Skocz do zawartości

[koła] 28 czy 32?


eMule14

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam problem związany z wyborem kół, a właściwie to tylnego koła.

Chciałbym złożyć dobre sztywne koło, ale żeby nie było czołgiem;). Chodzi mi głównie oto że na razie nie mam za bardzo pieniędzy żeby przejść na tarczówki, więc chcę złożyć na piastach pod tarcze, i obręczach pod V-ki. Chciałbym wydać na koło około 500 złotych.

Z początku pomyślałem o piastach SLX (32 otwory) ale nikt kogo znam nie jeździ na nich więc nie mam żadnych opinii. Co do obręczy myślałem nad SUN RIMS EQUALIZER 23 lub SUN RIMS EQUALIZER 21, ale znów ta sama sprawa że nikogo nie mogę znaleźć. Ale tydzień temu wpadłem na pomysł że: może zapłacę troszkę więcej(100-150-200zł), ale kupię sobie kółko na 28 szprych. Ważę około 55-60kg. Czytałem na innych forach że osobypo 70 kg spokojnie mogą jeździć na 28 szprychach. I tutaj mam pytanie

1. jaka jest recenzja SLX-ów.

2. Czy jest dobry system mocowania tarcz Centerlock i z czym to się je.

3. Może ktoś jeździ na tych obręczach sun rims

4. I może ile może kosztować w miarę dobre koło na 28 szprych, jakie byście polecili mi piasty/obręcze/szprychy do nich

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

Napisano

CenterLock - mocowanie tarczy wg. Shimano czyli tarcza jest dokręcana do piasty w jakiś tam cudowny sposób niestosowany raczej przez inne firmy, gdyż większość świata używa standardu (IS) na 6 śrub. Dlatego też CL jest do dupy, więc piastę SLX sobie odpuść można kupić coś o wiele lepszego...

 

Dobre koło na tył będzie dobre np. takie:

- obręcz - Mavic XC 717 - są dwie wersje do wyboru 28 lub 32 otwory cena 180zł

- szprychy DT Competition + mosiężne nyple DT - cena jakieś 2-3zł/szt

- piasta DT 240 albo Onyx tylko to są dość drogie piasty albo możesz wstawić jakiegoś Novatec'a

Napisano
CenterLock - mocowanie tarczy wg. Shimano czyli tarcza jest dokręcana do piasty w jakiś tam cudowny sposób niestosowany raczej przez inne firmy, gdyż większość świata używa standardu (IS) na 6 śrub. Dlatego też CL jest do dupy,

Świetnie, może jak nie wiesz to się nie wypowiadaj?

 

CL jest całkiem fajnym systemem, bardzo prosty montaż kluczem do kasety, tarcze XT są w miarę tanie, lekkie i trudne do wykrzywienia. Poza tym piasty Cl są lżejsze niż ich odpowiedniki na IS więc suma sumarum waga jest podobna o ile stosujemy normalne (>100g) tarcze.

 

Proponuję: Novatec D712SB + XC717 + Competition + alu nyple = lekko, sztywno i wytrzymale ~ 550zł, 875g

 

A 28 szprych wybij sobie z głowy, baardzo ograniczony wybór piast i obręczy.

Napisano

myślę że z wyborem to bym coś znalazł.

czyli CL wcale takie złe nie jest, to fajnie. Ale nadal nie mam żadnej pomocnej opinii na temat 28 szprych i slx-ów.

 

Zapomniałem dodać że koło będzie używane głównie na maratonach, może 2-3 xc

A ktoś może przy okazji mógłby mi napisać czym się różnią tarcze XT od SLX, tylko ceną czy czymś więcej poza wagą?

Napisano

Kolego ja ze swojej strony polecam Ci obręcze SUNRIMS DS2-XC. :yes: Bardzo lekkie, waga około 400g. :) Sam ujeżdżam takie na bikemaratonach i powiem Ci że dla mnie są super. :P Mam takie fabrycznie zamontowane w Konie, a chłopaki z KONA wiedzą co składają chyba :D

Napisano

Kolego ja ze swojej strony polecam Ci obręcze SUNRIMS DS2-XC.

obręcze fajne ale są niestety tylko pod tarcze :) a na razie mnie nie stać na zmianę hamulców

Napisano

Kolejnym plusem CL jest mocowanie, ponieważ piasta mocowana jest z takim samym naciskiem. A nie tak jak w IS, że każdy śruba jest dokręcona z inną siłą. Jak dla mnie tarcze Shimano pod CL pokroju XT ( na nowym pająku ) i XTR są zdecydowanie ładniejsze. Ale co kto woli :-P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...