BandiT Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 witam forumowiczów, mam dziwny problem i nie wiem jak sie za niego zabrac.. otoz sprawa wyglada nastepujaco - przy jezdzie na stojaco i przechylaniu roweru na boki ocieraja mi klocki o obrecz (tak mi sie wydaje przynajmniej). jesli chodzi o napiecie szprych to sa wszystkie dosc mocno napiete, nie mam loozow na osce, bo to tez sprawdzilem.. kolo tez nie jest scentrowane, bo wtedy bylbym w stanie w jakis sposob to zrozumiec.. tu pojawia sie moje pytanie: jak sadzicie co moze byc przyczyna takiego zachowania sie przedniego kola ? jesli to nie ocieraja klocki o obrecz to co moze to byc ? no i oczywiscie podstawowe pytanie: w jaki sposob moge ta sytuacje wyeliminowac ? jesli ktos ma jakis pomysl zapraszam do komentowania:) pozdrawiam
zahas Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 Także, miałem taki problem - przyczyną tego ocierania przy skręcie jest niedostateczna sztywność goleni dolnych (tzn. że golenie minimalnie przesuwają się względem siebie powodując to, że ośka nie jest stale do nich prostopadła a tym samym wychyla się całe koło). Aby pozbyć się tego problemu masz do dyspozycji wymianę amortyzatora na taki ze sztywniejszymi goleniami lub pogodzenie się z tym (ewentualnie można popróbować odsunąć klocki od obręczy).
BandiT Napisano 22 Listopada 2009 Autor Napisano 22 Listopada 2009 tylko, ze sytuacja ta nie zawsze ma miejsce.. czasem tak jest, a czasem nie, jest wszystko w porzadku. dlatego mnie to zastanawia tak bardzo;/ moze jest jakas inna przyczyna tego problemu i jakies inne rozwiazanie bez koniecznosci wymiany amora ?
zahas Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 Bo nie zawsze przy skręcaniu działają takie same siły. Zależy to od prędkości, położenia środka ciężkości (pozycji rowerzysty), itd. Dotyczy to nawet temperatury, która wpływa na sztywność sprężyny i właściwości medium tłumiącego (elastomer, lepkość oleju) - latem taki układ działa sprawniej i mniejsza jest różnica wychylenia się goleni względem siebie (oczywiście dla konstrukcji, które mają np. sprężynę tylko w lewej goleni) Moim zdaniem da się z tym żyć, ale jeśli naprawdę ci to przeszkadza to pomoże tylko wymiana amortyzatora - tylko poświęć trochę czasu na dobranie takiego który będzie odpowiedni do twojego ciężaru, stylu jazdy, itd.
accentinferno Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 Moim zdaniem to też zbyt niska sztywność amora. Jeżeli na pewno nie ma luzów na ośce o nie widze innej przyczyny. Musisz się przyzwyczaić, albo jakoś genialnie wyregulować hampla.
Grondag Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 miałem taki kłopot ale pochodzący od zcentrowania koła- ponieważ nie miałem kluczy do nypli siedziałem chyba z 10 minut i dostroiłem hamulce wręcz idealnie- jeden przy centrze był 1 mm od obręczy a przy reszcie koła były oddalone równo, ty też pokombinuj, myślę że jak zwiększysz napięcie tego chamulca który ociera możesz wyeliminować kłopot
accentinferno Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 raczej amor:) musisz sie przyzwyczaić
pawel1315 Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 raczej amor:) musisz sie przyzwyczaić Skąd wiesz ?? Może koła są wiotkie. Napisz co to za amor i jakie koła.
BandiT Napisano 23 Listopada 2009 Autor Napisano 23 Listopada 2009 a wiec kola to: KELLYS Draft 559x19, piasty XT, natomiast widelec SR SUNTOUR XCR LO, 100mm, coil / Lockout. tak to wyglada na chwile obecna.. mam jeszcze jeden pomysl - moze wymiana oski na sztywna (teraz mam zacisk) w jakis sposob usztywni ta konstrukcje ?
Andrew Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 natomiast widelec SR SUNTOUR XCR LO, 100mm, coil / Lockout. Czyli jednak amortyzatoropodobne widły przednie są tutaj winne. Wymiana ośki pomaga, ale szkoda piasty - zniszczysz XT.
BandiT Napisano 23 Listopada 2009 Autor Napisano 23 Listopada 2009 rozumiem... czyli rozumiem, ze jedyne rozsadne rozwiazanie to wymiana amora na jakis sztywniejszy ? w takim razie co mozecie polecic do XC, ale nie za drogo oczywiscie (tak do 400zl - moze byc uzywany, ale nadajacy sie jeszcze do uzytku tak przez rok mniej wiecej) pod valki ? oczywiscie jesli bedzie to cos z goleniami o wiekszej srednicy powinno byc sztywniejsze, tak ?
accentinferno Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 raczej tak. Taka zasada że im grubsze golenie tym większa sztywność.
pawel1315 Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 Do 400 zł to kupisz sobie pancerną Torę, u której raczej sztywność jest duża.
accentinferno Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 http://www.allegro.pl/item828228807_wyprz_suntour_epicon_da_100mm_tarcz_eurobike.html http://www.allegro.pl/item824946331_nowy_sr_suntour_raidon_lo_100mm_blokada.html
adriansocho Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 Skąd wiesz ?? Może koła są wiotkie. może zacisk koła nie jest dopięty. Ja bym najpierw sprawdził koła czy są dostatecznie sztywne. Amory Suntoura nie są wiotkie, mają taki nadmiar materiału że dół jest dosć sztywny.
BandiT Napisano 23 Listopada 2009 Autor Napisano 23 Listopada 2009 accentinferno - jesli juz poszukuje wersje pod valki, na ta chwile tarcze nie wchodza w gre..
zahas Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 Szczerze powiedziawszy, zaskoczyło mnie, że ten problem dotyczy Suntour'a XCR. Zakładałem, że masz jakiegoś RST czy Rock Shox'a z niższej półki. Z tego co pamietam XCR to może nie jest najsprawniejszy amor i ma problemy z wyciekami, ale golenie i podkowa są tam dość solidne. Może warto się przyjrzeć jednak kołom - może zmiana zaplotu mogłaby coś pomóc? Ja jednak rozważyłbym jako najtańszą alternatywę pozostanie przy XCR i zakup jakichś mechanicznych tarczówek. A gdyby się okazało, że masz piasty także pod tarcze, to już zupełnie bym się nie zastanawiał.
BandiT Napisano 23 Listopada 2009 Autor Napisano 23 Listopada 2009 Szczerze powiedziawszy, zaskoczyło mnie, że ten problem dotyczy Suntour'a XCR. Zakładałem, że masz jakiegoś RST czy Rock Shox'a z niższej półki. Z tego co pamietam XCR to może nie jest najsprawniejszy amor i ma problemy z wyciekami, ale golenie i podkowa są tam dość solidne. Może warto się przyjrzeć jednak kołom - może zmiana zaplotu mogłaby coś pomóc? Ja jednak rozważyłbym jako najtańszą alternatywę pozostanie przy XCR i zakup jakichś mechanicznych tarczówek. A gdyby się okazało, że masz piasty także pod tarcze, to już zupełnie bym się nie zastanawiał. piasty niestety mam nie pod tarcze wiec jest problem.. natomiast jesli kupowalbym juz tarcze to raczej pochylilbym sie ku jakiemus konkretnemu sprzetowi na co obecnie nie mam srodkow;/ wiec staram sie to jakos rozsadnie cenowo i madrze rozwiazac.. padla tam wczesniej mysl, ze moje obrecze moga byc nie sztywne - moglyby z czasem w jakis sposob stracic swoje wlasciwosci ? na poczatku tego problemu nie bylo wiec pytam dlatego .
Mod Team Puklus Napisano 25 Listopada 2009 Mod Team Napisano 25 Listopada 2009 Sprawdz czy zacisk jest dobry jak kiedys kupilem nowy zacisk ktory mimo bardzo mocnego zacisniecia nie trzymał koła i mozna bylo je wyciagnąć. Jezeli tak jest to koło by sie poprostu przesuwało.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.