Skocz do zawartości

[9551g] Merida Matts HFS 3000-V by Piotrasss


PiOtRaS9000

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Chciałem zakomunikować, że odkręciłem podstawkę pod pompkę i 2 śruby do mocowania drugiego koszyka na bidon, co ulżyło mu o 20 gram. Tym samym nowa waga mojej Ukochanej wynosi 10,006 kg, teraz można już oficjalnie powiedzieć, że waży równo 10 kg ;) prosiłbym o aktualizację mojej wagi w nazwie tematu a jednocześnie chłopaki chciałbym was prosić o podpowiedź, co by tu dalej pozmieniać :D myślę teraz nad oponami... Te są piękne, ale ciężkie, myślałem nad Kendą SBE, ale nie da wagi tyko da trakcji (bo są cięższe). W najbliższych planach budżetowych jest też przewidziana nowa nakrętka kasety KCNC (niebieska oczywiście) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się wziął za sztycę, mostek, zaciski kół, rogi i jak będziesz już musiał to łańcuch. Na sztycy jakbyś się spiął możesz spokojnie 80g zyskać, na mostku około 15/20g - zależy od budżetu, na zaciskach około 40g albo lepiej no i na łańcuchu około 15g, na rogach nic nie zyskasz, ale pokusiłbym się o coś ładniejszego... .

 

Do tego jakoś mało racing'owo wygląda ten rower, mostek na "-" i zamiast robić laurkę, to bym został przy czerwonych dodatkach i koniecznie czarnych oponach. Masz za dużo czerwonego na obręczach, hamulcach i amorze by pchać tam niebieski - ale co kto lubi.

Dodatkowo myślę, że złoto by lepiej wyglądało - do ramy.

Edytowane przez Wax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tu jest problem, bo specjalnie wybrałem sobie taki mostek, bo jest ładny i w miarę lekki a on juz jest ustawiony "-" ma 6 stopni. Zaciski kół są wypasione i specjalnie je wybrałem, bo mają naprawdę ciekawy system działania, jest w sumie lżejsza wersja, Tytanowa (ja mam alu), ale to troszkę drogi biznes... Łańcuch wybrałem dlatego że jest genialny w swoim działaniu i świetnie współpracuje z resztą napędu a dodatkowa jest straaasznie twardy. Rogi w rzeczywistości troszkę skatowane ;) mają chyba jeden sezon są super lekkie a naprawdę zapewniają dobre trzymanie, ani za małe ani za duże. sztyca w zasadzie to jest dobry pomysł, bo są lżejsze od tego WCS'a a jakieś konkretnie propozycje ?? Co do koloru hmm masz w zasadzie rację czerwony i złoty były by naprawdę spoko, ale ten niebieski ma taki powalający kolor :D chociaż może i racja hmm zielony czy złoty... złoty czy zielony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki zielony człowieku...jeden kolor - albo czerwień albo złoto, teraz to już jesteś umoczony w czerwonym, więc się tego trzymaj.

Mostek masz na "-", bo na zdjęciu widać inaczej ? Śrubki możesz sobie na Ti zmienić.

Dla niektórych liczy się wygoda a dla innych gramy, ja koła ściągam okazjonalnie, także imbusy mi starczają.

Łańcuch XTR'a też jest twardy, wspaniale pracuje i może ważyć nawet 263g po małej ingerencji, ew. można by kiedyś kupić KMC z tej wyższej półki.

Nie no, WCSy nie są super lekkie... .

 

Propozycje względem sztycy ? Alu, carbon ? Średnica ? Cena ? Długość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tfuuu ten zielony to przejęzyczenie B) za późno było już jak dla mnie i takie głupoty wypisałem :P złoty albo czerwony fakt w sumie ciekawie mogą się prezentować. Pomyślę nad tym, a co do łańcucha to niestety XTR nie ma porównania do Campagnolo Record'a c9, waga może i lepsza ale trwałości jest znacznie większa (na korzyść dla Campa ofkors) a co do sztycy to raczej obstaję przy aluminiowej, długość 400mm i co najważniejsze rozmiar 31,6. A bolt ony nie wchodzą w ogóle w grę.. Ja rowerku uzywam na wyścigach a nie do jazdy do sklepu. Jak każdy wie na zawodach czas się baardzo liczy więc jeśli przy złapaniu gumy miał bym jeszcze szukać ampula do okręcenia koła to ja dziękuję :P działam na systemie dętkowym więc takie usterki dość czesto mogą się trafiać.

Edytowane przez PiOtRaS9000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ jednak, że twardy łańcuch jest sam w sobie żywotny, gorzej z kasetą i blatami - no ale nie o tym...

 

Pomyśl nad tym złotym/czerwonym.

 

Jak masz 31,6mm to masz duże pole do manewru, gorzej z 400mm, ale mimo wszystko to nie 30,9mm.... - znajdziesz coś. Cenę podaj jakąś to coś doradzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena hmm no nie wiem taka w miarę do zaakceptowania, własnie nabyłem drogą kupna nowy pulsometr Timexa IronMen'a hehe... ale powiedzmy że tak hmm 300/400zł to absolutny max latam po górach więc nie do końca jestem przekonany do sztycy carbonowej, a poza tym sztyca carbonowa do aluminiowej ramy to tak nie do końca chyba pasuje. Ale nie wiem naprawdę nie wiem <_< może mnie przekonacie :P na mojej liście jużsą te tytanowe śruby aczkolwiek jeszcze kolor nie wybrany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

kolejne zmiany :icon_mrgreen:

dętki: Schwalbe XX light 201g (98/103)

koło tył: Tuning tylnej piasty -10 gram wyszło 818g.

 

Waga 9943.

 

Już szykują się kolejne zmiany.

nowa sztyca Bontrager Carbonowa (ok 190 gr.)

opnki Maxxis Flyweight (ok 650 gr. kpl.)

top cap Carbonowy (ok 6 gr.)

 

po tych zmianach przeiwdywana waga w granicach 9,6 kg :)

puźniej zostanie wymiana śrubek na tytanowe

Tubes: (Dętki) Schwalbe XXlight

201

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rame ?? hmm powiem szczeże że o tym też myślaem co prawda dopiero co tą kupiłem w zeszłym roku ale chodzi juz za mną karbonowa Orbea lub Merida. A co do pancerzy to pomysł ciekawy ale zysk wagowy znikomy tak naprawdę, tym bardziej że w mojej Meridze pancerze są pocięte a nie uszczelnione na całej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rame ?? hmm powiem szczeże że o tym też myślaem co prawda dopiero co tą kupiłem w zeszłym roku ale chodzi juz za mną karbonowa Orbea lub Merida. A co do pancerzy to pomysł ciekawy ale zysk wagowy znikomy tak naprawdę, tym bardziej że w mojej Meridze pancerze są pocięte a nie uszczelnione na całej długości.

 

Zysk tak naprawdę największy. Nie wysilając się spokojnie 200 - 300 gram. Jeżeli pancerze też byś zmieniał to i od razu do manetki amorka(jeżeli takową posiada) :(

 

Ile ważysz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pod wpływem ogromnej nudy postanowiłem rozebrać mój rowerek. Zważyłem wszystko jeszcze raz dokładnie i waga poszczególnych komponentów trochę się mieniła nie wiedzieć czemu :/ najbardziej zadziwiła mnie waga linek i pancerzy przerzutek, amortyzatora z manetką, siodła,manetek. Wagi które są podane w tej rozpisce są najdokładniejszymi jakie mogłem zrobić ;) Wiem że to głupie że dopiero teraz zrobiłem taką mega dokładną z każdą śrubką włącznie :) ale lepiej późno niż wcale a waga ostateczna różni się tylko o 1 gram czyli jest taka sama, myślę że margines błędu na całym rowerze będzie gdzieś w granicach 10/25 gram, ponieważ do rozpiski nie są uwzględnione smary. Chciał bym też dodać że waga ramy jest większa ponieważ jest oklejona aż dwoma taśmami ochronnymi BBB o długości 50cm wiec myślę że ich waga też jest znacząca (ok 10/15 gram)

 

Bar Ends: (rogi) Ritchey WCS SL + korki

66

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) X Mission

25

Bottom bracket: (suport) Accent EX-1

107

Brake (Front): (Hamulec przedni) Magura Marta SL Carbon

231

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Magura Marta SL Carbon + adapter

274

Cables: (Pancerze i linki) XTR + nierdzewki

60

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M770 11-32

263

Chain: (łanńuch) Campagnolo Record + spinka Sram

279

Crankset: (Korby) Shimano XT 44 / 32 / 22 FC-M770

775

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M971

147

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.0 2005

212

Fork: (Widelec) Magura Durin Race 100mm (manetkaRS(linka),gwaizdka,bieżnia)

1492

Frame: (Rama) Merida Matts HFS 3000-V (naklejki ochronne BBB,śrubki do koszyków,bieżnie,hak)

1598

Grips: (Gripy) Accent Jet

25

Handlebar: (Kierownica) BBB Fibertop 25,4

108

Headset: (Stery) FSA ZS-3

80

Pedals: (Pedały) Shimano XT PD-M770

350

Rotors: (tarcze) Shimano XTR

273

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC Gel Flow

182

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31,6 400mm

261

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BBB 34,9mm

25

Shifters: (Manetki) Sram X.0 Gripshift

180

Skewers: (Zaciski koł) DT Swiss

100

Spacers: (Podkładki pod mostek) KCNC

8

Stem: (Mostek) Boplight Race White 100mm 25,4

125

Tire (Front): (Opona przednia) Mezcal White 1,9

475

Tire (Rear): (Opona tylna) Mezcal White 1,9

455

Top Cap: (Top cap) no name

11

Tubes: (Dętki) Schwalbe XXlight

201

Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss XR 1540

709

Wheel Rear: (Koło tylne) DT Swiss XR 1540

818

neopren: BBB

 

29

9944

jak zobaczycie zaraz na zdjęciach waga samych hamulców bez śrub i adaptera (20 g.) wynosi 215 i 225 gram. Zestw śrub, które do nich posiadam (do klamek i do zacisków) to łącznie dla przodu 17 gram i dla tyłu 29 gram. Już mam znalezione nowe tytanowe :) i waga spadnie na całym komplecie ok 18 gram.

 

fotki.

http://piotras9000.fotosik.pl/

Edytowane przez PiOtRaS9000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

parę "małych" zmian :)

Seatpost: (Sztyca) Use Allien Aluminium 31,6/350mm 170g

Tire Front: (Opona przednia) Maxxis Flyweight 330 317g

Tire Rear: (Opona tylna) Maxxis Flyweight 330 319g

 

waga 9559 g

jeszcze w planach top cap boplight'a(-6gr), śruby tytanowe do hamulców(-20gr), rogi KCNC (-12) (?) i ciągle pod jeszcze WIęKSZYM znakiem zapytania tytanowe ośki do pedałów B) (-45gram)

zdjęcia na "normlanych" czarnych oponkach będa koło przyszłego weekendu jak amorek z serwisu wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...