Skocz do zawartości

[rower] Lapierre czy cos innego?


nodun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Obecnie sprzedaje swoj rower szosowy i mysle nad goralem i pojawiaja sie pytania typu - hardtail czy full? Jazda po bardzo urozmaiconym terenie od najtrudniejszych tras gorskich po asfalt.

Wybralem sobie taki rowerek:

http://www.poreba.carrer.pl/index.php?do=prod&id=914

 

Co o tym sadzicie? Jest ktos w stanie zaproponowac cos innego byle za bardzo nie przekraczalo tej ceny a na pewno tansza opcja rowniez by mnie bardzo zainteresowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pasuje ci jak jeździ, a porównywałes go z innymi i to jest to, to bierz. Lapierre robi naprawdę dobre rowery, a do tego w Polsce dośc rzadko spotykane są.

 

http://centrumrowerowe.pl/003695/SPECIALIZED-STUMPJUMPER_COMP_FSR_2009_czarny/Produkt.aspx

http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/mountain/3231/34537/

http://www.ssc.pl/trek2009/FuelEX6.5.html

 

To tylko propozycje popularnych rowerów, bo w tej cenie wybór jest już bardzo duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hardtail czy full? Jazda po bardzo urozmaiconym terenie od najtrudniejszych tras gorskich po asfalt.

Drugi zdanie wydaje mi się ogranicza wybór do fulla. Chodzi o te najtrudniejsze trasy górskie. Ew sztywniak na kołach 29" ze skokiem min 100 mm z przodu jeśli jestes dośc wysoki. Z naciskiem na ewentualnie.

 

Kupowanie roweru w takiej cenie względem obiektywnej jakości osprzetu to wg mnie paranoja. Rowerów w tej cenie jest faktycznie mnóstwo i nalezy wybrac ten który wg nas najlepiej jeździ. Całkowicie subiektywnie. Bo osprzet i tak się zajedzie, a nic nam po ciut lżejszej/bardziej wyrafinowanej ramie jak nie będzie nam leżała. Za duzo kasy do wydania na to by miec rower który faktycznie moze jest super wyposazony, ale cos nam przeszkadza.

 

Juz pisałem, że jeśli wg Ciebie ten Lapierre jeździ tak jak chcesz i jest to lepiej niż inne podobne rowery to nie ma się co zastanawiac tylko brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huhu dzieki za cenna rade, z tym ze wlasnie nie mialem jeszcze okazji potestowac zadnego z tych rowerow. Na lapierra uda mi sie moze wsiasc w momencie gdy pojade do krakowa w nastepnym tyg i wtedy bede mogl go ewentualnie sprawdzic :)

 

I teraz takie pytanie bardzo glupie. Czy tylni amorek mozna zablokowac i wtedy spowoduje to swoista imitacje 'hardtail' ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huhu dzieki za cenna rade, z tym ze wlasnie nie mialem jeszcze okazji potestowac zadnego z tych rowerow. Na lapierra uda mi sie moze wsiasc w momencie gdy pojade do krakowa w nastepnym tyg i wtedy bede mogl go ewentualnie sprawdzic :)

 

I teraz takie pytanie bardzo glupie. Czy tylni amorek mozna zablokowac i wtedy spowoduje to swoista imitacje 'hardtail' ?

Jak juz będzisz w Krakowie, to połaź po wielu sklepach z dobrymi rowerami i poprzymierzaj sie do wszystkich możliwych rowerów(przykładowe fulle popularnych producentów juz podlinkowałem). A nuż trafisz ten idealny (a może więcej modeli ci podpasuje). Wtedy z większą wiedzą zobaczysz co i jak, a na forum pomożemy ci podjąć decyzję :0.

 

Są damery redukujące, a nawet blokujace tylne zawieszenie. To jest element, który zawsze można wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie inne rowery moge przymierzyc u siebie w miescie - Szczecinie.

Lapierra natomiast sprzedaje tylko jeden Pan w polsce i to wlasnie w Krakowie a to ze w nastepnym tygodniu tam bede powoduje ze bede mogl rowniez go sprawdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz linka do recenzji X-control 210 i 310

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain/product/x-control-210-09-34519

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain/product/x-control-310-08-30392

Troche sa niekonsekwentni w swoich ocenach, ale moze warto poczytac.

 

A co do treka z linka podanego wczesniej, to model fuel ex 6.5 ma jeszcze stare zawieszenie i lepiej o nim zapomniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko że ja kupiłem rower dla samej ramy - po sprzedaniu wszystkiego rama kosztowała mnie trochę ponad 1,5k.

Damper zgodnie z radą suportu Lapierra wymieniłem na foxa (bardzo szybko odpowiadają francuzi), cała reszta osprzętu także została przełożona.

 

=> http://dominik.magma-net.pl/lapierre/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie ścigasz się, jeździsz rekreacyjnie to bierz fulla i nawet nie zastanawiaj się

na allegro jest rama ex9 i tylko dlatego że nie mam w tej chwili gotówki kupiłbym od razu

może pokusisz się poskładać rower na takiej ramie na pewno wyjdzie taniej niż 8k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HT to maszynka do ścigania.

FS to rowerek bardziej rekreacyjny.

To dosc duze uproszczenie. Elite bedzie lepszy jezeli zamierzasz sie scigac i niekoniecznie zapuszczac w dosc trudny teren. Fuel EX lepiej sie sprawdzi w trudniejszym terenie i da duzo wiecej frajdy z jazdy. Geometria EX jest daleka od rekreacyjnej. Jezeli zamierzasz jezdzic rowniez po techniczych, kamienistych szlakach to bralbym fulla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...