Skocz do zawartości

[obrecz] Jak wymienić


skco

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W wersji dla początkujących o ile nowa obręcz jest zgodna wymiarami ze starą - bierzesz nową obręcz i przykładasz do starej, tak aby otwory były w tych samych miejscach, sklejasz je taśmą klejącą.

 

Po kolei wykręcasz nyple od strony nowej obręczy i przekładasz szprychy w odpowiadające otwory nowej obręczy -> oddajesz koło do wycentrowania.

Serwisant, patrzy, wycenia i kasuje cię za centrowanie tyle co za przełożenie obręczy :)

  • Mod Team
Napisano

wymiana nie jest tyle trudna co praco chłonna. zakladajac ze masz oba kola takie same (sposob zaplotu i ilosc szprych) to rozbierasz koło czyli sciagasz detke opone wykrecasz nyple wyciagasz szprychy.

 

Mozesz uzyc tych samych szprych (choc sie nie zaleca ale ja jedna obrecz przeplatalem 4 razy na tych samych szprychach i sie łdnie trzyma) o ile obrecze maja taka sama wysokość mierzona od gory(tam gdzie sie opona trzyma na tych rantach do tego przetłoczenia gdzie sa otory na nyple).

 

jezeli obrecz jest inna trzeba wymienic szprychy na taka dlugos jak nalzey a to juz trzeba wyliczac (polecam spokemana). Zalpatanie zaczynasz od wetla i robisz tak samo ja koło wzorcowe (jezeli posiadasz) pierwszy raz jest dost powolny i skomplikowany ale po 3-4 kołach sie juz automatycznie robi :)

 

I co wazne nyple wymieni bez wzglednie. Bo pozniej sam sobie bedzie pluł w brode ze nie wymieniles. kola nie trzeba koniecznie oddawac do centrowania, mozna to zrobic samemu tylko troche cierpliwosci.

 

przy tylnym kole wazne jest aby szprychy od strony kasety były krotsze co ulatwi centrowanie i ustawienie obreczy, w przednio wszystkie rowne chyba ze mamy mocowanie pod hamulec tarczowy wtedy tak samo, od strony mocowanie tarczy krotsze a ile to trzeba wyliczyc :P Niewiem jak jest w shimanowskich centerlockach ale na 6 srub trzeba rozne długosci.

 

Co ci powinno ulatwic robote to kazdego nypla krec po tyle samo np na poczatku po 5-6 obrotów. jak sie pojawi opor to zmniejsz liczbe nawet do poł obrotu ale kazdy nypel tyle samo. To powinno zapewnic dobre ustawienie obreczy wzgledem piasty(majac odpowiednio dobrane szprychy). pozniej centrowanie zajmuje ok pol godziny ;) wiem z doswiadczenia.

 

jak ci nie wyjdzie zawsze mozesz oddac do centrowania :P

Napisano

dobra oddalem kolo to serwisu :) nastepnym razem sprobuje jesdnak sam :D

 

aha jeszcze jedno...spokeman pokazuje mi dlugosc szprychy np. 263,5 a na allegro sa 263 a potem od razy 264...to jakie w koncu kupic??

Napisano
Puklus, stawiam litrowego kubusia, że jak by wyciągnął szprychy to by nie powtórzył zaplotu jaki był w oryginale ;)

A niby jaki w tym problem? Robisz zdjęcie przed rozebraniem koła a potem jedziesz według fotografii. Tylko jak Puklus zaznaczył, przy rozbieraniu koła trzeba od razu segregować szprychy na prawe i lewe.

Jak jeszcze studiowałem i był notoryczny brak funduszy to złożyłem 3 kółka, dwa dla siebie i jedno kumplowi. Za pierwszym razem schodzi naprawdę długo (tak ze 3 piwa mi zajęło zaplecenie i wycentrowanie ;) ) ale później jakoś to już leci.

Napisano
aha jeszcze jedno...spokeman pokazuje mi dlugosc szprychy np. 263,5 a na allegro sa 263 a potem od razy 264...to jakie w koncu kupic??

262 mm

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...