazdy po śniegu i lodzie zakładałem Marathon Winter. Na tych oponach nie złapałem nigdy gumy przez przebicie szkłem czy inną pinezką. Wcześniej gdy miałem jeszcze zwykłe najtańsze opony jakie dawali do roweru za 800PLN, problemy miałem regularnie. Zdarzył mi się kiedyś snake, gdy wpadłem dziurę w asfalcie przy 30 km/h, ale to moja głupota (nie dopilnowałem ciśnienia, musiałbyć poniżej 50PSI) a nie wina opon. Po 3 sezonach jeżdżenia (ponad 8-9k km) bieżnik był jeszcze w stanie znośnym, ale pojawiły się drobne pęknięcia na ściankach bocznych, więc zmieniłem opony an Marathon Supreme (trekking służy mi już wyłącznie na asfalt).
Pitof Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Tu masz jeszcze dwie bardzo dobre propozycje od Continentala: bardziej terenowa bardziej miejska Obydwie z Safety System.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.