Skocz do zawartości

[piasty] DT SWISS 240S: CL czy DISC?


pawlo6

Rekomendowane odpowiedzi

czesc,

 

jestem laikiem w tej dziedzinie wiec potrzebuje waszej pomocy,

zamierzam kupic piasty DT 240s poniewaz nie produkuja juz ram na V ki, a ja nie przewiduje przez najblizszy rok tarczowek

 

powiedzcie mi jaka jest roznica pomiedzy wersja CL a Disc

poczatkowo beda uzywane pod v brake

 

http://www.bikekatalog.pl/2009/index.php?q...%3APiasta+tylna

_______

 

obrecze DT 4.1

SZPRYCHY REVO

 

WAGA 75 KG

 

dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CL znaczy ze sa pod tarcze Shimano, chodzi o rodzaj mocowania tarczy do piasty prosto tlumaczac.

 

Disc znaczy ze ma mocowanie tarczy standard 6 srub.

 

Co wezmiesz bedzie ok. Moim zdaniem lepiej Disc-wiekszy wybor hamulcow. Oczywiscie sa adptery by przejsc z cl na disc ale po co kombinowac. Chyba ze w przyszlym roku planujesz hample shimano to kup cl.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CL robi się coraz popularniejszy - nie tylko Shimano ale także Avid od 2010 będzie miał tarcze na Centerlock. Imho to czy wybierzemy hamulec Shimano, Avida, Hope'a itd nie ma najmniejszego znaczenia - ważna jest jedynie tarcza. XTR 160mm wraz z nakrętką waży ~135g i jest naprawdę solidnym produktem, z świetnie wyglądającym alu pająkiem. Standardowa tarcza Avida G2CS waży z śrubkami ~120g czyli 15g mniej niż XTR. Ale pamiętajmy, że piasty pod CL są średnio o 20-30g/szt lżejsze więc suma sumarum to CL jest lżejszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i stwierdzenie nie na klasę tych piast, ale ogólnie warto wybrać z dwóch identycznych kompletów kół - te z piastami centerlock jeśli:

1- składa się koła pod vki, a chce się mieć zabezpieczenie, na możliwość montażu tarcz

2- planuje się przejście na tarczówki, lecz chce się mieć również lekki komplet pod vki {2 w 1}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kola juz sa zlozone na piastach boplight race

ale tylna sie rozleciala wiec musze wymienic.. no i kombinujac co z tym fantem zrobic do szedlem do wniosku ze kupie

DT SWISS, poniewaz wszystkie topowe ramy sa robione pod tarczowki wiec wczesniej czy pozniej bede musial je zainstalowac.. a zeby uniknac kolejnych kosztow kupie 240S CL i tarcze tak jak radziliscie XTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...