Skocz do zawartości

[rama, problem] Kona Coilair 2008


Mryous

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam problem z ramką Coilair, może ktoś będzie wiedział co zrobić. Nie wiadomo czemu pojawiły się nagle luzy w tylnym trójkącie, szczególnie odczuwane przy hamowaniu. Podokręcałem wszystkie śruby w wahaczu i niby jest lepiej. Problem tylko w tym, że zauważyłem, że jedna ze śrubek na tym czarnym łączniku (największa) wystaje o jakieś 0,5-1mm mimo że jest dokręcona. Z tego co widzę, to łożysko delikatnie wystaje ze swojego miejsca, mimo że jest wbite do końca. Po drugiej stronie ten problem nie występuje, a po tej stronie też wcześniej nie występował...

Ktoś ma pomysł co i jak?

 

EDIT: wybaczcie że takie to zagmatwane, ale nie mam pomysłu jak to lepiej opisać...

 

I prosiłbym o jak najszybsze odpowiedzi, w czwartek rano wyjeżdżam do Les Gets...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tak jak poprzednik... fotki by się przydały.

ale jeśli coś to jeśli sobie dobrze sytuacje wyobraziłem to masz wysunięta śrubę, która mocuje "tą czarną część" do ramy. Na pewno bym to rozkręcił i sprawdził dlaczego nie można wkręcić tej śruby głębiej - może gwint jest uszkodzony i dlatego ta śruba głębiej się nie wkręca. Albo masz coś skrzywionego z ramą?

Na pewno rozkręciłbym ta śrubę i zerkną co tam siedzi...

Ja miałem przypadek luzów na wahaczu, ale podokręcałem śruby, niektóre odkręciłem, przesmarowałem i zakręciłem i amortyzacja jest jak w dniu zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tak jak poprzednik... fotki by się przydały.

ale jeśli coś to jeśli sobie dobrze sytuacje wyobraziłem to masz wysunięta śrubę, która mocuje "tą czarną część" do ramy. Na pewno bym to rozkręcił i sprawdził dlaczego nie można wkręcić tej śruby głębiej - może gwint jest uszkodzony i dlatego ta śruba głębiej się nie wkręca. Albo masz coś skrzywionego z ramą?

Na pewno rozkręciłbym ta śrubę i zerkną co tam siedzi...

Ja miałem przypadek luzów na wahaczu, ale podokręcałem śruby, niektóre odkręciłem, przesmarowałem i zakręciłem i amortyzacja jest jak w dniu zakupu.

 

Sprawdzałem czy to wina gwintu, ale to chodzi o to, że śruba opiera się na łożysku i nie chce wejść na tyle ile powinna... (testowane tak, że wyjąłem ten element i włożyłem śrubę na swoje miejsce - tyle samo przerwy co przy maksymalnie przykręconym elemencie do ramy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to logiczne, że skoro łożysko wystaje z rockera nie tak jak powinno to z nim problem. Odkręć rockera (to czarne) i pomacaj łożysko czy nie ma luzów. Jak nie to spróbuj je wbić tak jak powinno - delikatnie, równo po obwodzie najlepiej gumowym młotkiem albo przez deseczkę). Jak nie da rady to trzeba by je wybić / wyjąć ściągaczem i zobaczyć czy coś nie blokuje go albo nie pękła bieżnia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...