lukz Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Witam, mam dylemat co do wyboru roweru. Nie mogę się zdecydować czy kupić MTB czy rower szosowy. Aktualnie posiadam Unibike Vision - podobny do tego; http://www.unibike.pl/visiongts.html. Z MTB myślałem nad - http://allegro.pl/item677320363_najlepsza_...l_a6_warto.html natomiast szosa - http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/22/Kellys.ARC.19/. Cena jaką preferuję to około 2.500zł. Słyszałem, że do szosy wypada mieć odpowiednie buty, strój i kask, co oczywiście daje dodatkowe koszty. Myślałem nad tym, żeby z tego Unibike`a zjdąć błotniki i zrobić go na rower do jazdy w lesie czy na małych nierównościach. Ogólnie jeźdzę w miare równo, 50% lasy, 50% szosa. Jak oceniacie te rowery, co byście zrobili na moim miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Pamiętaj, że z MTB możesz zrobić pół-szosę czyli założyć slicki zaś w drugą stronę tego nie zrobisz...musisz sam zdecydować czy wolisz jeździć w terenie czy też po szosie A z tego Unibika co najwyżej możesz zupę ugotować - waga, skok amortyzatora i geometria szybko Cię zniechęcą do terenowych wojaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Na MTB też wypadałoby mieć buty, strój i kask Ogólnie najbardziej uniwersalny będzie MTB, bo i po terenie można jeździć i po szosie, ale jak jeździsz 50/50 to tylko MTB, bo taką szosą to w teren nie za bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Na polskie drogi jeśli lubisz comfort to tylko Mtb albo cross. Zainteresuj się Crossami, jeżeli mówiąc "jazda po lesie" - nie masz na myśli skoków, latania i morderczych zjazdów http://www.unibike.pl/zethos.html http://www.scott.pl/product.php?id_cat=97&id_prod=497 http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...ducts_id=273103 http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...ducts_id=273102 Powolne to one nie są A trekkinga zostaw w spokoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukz Napisano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Dokładnie tak wygląda mój Unibike - http://img518.imageshack.us/img518/818/dscf0653q.jpg. Chodzi o to, że jeździłem nim po lesie w sensie lekkich górek i dawał radę. Problemem jest ulica, bo pójść tym ponad 40km/h przed dłuższy okres czasu zważywszy na opór powietrza jest ciężko, a przyznam, że lubię sobie szybciej pojeździć. Gdzie zauważę wiekszą różnice w porównaniu do tego Unibike, szosówką na szosie czy mtb w lesie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Taki rower ani nie pojedzie w gorach tak jak goral, ani na szosie tak jak szosowka. Roznica w obu przypadkach bedzie kosmiczna. Nie ma rowerow do wszystkiego. Albo okresl sie na czym ci bardziej zalezy, albo kup sobie dwa rowery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Na szosówce będzie Ci na pewno lżej - w końcu waga pewnie z 2x mniejsza (strzelam, nie chcę mi się w linki patrzeć ) - i do tego mniejsze opory ruchu przez oponki i budowę. No ale do lasu szosówką nie wjedziesz, czy na szutr chociażby. Coś za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gucio112 Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Uważaj, bo jeszcze kogoś zabijesz z taką celnością Level A6 waży jakieś 12,5kg, więc różnica co najwyżej będzie 2-3kg (też nie patrząc w link z szosówką ) Waga nie ma aż tak kolosalnego znaczenia w tym przypadku, jak to, że w szosie są większe koła, cieniutkie oponki i pozycja aero. Imo jak jeździsz 50/50, to tylko MTB. Kupisz sobie drugi komplet kapci w postaci jakichś slicków + dętki odpowiednie do tego i też będziesz zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarbla Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Możesz jeszcze pomyśleć o rowerze przełajowym, ale chyba najlepiej zrobisz tak jak radzi Gucio112. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolyfer Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Ja jestem również zdania że MTB + slicki, ewentualnie przełajówka ale to już poważniejsza decyzja PS. Nie przesadzajmy z tym wjeżdżaniem do lasu na szosie, jak jest sucho i nie ma głębokiego piachu to da radę, po nudnych treningach różne rzeczy przychodzą do głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Lekki i szybki Cross. Autorze tematu - rozwiń dokładniejszą myśl, gdzie tym rowerem i jak będziesz śmigał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukz Napisano 2 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Kwestia jest taka, wiadomo jak kupię kolarkę to będzie 80% asfalt / 20% górki. Czy będę zadowolony z tego Krossa A6 2008 albo tego Kellysa ARC 1.9 2009? Jest coś dużo lepszego w tych cenach? Jeszcze jedna rzecz, jaki rozmiar Kellysa i Krossa szukać, ja mam 183cm - http://www.bikekatalog.pl/2009/ppg_fotki/f...34_31_01_09.jpg (Kellys) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Uważaj, bo jeszcze kogoś zabijesz z taką celnością Level A6 waży jakieś 12,5kg, więc różnica co najwyżej będzie 2-3kg (też nie patrząc w link z szosówką ) Waga nie ma aż tak kolosalnego znaczenia w tym przypadku, jak to, że w szosie są większe koła, cieniutkie oponki i pozycja aero. Imo jak jeździsz 50/50, to tylko MTB. Kupisz sobie drugi komplet kapci w postaci jakichś slicków + dętki odpowiednie do tego i też będziesz zadowolony. Ej, różnica 2-3 kg - aż się zaśmiałem jak to napisałeś, ale mina mi zrzędła jak spojrzałem w link (w końcu!). Otóż rower 9,55 kg, więc różnica - 3 kg. Mój wcześniejszy tok myślenia najwyraźniej opierał się na wadze mojego Treka, ważącego ~7-8 kg, a tu już trochę różnicy widać. A jak autor tematu ma zamiar jeździć po terenie (w poprzednim poście napisane "po górkach", nie wiem co to znaczy - na szosie nie ma górek?), to niech szosówki nie kupuje, bo jej szkoda. Chociaż wygląda to jakby się nie mógł zdecydować między MTB a szosą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjSzyneczki Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Ja w tamkim razie wybrałbym jakiegoś crossa http://www.allegro.pl/item667702721_kellys...is.html#gallery http://www.allegro.pl/item670171969_wyprze...se.html#gallery http://www.allegro.pl/item667432038_dynami...xt.html#gallery Taki rower dobrze nadaje sie i na lesne sciezki i na szose Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadi90 Napisano 16 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 Jak ostanio zauważyłem to jeźdze tylko po szosie ponieważ lubie jeździć z coraz to wyższymi prędkościami i poprawiać srednią. Minęło mi szaleństwo i ochota na jazde po lesie, zażynanie roweru, myślałem nad maratonami, ale ciapranie w błocie jakoś do mnie nie przemawia. Zastanawiam sie czy nie sprzedać mojego roweru mtb (Kross A2 na semi slickach) i nie kupić jakiejś szosówki. Przeraża mnie jedynie pozycja na rowerze (pewnie bym sie przywyczaił) i brak amora - jednak sztywny widelec i wąska opona nie za dobrze amortyzują, tym bardziej, że w okolicy nie wszystko drogi są takie jakbym chciał - pełno dziur i kolein. Co mi poradzicie - czy lepiej bdzie jak kupie sobie szosówkę i będą na niej śmigał czy poprostu zainwestować troche w ten mój rower i go odchudzić. Jesli jeźdze z kimś na rowerze to zazwyczaj z jednym kumplem on ma mtb - ale mysle, że jakoś byśmy to pogodzili - a mozę on też zmieni rower wtedy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michasz Napisano 16 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 sztywny widelec i wąska opona praktycznie wcale nie amortyzują..,możesz przejść na pełne slicki na MTB. Jeśli twoje obręcze na to pozwolą możesz nawet założyć 26x1,0 tylko że po pewnym czasie poczujesz niedosyt-przy 40-45km/h zacznie ci brakować przełożeń jeśli w międzyczasie wsiądziesz na prawdziwą kolarkę to dojdą inne subtelne obiektywne wady przy twoim rowerze. takim rowerem z cieniutkimi oponkami nie wybierzesz się w teren niestety.co do szosówki-nie wszyscy są w stanie się przyzwyczaić do wyciągniętej i pochylonej pozycji.Dla takich osób stworzono Crossy i hybrydy.Poczytaj trochę na ich temat i zdecyduj co cię się najbardziej podoba w konkretnym typie roweru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadi90 Napisano 16 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 cross i hybryda odpada - wygląd tych wynalazków wogóle mi sie nie podoba, dobre dla emerytów. Co od pozycji to na swoim często jeźdze pochylony albo trzymam ręce zaraz przy mostku - ale nie jeździem na kolarzówce i nie wiem jak to wygląda na takim rowerze. Czy za 1500 kupie przyzwoitą kolarzówkę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gucio112 Napisano 16 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 Używaną, na pewno. Imo w takiej cenie lepiej rozejrzeć się za jakąś używką, bo można trafić naprawdę coś dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadi90 Napisano 16 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 http://allegro.pl/item688891507_kross_veno..._wyprzedaz.html http://allegro.pl/item687771893_rower_szos...ontinental.html http://allegro.pl/item686848659_promocja_r..._08r_ambik.html co powiecei na te ? Jeden jest za 1700, ale wygląda nieźle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buka Napisano 16 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 Kolego! moim skromnym zdaniem tylko nr 2 to ciekawa propozycja. Nie pakuj się w nowe kozy na Sorze, z takim funduszem znajdziesz o wiele smakowitszy kąsek z drugiej ręki. Looknij na fotkach czy napęd nie zjedzony, jak bardzo obręcze podjechane, czytaj opisy i szukaj, szukaj, szukaj... np takich stworów http://allegro.pl/item687146961_rower_szos...no_ultegra.html http://allegro.pl/item689614131_cannondale...ano_105_xt.html http://allegro.pl/item683918417_rower_gian...on_polecam.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.