Skocz do zawartości

[epicon] serwis amora


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Witam:) potrzebuje linku do strony na której będę mogł zobaczyć na filmie jak rozebrać wymienić olej uszczelki przeczyścić i złożyć sr suntoura epicona wersje air 100mm:)

Nie ma tekiego filmu.

Zobacz tu

http://www.srsuntour-tuning-base.com/index.php?screen=ho.home&postingID=108

i na filmie przedstawiającym zmiane skoku Epicona widac co i jak. Jak postepowac z komora powietrzną widac na filmie pt "Air Leaking problems"

Film musi dotyczyć Twojego modelu - 2008 to model SF8, 2009 to model SF9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

mam model 2008:)

godzian roboty i po serwisie. Jak juz będziesz rozbierał to nie zapomnij nasączyć olejem takich pierścieni filcowych w uszczelkach kurzowych- na rysunku poglądowym Epicona mają numer 6 ( oil wipers). Do uszczelek kurzowych nie nakładaj smaru ( jak się robi w niektórych RS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

ok:) dzieki durnykocie:) jeszcze jakieś podpowiedzi?? jaki olej wlac??

Do komory powietrznej od 6 do 10 ml oleju 80W ( przekładniowy). Do tłumika nic, bo jest oficjalnie nierozbieralny ( chcoiaż to nie do końca prawda). Te filcowe pierścienie to już pełna dowolność- u mnie najlepiej działał z olejem 80W. Na sprężynę negatywną smar stały do amorków ( Judy Butter,Motorex )- i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki po to jest forum, żeby publicznie się wypowiadać w takich kwestiach...

Ja też mam Epicona mod.09 więc mnie też interesuje co i jak w nim konserwować więc apel "Zero konspiracji" - problemy techniczne i ich rozwiązania piszcie tutaj a nie na priva to na pewno pomoże nie tylko Wam ;)

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tłumika nic, bo jest oficjalnie nierozbieralny ( chcoiaż to nie do końca prawda).

 

Możesz to rozwinąć? Chciałbym wiedzieć czy da się coś z nim zrobić jeśli się zapowietrzy albo coś innego się z nim stanie co utrudni jego pracę. Jest tam jakiś gaz pod ciśnieniem albo coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Możesz to rozwinąć? Chciałbym wiedzieć czy da się coś z nim zrobić jeśli się zapowietrzy albo coś innego się z nim stanie co utrudni jego pracę. Jest tam jakiś gaz pod ciśnieniem albo coś?

Tłumiki ciśnieniowe były montowane w Axonach bodajże do 2007 i obecnie w Raidonach. W Epiconach jest "zamkniety kardridż olejowy", który nie jest elementem ciśnieniowym. Tłumik w Epiconie mozna rozkręcić ( klucz 27mm na górze i nie pamietam jaki na dole ) , wylać olej i wlać nowy. Na razie czekam na pogodę ,żeby sprawdzic z ciekawości,jak tłumik pracuje na nowym oleju i poeksperymentowac z ilością oleju w tłumiku. Ale niestety pogody brak. Tak prywatnie uważam,że tłumiki w Epiconach mają zbyt słabe tłumienie ( mam tu na myśli wersje bez regulowanego tłumienia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik w Epiconie mozna rozkręcić

 

Dzięki Ci durnykocie. To znaczy że jest iskierka nadzieji :huh: Prywatnie to ja myślę, że nawet jak kartridż jest ciśnieniowy to załadowanie go pod ciśnieniem atmosferycznym zapewni mu jako taką pracę (inaczej niż dampery), ale może być inaczej niż myślę. Rozumiem, że się pochwalisz wynikami jak się za to zabierzesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dzięki Ci durnykocie. To znaczy że jest iskierka nadzieji :huh: Prywatnie to ja myślę, że nawet jak kartridż jest ciśnieniowy to załadowanie go pod ciśnieniem atmosferycznym zapewni mu jako taką pracę (inaczej niż dampery), ale może być inaczej niż myślę. Rozumiem, że się pochwalisz wynikami jak się za to zabierzesz.

Oczywiście- żeby tylko pogoda była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Znalazłem ciekawy artykuł z cyklu How To

Kolega zza oceanu proponuje alternatywny sposób czyszczenia i oliwienia komory powietrznej amorka na przykałdzie Foxa. Nie jest istotny amorek,ale sama operacja. Muszę któregoś dnia spróbować.

http://reviews.mtbr.com/blog/category/diy/

Zresztą polecam lekture całego bloga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm idea tego przemywania służy tylko czyszczeniu oraz smarowaniu, natomiast zastanawiam się, czy w przypadku dampera mała ilość oleju zostawiona na dnie komory powietrznej, przy odpowiednim ustawieniu dampera w ramie, mogłaby przeciwdziałać zapowietrzeniu dampera - przy przecieku albo coś komora powietrzna nie zaciągałaby powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hmm idea tego przemywania służy tylko czyszczeniu oraz smarowaniu, natomiast zastanawiam się, czy w przypadku dampera mała ilość oleju zostawiona na dnie komory powietrznej, przy odpowiednim ustawieniu dampera w ramie, mogłaby przeciwdziałać zapowietrzeniu dampera - przy przecieku albo coś komora powietrzna nie zaciągałaby powietrza.

W starym fulu miałem problemy z nietrzymajacym powietrze damperem Ad-5 Cane Creek ( zresztą bardzo dobry damper). Po wyczyszczeniu wlałem nieco oleju do komory ( tak jakieś 2 ml) - i problem znikł. damper był ustawiony pionowo.Jak będzie w damperach ustawionych poziomo- ciężko wyczuć.

Opisana przez tego gościa metodę mozna właśnie zastosować do komory w Epiconie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś próbowałem zmienić skok w swoim Epiconie SF9. Za nic nie mogłem wybić sworznia do zmiany skoku. W prawdzie nie mam za bardzo narzędzi, ale z godzinę się z tym siłowałem i nic... Na filmie instruktażowym trwa to chwilkę i wygląda bardzo prosto:

http://srsuntour-files.dbap.de/_public/tuningbase/videos/tech_channel/17_How_to_convert_travel_of_Axon_Epicon.mov

Macie jakieś podpowiedzi jak sobie z tym poradzić bo już mnie krew zalewa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja dziś próbowałem zmienić skok w swoim Epiconie SF9. Za nic nie mogłem wybić sworznia do zmiany skoku. W prawdzie nie mam za bardzo narzędzi, ale z godzinę się z tym siłowałem i nic... Na filmie instruktażowym trwa to chwilkę i wygląda bardzo prosto:

http://srsuntour-files.dbap.de/_public/tuningbase/videos/tech_channel/17_How_to_convert_travel_of_Axon_Epicon.mov

Macie jakieś podpowiedzi jak sobie z tym poradzić bo już mnie krew zalewa :/

jakieś szczegóły? Jakich narzędzi używałeś? Fotka sworznia mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie mam czym fotki zrobić...

Usiłowałem sworzeń wybić gwożdziem (jego łepkiem-bo nie mam odpowiedniego narzędzia jak na filmie) i młotkiem, ale jest bardzo ciasno spasowany.

Sam sworzeń jest wydrążony w środku.

Brak narzędzi powinien być przyczynkiem do zaprzestania prac. Jeśli nie masz takiego narzędzia jak na filmie i szkoda Ci kasy, spróbuj wykorzystać imbusa o odpowiedniej dla otworu średnicy. A jeśli już się upierasz przy gwoździu to utnij ostrą część , włóż do otworu i młoteczkiem potraktuj.

Musi pójść. Z drugiej jednak strony zainwestowałbym kilka złotych w taki pobijak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wracając do tematu tłumika.

Wie ktoś może jaki i ile mniej więcej oleju jest tam w oryginale?

Chciałbym wymienić na rzadszy.

Oleju jest ok. 80 ml ( przynajmniej u mnie). jaki to olej- nie wiem. Ja wlałem ok. 90 ml oleju 5W castrola- czekam na pogode,żeby zobaczyć ,co to dało. Podejrzewam,że ilością oleju będzie mozna zmieniać tłumienie, które wg mnie W Epiconie jest za słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Jak napisałem wczesniej, wymieniłem olej w nierozbieralnym tłumiku Epicona RL 2008. Do owego czynu popchneło mnie kilka czynników:

- niewystarczajace wg mnie tłumienie na średnich i wiekszych nierównościach ( za małe)

- podejrzana ilośc oleju na dole prawej goleni

- nuda.

Rozebranie tłumika nie nastręcza wiekszych problemów- kluczem francuckim zablokowałem dolną śrube tłumika, kluczem nasadowym wykręciłem górną nakrętke( ta z mocowaniem blokady) i wyjąłem cały tłumik. Olej z tłumika zlałem do małego słoiczka- okazal się byc bardzo mętny i spieniony mimo tego,że amor nie pracował przez ponad pół roku. Z tego co wyczytałem, oleje do amorkow nie powinny się pienić ( obniża to ich właściwości ) ,więc tym bardziej uświadczyłem się w prawidłowości moich działań. Na początek wlałem olej ( Castrol Fork Oil 5W ) do poziomu 80 mm ( mierząc od szczytu tłumika do poziomu oleju ). Po złożeniu pierwsze zdziwienie- musiałem zwiększyć ciśnienie z zwyczajowych 75 psi do 95 psi. Pierwsza jazda ( niestety w niskiej temperaturze ) pokazała ,że

- czułośc na małe nierównosci nie zmieniła się

- praca na średnich nierównościach jest o wiele lepsza, bardziej komfortowa i miękka

- mimo prawidłowo ustawionego SAGu mam wrażenie,że amorek ma większe ugięcie i łatwiej wykorzystuje cału skok.

Ilość oleju w tłumiku powyżej poziomu 60 mm jest bezcelowa- amorek dziala w zakresie 2 cm, z kolei ilość poniżej 100 mm praktycznie likwiduje tłumienie. Na chwile obecna moge napisac,że jestem nawet zadowolony z efektów wymiany oleju, chociaż nie jest to efekt ,jaki chciałem uzyskać. Jednak ,aby się przekonać jak jest naprawde, muszę poczekać do temperatur powyżej 10 stopni.

Aha- jeśli ktoś ma ochotę zrobić to samo, robi to na własną odpowiedzialność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Na chwile obecna moge napisac,że jestem nawet zadowolony z efektów wymiany oleju, chociaż nie jest to efekt ,jaki chciałem uzyskać. Jednak ,aby się przekonać jak jest naprawde, muszę poczekać do temperatur powyżej 10 stopni.

Aha- jeśli ktoś ma ochotę zrobić to samo, robi to na własną odpowiedzialność.

I jak się sprawuje amor po wymianie oleju?

 

Tak się zastanawiam, co jaki czas należy przeprowadzać takie operacje(wymiana oleju w tłumiku, komorze powietrznej czy napełnianie filców)? Odpowiedź oczywiście nie będzie jednoznaczna, bo ktoś zaraz napisze że to zależy od użytkowania. No dobra, ale przyjąć możemy jakąś przeciętną jazdę.

 

Przykład.

 

Amortyzator nasz nie jest kupowany po to aby jeździć w ekstremalnych warunkach, więc po jakim kilometrażu(lub po jakim czasie) warto przeprowadzić ww. operację? Np. raz 1000km warto czy częściej? Pierścienie filcowe warto "naoliwić" raz na 500km(częściej, rzadziej)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...