Skocz do zawartości

[singlespeed] dobór przełożenia


littlejohn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim.

Planuję kupić (może ew. złożyć ale pewnie kupić) SS. Zastanawia mnie jednak jakie najlepsze będzie przełożenie. W tamtym roku jeździłem małym bzykiem na 24" oponach,18/48 i jak na takie maleństwo całkiem szybko śmigał a jednocześnie pod górkę też było ok. Rower nie będzie wykorzystywany do jazdy po mieście tylko do szybkiego śmigania po asfalcie poza nim a jednocześnie powinien dobrze sobie radzić na dużych podjazdach ,żebym na nim nie umierał i tym bardziej się nie stoczył ;) . Na fixegeargallery jest cadence calculator. Cadence RPM znaczy pełen obrót (360 stopni) czy prawy ,lewy pedał jako dwa ? Jeśli to pierwsze to max prędkość pedałowania wspomnianym bzykiem miałem ok. 200 rpm i według tego kalkulatora daje to prędkość ok. 59 km/h. Szybko jechałem ale raczej nie aż tak. Jakiś podejrzany ten kalkulator. Dla opon 24" wheel size to 23" ? Czy przy doborze przełożenia liczy się ilość ząbków w tarczach czy proporcje jednej do drugiej tzn. czy takiu sam będzie efekt jak rower będzie miał 36/12 oraz 51/18 ?

Napisano

co do SS to własnie mam takie cudenko na ramie starej szosy i kołach 28 i oponkach (hmmm jaki tam jest rozmiar to nie powiem bo zapomniałem xD dzis sprawdze to napisze :PP) wiem ze to max slicki a do przełozenia jakie tam mam to korba 52 a kaseta tył 15 i jak dla mnie bomba ;)) a przełozenie to musisz juz pod siebie zrobic ale proponuje 42, 48 na 15 powinno byc git :))

 

 

 

Pozdrorower

Napisano

Większość asfaltowych ,raczej nie będzie użytkowany w górach ,żeby dało się pedałować tak do ok 10% bez robienia groteskowych min www.climbbybike.com Alpe d'Huez max ma 10,6%. Tym rowerem na 24" oponach,48/18 podjeżdżałem pod max 8-9% i było ok ,z wysiłkiem ale bez dramatyzmu.

 

Tylko czy z 15 z tyłu a z przodu 48 nię będzie za ciężko przy podjazdach ? Będzie szybki ale jak większa górka to albo umrę albo będę miał nogi jak Pudzian co przy reszcie szczupłej może wyglądać dosyć groteskowo.

Napisano

Tylko czy z 15 z tyłu a z przodu 48 nię będzie za ciężko przy podjazdach ? Będzie szybki ale jak większa górka to albo umrę albo będę miał nogi jak Pudzian co przy reszcie szczupłej może wyglądać dosyć groteskowo.

 

to zalezy juz od stylu jazdy i siły w nogach ja tam np wiekszych problemow pod gorke ne mam (52/15) :P) a co do tych nog to bys moze za pare kilkadziesiat lat miał takie "ala torowe" ;DD

 

a dodam jeszcze ze mam 65 kg i 190 cm :))

 

 

Pozdrorower

Napisano

Ja jeżdżę 50x18 i na 1,5km podjeździe nie było wielkich problemów żeby podjechać. Za to na odcinku o nachyleniu 10% było to raczej powolne wleczenie się a nie jazda. Nie da się znaleźć kompromisu. Żeby się wygodnie toczyć pod górę trzeba by mieć jakieś 44x18, a to już jest raczej wolny bieg i rower nie będzie szybki.

Napisano

czy jeśli rower będzie miał przełożenie np. 3,0 to będzie taki sam efekt w przypadku 51/17 oraz 45/15 ? i będzie to tylko kwestia estetyki czy ktoś woli większą czy mniejszą tarczę ?

 

Czyli przełożenie 2,77 w tym,którym ostatnio jeździłem było 2,66 i z tego co piszesz ,pisze rurokura oraz własnych doświadczeń wychodzi ,że najlepiej przy np 48 z przodu dać z tyłu 18 lub 17(2,82). W pierwszym wypadku będzie trochę łatwiej pedałować pod górkę ale będą większe ograniczenia w szybkości a w drugim na odwrót. Na tym co jeździłem (24",opony 35 mm,48/18) nawet mocne podjazdy były ok i nie musiałem wstawać z siodełka i sobie pomagać ale kilka razy doszedłem do maksymalnej możliwej do osiągnięcia prędkości (nie mogłem już szybciej pedałować). Według kalkulatora kadencji rower z oponami 28" będzie szybszy od 24" o ok 20% a przełożenie 48/17 szybsze od 48/18 o ok 5% czyli niezbyt dużo. Chyba powinienem zostać statystykiem.

Napisano

Efekt będzie taki sam. Na Twoim miejscu kupiłbym z miarę uniwersalną tarczę, na przykład wymieniane 48 i do tego koronki 17,18,19 i przetestować. Zamiast statystki - praktyka.

Napisano

Jeszcze nie wiem czy będę składał czy kupię coś gotowego. Zbyt wielkiego wyboru na naszym rynku nie ma w przeciwieństwie do zagranicznych gdzie są dzisiątki SS i to najczęściej z ramami CrMo w większości Reynoldsa. .Do tego te ceny np. Felt Dispatch u nas dystrybutor życzy sobie 2790 a w jednym ze sklepów internetowych UK można go kupić zaw ok 1600. Więc raczej żadnego z Feltów nie kupię,przynajmniej nie na naszym rynku,nie zamierzam przepłacać. Na szczęście mam sporo czasu,rower ma być na wiosnę,lato przyszłego roku. Specjalnie już się teraz za to zabrałem,żeby mieć dużo czasu na

teorie i na dokonanie jak najlepszego wyboru.

Cadence RPM to obrót 360 stopni,czyli dwa nadepnięcia na pedały (prawy i lewy) ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...