Skocz do zawartości

[szprycha] zerwany gwint?


Grondag

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Podczas centrowania aby poluzować szprychę przekręciłem nypel w lewo patrząc od góry, ale zamiast się poluzować szprycha się napięła, a jak próbowałem w 2 stronę i potem na przemian to nic nie szlo i w końcu pękł mi klucz(część plastikowa). Czyżbym zerwał gwint i nypel utknął na donre? Czy to możliwe że w jednej obręczy są rożne gwinty(po lewej stronie jak kręciłem w prawo to się luzowało a po lewej jak się okazało naciągało).

  • Mod Team
Napisano

Jak byś urwał gwint to by ci szprycha wyskoczyuła nie cała ale była by całkiem luźna, wtedy wymiana obu elementów. Jezeli szprycha jest napieta to nic sie z gwintem nie stało, a to ze sie krecic nie chce to w sumie normalne bo to sie zapieka czasem mniej czasem wiecej.

 

wszystkie gwinty sa normalne prawe, przynajmniej sie nie spotkałem z innymi. Jezeli masz problem w ktora strone krecic weź sobie srubke z nakretką. W zaleznosci czy dana szprycha (nypel) znajduje sie u dołu obreczy czy u góry to krecisz nyplem w rozne strony. W prawo naciągasz szpryche gdy nypel jest u dołu obreczy a u góry w prawo ją popuszczasz.

Napisano

no dobra to mam u dołu kręcę w lewo i.. pęka klucz, można to jakoś "odpieczyć"? Brunox np da radę?

Spróbuj, ale licz się z tym, że może to nie pomóc. Istnieją wprawdzie specjalne klucze (np. klucz Park Tool SW-10), dzięki którym da się odkręcić nawet najbradziej zapieczone lub zaokrąglone nyple, ale posiadają je dobrze wyposażone serwisy rowerowe.

Nie pozostaje Ci nic innego, jak uciąć ową szprychę i wstawić nową, z nowym nyplem.

Warto wcześniej lekko naoliwić gwint nowej szprychy olejem lnianym (olejem, nie pokostem - broń Boże!) - zabezpieczy to na przyszłość gwinty nypla i szprychy przed zapieczeniem, a ponadto uniemożliwi samoistne luzowanie się nypla, nawet gdy naciąg szprychy byłby zbyt mały.

  • Mod Team
Napisano

He he ja np. klucz do nypli robiłem sam i na razie zaden nie był nazbyt oporny. Polecam kapnąć na szpryche ropą/olejem napedowym/plynem hamulcowym/nafta. i zostawić to na kilka hodzin nie sie przeżre. powinno puścić. CIęcie to ostateczna ostatecność. Ja kiedyś jak juz nie moglem odkrecic bo nypel był gładki i okrągły to zabezpieczylem obrecz wzialem malutki pilniczek spilowalem nypla i odkrecilem. Nypel w kosz ale szprycha przetrwała co jest wazne jezeli masz komplet unikalnych sprych i trzeba by było pojedyncze sztuki zamawiac. A jak nie to ciąć ...

Napisano

benzyną też mogę? nypel nie odkształcił się na szczęście, jeszcze pozostaje pojechać do serwisu/sklepu, na pewno mają ten klucz Park Toola bo to dystrybutor (Velo),

  • Mod Team
Napisano

Benzyna nic ci nie da. Wymieniłem owe srodki dlatego bo maja dobre własciwosci penetrujące i smarujące poza DOTem tak ze pomogą odkrecic. Benzyna sie raczej do nich nie zalicza pozatym zanim wcieknie to odparuje :)

Napisano

benzyną też mogę? nypel nie odkształcił się na szczęście, jeszcze pozostaje pojechać do serwisu/sklepu, na pewno mają ten klucz Park Toola bo to dystrybutor (Velo),

Chce ci się wydawać tyle kasy na ten klucz jak można obciąć szprychę i założyć nową dużo taniej?

Napisano

Klucz do nypli wykombinowałem sam- włożyłem metalową cześć ze starego klucza która trzyma nypel w klucz płaski. Mając znacznie więcej siły spróbowałem odkręcić ale okazało się po chwili że jednak nypel jest zjechany, nie dużo ale jednak. Teraz kupię nowy nypel a stary spróbuję wyciągnąć kombinerkami bo i tak leci do kosza lub spiłuję jak Puklus.

 

Schwefel chodziło mi o to ze w serwisie mają i mogą mi za 2 zł odkręcić a nie o kupno:)

  • Mod Team
Napisano

Jezeli chodzi o klicz ja zrobiłem ze zwykłego ROMETOWSKIEGO klucza rowerowego. Co prawda miał wyciecie na szprychy ale chyba motocyklowe :) albo do komara :P Tak wiec mierzac suwmiarką nypla wypiłowałem w kluczu odpowiedni otwor uzywając początkowo szlifierki stołowej koncząc "iglakami" (takie male pilniki). Rozmiar dopasowałem idealnie do moich nypli.

 

Chce ci się wydawać tyle kasy na ten klucz jak można obciąć szprychę i założyć nową dużo taniej?

Np. w moim przypadku był by to koszt jakiś min 8zł do nawet 15zł za sama wymiane szprychy. Mam szprychy dartmoora i w okolicy nigdzie nie ma takich wiec musiałbym kupować za ok 1.3zł szpryche i płacic za jej przestłke tak ze mi by sie ciecie szprychy absolutnie nie opłaciło. Tak jak pisałem ciecie to ostateczność chyba ze ma sie zwykłe za 20gr to bym sie nie cackał :voodoo:

Napisano

Przecież jak zdejmiesz oponę, dętkę i opaskę to nypel odkręcisz płaskim śrubokrętem o ile szprycha nie wystaje poza niego:)

Napisano

Jakoś chyba szybciej będzie kombinerkami:)

Ale jak jutro nie będę miał czasu podskoczyć do sklepu po nypel to aby móc jeżdzić zrobię jak mówisz.

Dzięki wszystkim za pomoc, znów kilka ważnych rzeczy do głowy wleciało :wallbash:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...