4ngus Napisano 3 Października 2009 Napisano 3 Października 2009 Witajcie. Chciałem się zapytać od czego moge zacząc lekkie modyfikacje dla rowerku? widelec RST Gila Pro TnL (Turn & Lock), 100mm, oil / coil+MCU / Lockout stery RITCHEY Logic Zero integrated suport SHIMANO Octalink cartridge (126mm) korby SHIMANO M361 Octalink (42X32X22T) przerzutka przód SHIMANO Alivio M413 (34.9mm) przerzutka tył SHIMANO Deore M531 manetki SHIMANO Alivio SL-M410 Rapidfire Plus ilość biegów 24 kaseta SHIMANO CS-HG30-8 (11-32T) łańcuch KMC Z 7 (108 links) hamulce SHIMANO M486 Hydraulic Disc dżwignie hamulcowe SHIMANO BL-M486 Disc piasty SHIMANO RM65 Disc Center Lock (32 holes) szprychy steel black obręcze KELLYS Draft Disc 559x19 (32 holes) opony KELLYS Cobra 26x2.0 skinwall wspornik kierownicy KALLOY (diam 28.6mm/ angle 15°) kierownica steel (diam 25.4mm) chwyty KELLYS kraton sztyca KALLOY (diam 30.4mm) siodło SELLE ROYAL Mach pedały VP alloy / steel
ProKreator Napisano 3 Października 2009 Napisano 3 Października 2009 Moja rada to zasada, że nie stać mnie na tanie rzeczy. Nie musisz celować od razu w XTR ale deore czy SLX to na pewno dobre grupy. Poczytaj, zdobądź jakąś wiedzę i sobie go wymyśl.
Timon92 Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Powiedz najpierw jak jeździsz i ile masz kasy do wydania, bez tego nie będziemy w stanie nic poradzić.
lesiozp37 Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 witam ponieważ sam mam "quartza" (ale wersja z v-kami więc powiem co ja zrobiłem: - wymieniłem kierownicę na aluminiową ( oryginalna jest stalowa i naprawdę ciężka, jakby co mogę zważyć, bo leży w garażu) - i drobiazg: chwyty zmiana na gąbkowe ( kratony wytarły się, pozatym teraz jakby lepiej na ręce, mniejsze drgania) - na założenie czeka już nowy amortyzator (lżejszy) bo z RST Gila T&L mam problemy. i to tyle na "-" innych zmian nie wspominam, bo nie nadają się na to forum... ( tzn wagi roweru nie zmniejszyły, wprost przeciwnie:) aha, jeszcze moje 3 grosze z innej beczki... czy warto robić jakiś daleko idący upgrade takiego roweru? o ile się orientuję rama quartza jest ciężka dosyć, więc po co montować na niej (lżejszy) osprzęt wysokiej klasy? pozdrawiam
afly Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Mi się wydaję że jednak lepiej kupować coraz to lepszy osprzęt, bo wkońcu dojdziemy do takiego etapu że rama też będzie do wymiany.
Blue Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Tanio celem odchudenia - rurki. Z konieczności jeżeli będą problemy z wygodą - siodło. Jeżeli chcesz już ćwiczyć odpowiednie partie mięśni i mieć lepsze rezultaty - pedały na SPD+buty(dość droga inwestycja) Drogo i znacząco poprawiającc własności jezdne: 1. Koła. 2. Amortyzator. Reszta jak się będzie zużywała. A jak nie masz jeszcze ubrań na rower, to sprzet zostaw w spokoju a zainwestuj w kask, koszulke kolarską, spodenki i rekawiczki.
Xynox Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Ja w pierwszej kolejności skreśliłbym z Twojego roweru(u?) amortyzator. Gila TnL to tragedia... Działa kiedy mu się zachce a zamiast podawanego skoku 100mm jest chyba z 30mmm... Celowałbym w jakiegoś SR'a albo Dart 2/3 lub używaną Torę w okazyjnej cenie
4ngus Napisano 4 Października 2009 Autor Napisano 4 Października 2009 Dziękuje za odpowiedzi! Jezdze raczej agresywnie, na waskich lesnych odcinkach nie patrze czy mi się rower nie obrysuje tylko cisne ile mogę także wydaję mi się, że potrzebowalbym wytrzymalych komponentów. Rzeczywiscie musialbym pomysleć o nowym amortyzatorku
Pichu Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Jeśli chodzi o rower to na początek wymieniłbym amortyzator bo ta gila to raczej wyrób amoropodobny Co do bikera to na dzień dobry kupiłbym kask
4ngus Napisano 4 Października 2009 Autor Napisano 4 Października 2009 Tak, mam kask i ubranko też. SPD i buty dostane od taty za niedługo. Czuję, że coś trzeba wymienić. Amortyzator - to fakt. Chciałem także kupić nową kierownicę, stąd moje zapytanie jaką możecie mi polecić?
4ngus Napisano 11 Października 2009 Autor Napisano 11 Października 2009 No więc spdki i buty już mam. Teraz chciałbym wymienić mostek i sztyce pod siodełkiem, możecie polecić mi coś do 80zł za sztukę? I pytanie jaki amortyzator by sie przydał zamiast tej GILI? Moge wydać na niego ok. 400zł, znajdzie się taki?
bikefun Napisano 11 Października 2009 Napisano 11 Października 2009 Możesz poszukać czegoś w używanych jakaś tora może a jak nowe to za 450 zł możesz kupić SR SUntoura powietrznego z blokadą czytałem gdzieś jego test i za taką kase to amortyzator niczego sobie ;D. Możesz jescze darta jakiegoś ale to olejowy. Edit : ten sr to EPICON jak coś
4ngus Napisano 12 Października 2009 Autor Napisano 12 Października 2009 Czy kupno takiego amortyzatora ma sens? http://allegro.pl/item756800023_nowy_sr_suntour_epicon_da_100mm_powietrzny.html Chciałbym wymienić amortyzator, mostek i sztycę podsiodłową. Czy takie modyfikacje są odpowiednie?
Mod Team durnykot Napisano 13 Października 2009 Mod Team Napisano 13 Października 2009 Kupno Epicona ma sens. Zamiast sztycy wymień mostek i kierownice ( w opisie kierownica jest stalowa). Te operacje ( amorek, mostek i kierownica) zrobisz za jednym rozbieraniem roweru. Kierownica np. http://centrumrowerowe.pl/001043/EASTON-kierownica_prosta_EA30_XC_25_4_5_st_/Produkt.aspx Mostek http://centrumrowerowe.pl/001994/EASTON-wspornik_kierownicy_EA30_25_4/Produkt.aspx Plus Epicon i w efekcie masz bardzo fajny kokpit.
4ngus Napisano 22 Października 2009 Autor Napisano 22 Października 2009 Chciałbym z tego roweru uczynić rower, który z powdzeniem przejedzie pare maratonów w następnym roku.
Mod Team durnykot Napisano 23 Października 2009 Mod Team Napisano 23 Października 2009 Chciałbym z tego roweru uczynić rower, który z powdzeniem przejedzie pare maratonów w następnym roku. Z jednej strony parę maratonów możesz przejechac z bieżąca konfiguracją , z drugiej strony dopasowywanie konfiguracji pod potrzeby maratonów ,to operacja bez końca- zawsze jest coś do wymiany. Zmiana amorka ,to pierwszy krok do poprawy właściwości jezdnych i Twojego komfortu. Pomijając kokpit, dobrze byłoby pomyslec o wymianie kół lub piast- te, które masz, są raczej słabo uszczelnione- jeden błotny maraton może doprowadzić do bardzo szybkiego zużycia piast. Ale, jesli beziesz dbał o rower, wymiana piast nie jest koniecznością. Ale nawet rower za 25000 pln nie zakończy maratonu bez rowerzysty.
4ngus Napisano 1 Lutego 2010 Autor Napisano 1 Lutego 2010 A więc tak, sezon się zbliża i po wypłacie styczniowej chciałbym zakupić wspornik siodła, mostek i może kierownice. Czy te komponenty będą w porządku? Amortyzator leci w następnej kolejności. http://allegro.pl/item896399655_mostek_boplight_race_noweczka_h_90_sr_25_4.html http://allegro.pl/item893735921_sztyca_siodla_boplight_30_9_nowa.html Proszę o odpowiedzi i dziękuje! Angus
bikefun Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 Mostek i kiera to najlepiej Boplight (najlepszy stosunek cena/masa/jakość) ew. smica co do sztycy to nie wiem czy w kellysie nie ma przypadkiem srednicy 31.6 a nie 30.9 jeśli tak to proponujehttp://allegro.pl/item895130735_con_tec_sztyca_pro_post_31_5_350mm_smica_xtrabike.html
mati199 Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 Wcale nie tak najlepiej pod uwagę możesz wziąć też secik Tiogi. Kierownica dużo lżejsza od Boplighta, a mostek wagowo porównywalny
mlodyasg Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 W kelly'sach sztyca jest chyba 30,4mm więc bez redukcji na 27,2 będzie ciężko znaleźć coś ciekawego. ROOX chyba ma jakiś model 30,4 ale jest drogi i klockowaty.
4ngus Napisano 9 Lutego 2010 Autor Napisano 9 Lutego 2010 Ok, kierownica i mostek wymieniony. Teraz wymieniam korbę, ponieważ ta mi się wygięła, następnie pójdzie amortyzator. Ja mam takie pytanie, czy ktos wie ile waży sama rama kellys quartz 2009? wiem, ze jest cięzka ale zależy mi, żeby wiedzieć ile waży ona dokładnie.
4ngus Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Napisano 6 Kwietnia 2010 A więc, zmieniłem już dużo w moim rowerze, teraz stoję przed decyzją: Mogę wymienić rame, niby nawet powinienem, ale.. Moja rama jest dla mnie bardzo wygodna, nie licze sie z kazdym gramem wiec jak myslicie, moge przy niej pozostac? jest sens inwestowania w osprzet na tej ramie i czy jest ona wytrzymalosciowo porownywalna do innych ram typu accent czy author? Pozdrawiam, 4ngus
bikefun Napisano 6 Kwietnia 2010 Napisano 6 Kwietnia 2010 Jak już zmieniać to na coś bardziej porządnego. Może jakiś radon, popularny xtc albo no saint angel? Po co pchać się w pół środki. Przy okazji pochwal się co tam zmajstrowałeś z rowerkiem.
4ngus Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Napisano 6 Kwietnia 2010 Nie ukrywam, nie pasuje mi zmiana ramy na ten sezon ;/ Dziś postaram sie o fotki A więc wymieniony cały kokpit tzn, kierownica accenta mostek easton oraz suntour raidon. Wymieniona sztyca oraz korba, ściągnięte odblaski, dodane dwa koszyki na bidon oraz rogi. Na ten sezon planuje wymienić kasete na 9 rzędową oraz siodełko, przerzutke i manetki zmienić na SLX, w czasie wakacji kółka. Rama w następnym sezonie. Byłem niedawno na swoim pierwszym maratonie i spisał się super ZDJĘCIA TUTAJ Proszę o wszelkie uwagi i komentarze! edit: zapomniałem - oczywiście pedały spd oraz wymienione dętki na maxxis ultralight oraz opony na kenda karma
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.