Skocz do zawartości

[Hydraulik] Avid Juicy 3 - Jak zrobić żeby były twarde?


kochan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkim, 3 tydzień walczę z tymi hamulcami i nowu porażka - oczywiście hamulce hamują ale są miekkie tzn kiedyś hamowały jak leciutko nacisnąłem (0,5-1 cm skoku klamki) teraz niestety nie jest także dobrze. Odpowietrzone są na pewno dobrze bo chyba z godzinę odpowietrzam jeden żeby żadnego bąbelka nie było. Miałem problem z tłoczkami nie wychodził jeden i musiałem rozkręcić zaciski wypchać tłoczki wyczyścić papierem leciutko, przesmarować uszczelki poskładać zalać i odpowietrzyć. to już było dwa tygodnie temu. I od tego czasu są miekkie hamują jakieś 2 cm skoku ale mogę dalej nacisnąc na klamkę. Nie ma tego twardego oporu jaki był kiedys.

 

Proszę o info może ktoś mi poradzi jak to robić żeby było dobrze. Może ktoś ma jakiś sprawdzony patent - a może to już jest tak w tym modelu. to jest ich 3 sezon.

 

Mam zestaw Avida odpowietrzałem już wg instrukcji, osobno zacisk osobno klamkę, już na wszystkie sposoby. Nie ma żadnych wycieków hamulce są szczelne. Na starych i na nowych klockach jest to samo. Są po prostu miekkie te cholery. Płyn hamulcowy DOT 5.1.

Napisano

Mam taki sam "problem", podobnie próbowałem go rozwiązać - tj odpowietrzać. Żadnych rezultatów. W końcu udałem się do serwisów... najpierw w sklepie gdzie rower został zakupiony, serwisant powiedział tak: "tak już będzię, mogę lekko to poprawić, ale wątpię że będzie to zauważalne", zasugerował również abym wymienił okładziny. No to udałem się do innego serwisu, a tam... cytat "aj3 już tak mają". Spasowałem. Liczę, że na forum ktoś ma na to patent.

Napisano

spróbuj dobić trochę płynu do układu. Nie ściągaj hamulca z roweru, podłącz strzykawkę do odpowietrznika w klamce i wciśnij płynu ile się da.

 

Zauważyłem, że u mnie po zdjęciu i ponownym założeniu hamulca klamka jest miękka, Dopiero po bardzo dokładnym ustawieniu na adapterze klamka ma znacznie mniejszy skok. Wymiana klocków z organicznych na półmetaliki na pewno trochę pomoże.

Napisano

nic to nie daje płyn na maxa wlany, odpowietrzone te cholery są bardzo dobrze, klocki metaliczne.

Problem tkwi w tym że jak ja jeżdze SAM (moja waga to 90 kg) to jest w miare ok - tzn zatrzymuje sie i nawet hamulce chwytają w miare dobrze

ale.. jak jezdze z synem fotelik jakies 5 kg, synek jakies 15 kg to juz zaczyna robic sie problem.... klamke wciskam na maxa zeby zachamowac i tak idzie z lekkim opoznieniem

 

Nie wiem ale te AVIDY troche mnie irytuja....

  • Mod Team
Napisano

Hmm moze powinieneś wymienić pły ?? Płyn jest strasznie higroskopijny co znacznie pogarsza jego własciwosci. Avidow nie miałem ale wiem ze jezeli sie zruszy przewod i zrobi sie z jakichś powodów miększy to bedzie sie wybulał moze nie zauwazalnie ale klamka na pewno zmieknie.

 

Ile masz te hamulce ?? Bo skoro klamka jest miekka a nie ma wyciekow i tym podobnych, czyli tłoczek ściska ciecz ktora sie nie powinna ściskac wiec albo jest tam sporo wody (w co raczej wątpie), moze i powietrza o ktorym nie wiesz nawet :) albo coś z przewodem.

 

A moze poprostu kiedys sie wazyło zdeczka mniej :) moze zainwestować w ciut wiekszą tarcze ?

Napisano

Hamulce - 3 sezon ale ja nie jestem żadnym zawodowcem, żadnych xtrmalnych zjazdów, raczej hamle sie nigdy nie zagotowały. Zrobiłem na nich może jakieś 700 km.

Płyn mam DOT 5.1 - wymieniony na nowy.

A jak sprawdzić czy przewód hamulcowy jest zły???

Dzisiaj kupie przewód hamulcowy i sprawdze.

 

Wody na pewno nei mają, powietrza tym bardziej..

Może klamka jest popsuta?? Tylko co tam moze się popsuć jak nie ma żanych wycieków

  • Mod Team
Napisano

Hmm o ile wiem jest układ otwarty czyli ma zbiorniczek ? Skoro ma zbiorniczek jest stale z nim połączaony i sa tam odpowiednie uszczelki. Jezeli ta odpowiedzialna za polączenie ze zbiorniczkiem jest lekko nieszczelna to klamka moze być miekka bo ten płyn co wycieka przez klamke wraca soebie do zbiorniczka. w takim przypadku nie bedzie wydać zadnych wyciekow na zewnątrz. Niestety ciezko bedzie taka nieszczelość stwierdzić.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witam!

 

W motocyklu jak klamka za bardzo wpada to sie wymienia przewód na nowy, a najlepiej na taki stalowym oplocie, rowerowe przewody w oplocie pewnie nie istnieją ale nowy przewód na pewno by polepszył dozowalność.

Napisano
O kurcze, a ja myślałem, że nawet pancerze za 5 zł mają stalowy oplot... ;P

 

Przetnij Trumin jakikolwiek przewód a w szoku będziesz;)

 

Czytaj ze zrozumieniem. Mowa jest o przewodach hamulców hydraulicznych a nie o pancerzach.

 

Standardowe przewody hydrauliczne nie posiadają w sobie stali:) Przewód avida to jedynie polietylenowa rurka grubości wkładu od długopisu, miękka otulina dookoła rurki i zewnętrzny płaszcz usztywniający.

 

Wiem, że firma Hel robi przewody w stalowym oplocie do motocykli. Ale na chainreaction można kupić te przewody przeznaczone do hebli rowerowych.

Napisano

Po pierwsze przewód hamulcowy raczej nie kosztuje 5 zł, ale pewnie jak dobrze poszukasz na złomie to i może znajdziesz, można go np powiesić na ścianie w roli ozdoby, kwestia gustu:P. Pancerz na pewno kupisz pozostaje jeszcze kwestia jego walorów użytkowych.

 

"Oplot" w pancerzu jest taką elastyczną prowadnicą linki, w przewodzie hydraulicznym jest on wspomnianym przez Andrew'a usztywnieniem całej konstrukcji przewodu tyle że sztywniejszym od klasycznego rozwiązania.

 

 

A wygląda to tak:

 

http://img206.imageshack.us/img206/1171/przewodyhe0.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...