Skocz do zawartości

[korba] reklamacja napędu, pierwszy przegląd


fafik

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jest to mój pierwszy post chciałbym wszystkich bardzo serdecznie powitać.Mam lat 39 i pół :D .Trzy miesiące temu rzuciłem papierosy i niestety

zaczęło przybywać trochę ciałka postanowiłem coś z tym zrobić wybór padł na rower.Złapałem takiego bakcyla , że teraz jeśli nie pojeżdżę codziennie

jestem" chory" ale do sedna niedawno kupiłem nowy rower giant x sport 4. zrobiłem nim jakieś 400 km i coś dziwnego zaczęło dziać się z przednią przerzutką

pomijam fakt że trochę się rozregulowała i wymaga regulacji ale to chyba normalne z nowym sprzętem najgorsze jest to że podczas zrzucania łańcucha z największej tarczy na średnią łańcuch częściowo zostaje na dużej tarczy i od spodu klinuje się (nie dzieje się tak za każdym razem).Taki przypadek miałem już wtedy kiedy rower miał parę dni dzisiaj kiedy kolejny raz się zblokował przyjrzałem się dokładnie przedniem tarczom i okazało się że na największej tarczy w dwóch miejscach prawie naprzeciwko siebie po dwa zęby obok siebie są niższe od pozostałych prawie o połowę nie wiem co mogło być przyczyną

"zcięcia " tych zębów bo tak to wygląda .Zamierzam udać się do sklepu na pierwszy przegląd w celu wyregulowania przerzutek i teraz moje właściwe pytanie

czy zcięte zęby mogą być przyczyną klinowania się łańcucha i czy mogę żądać wymiany uszkodzonych części na nowe.Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że te zcięte zęby są co 180 stopni.Jeśli to jest normalne to co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.Trudno jest jeżdzić uważając ciągle przy zmianie przełożenia z dużej tarczy na średnią aby nie zblokować łańcucha.Chciałbym zaznaczyć że taka pierwsza sytuacja miała miejsce już wtedy kiedy przerzutka działala (zmieniała przełożenia) prawidłowo bez żadnych zbędnych dżwięków czyli rozregulowanie przerzutki nie miało wpływu na to że łańcuch pozostaje częściowo na dużej przerzutce i się klinuje.Problem polega na tym że do sklepu mam 50 km i nie mam czasu ani ochoty jeżdzić do sklepu co chwilę dlatego drążę temat żeby wiedzieć czego mogę się spodziewać po wizycie w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te ściecia sa fabrycznie zrobione właśnie po to zeby łąńcuch łatwiej wchodził i schodził z zebatki. wyregulowanie przerzutki powinno załatwic sprawe. swoją droga pierwszy przegląd , czyli ten gwarancyjny powinien byc zrobiony do 30 dni od daty zakupu lub po 50 km więc proponuje sie nie chwalić w serwisie tymi 4oo km :D

czuwaj !

 

miałemnapisac wczesniej ale mody topa przeniesli heheheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się już kilka razy zdarzyło zawinięcie łańcucha przy zmianie z 3 na 2 i omal nie wyłamałem przedniej przerzutki. A mam XT wyregulowane wg wszelkich poradników.

 

Ponoć jak łańcuch się trochę rozciągnie to powinny zniknąć wszelkie problemy. Mój napęd jest nowy, więc nie potwierdzam - nie zaprzeczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Właściwie to takie zawijanie się łańcucha na korbie miało miejsce u mnie kiedy był już wyjeżdżony blat i były zadziory na zębach przez co się łańcuch haczył na nich. W przypadku nowego sprzętu nie wiem co może być tego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę nie jest to odosobniony przypadek.Andrew mi jak się zawinął pierwszy raz to o mały włos nie wywinąłem takiego orła że teraz za każdym razem kiedy zmieniam przełożenie z dużej zębatki na średnią mam jakiś strach w nogach i szlag mnie trafia bo przecież nie da się tak jeżdzić.

Już zacząłem żałować że nie dołożyłem parę złotych i nie kupiłem x3 z leprzym osprzętem ale skoro piszesz że przy twoim xt dzieją się podobne rzeczy

to już sam nie wiem.Może ktoś jeszcze miał podobny problem i napisze jak sobie z tym poradził poczekajmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...