emotif Napisano 11 Maja 2009 Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 mam rower taki : http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=67&id=453 doszedłem do wniosku, ze napęd w tym rowerze w ogóle nie nadaje się do niczego, chce wymienic dosłownie wszystko: menetki korbę oś suportu łańcuch kasete tylnią i przdnią prrzeżutkę na razie posiadam: manetki od przerzutek to jakiś sis (najnizszy model w każdym razie jeżeli chodzi o indeksowane manetki) korba to też shimano sis (SHIMANO M191 42-34-24 CG) oś suportu (domyślam się, że nic nadzwyczajego) łańcuch na kasete 8-rzędową shimano kasete shimano cs-hg30-8I przerzutka przednia to SHIMANO M190 31.8 -42T przerzutka tył: SHIMANO ALIVIO proszę o doradztwo w sprawie wymiany tego wszytskiego na "wyższy szczebel"; tak o jeden wystarczy (żeby mnie to zbyt drogo nie wyniosło), myślałem też o zmianie kasety na 9cio rzędową - czy da rade?, bo przy zjeżdzaniu z jakiejs górki to jednak brakuje mi więcej przełożeń, może jest potrzebna większa średnica korby? chce dostować rower do jazdy xc, ale ten sprzęt który posiadam nadaje się tylko na wolne przejżdzki po niezbyt zróżnicowanym terenie, brakuje mi czegoś więcej... ile to mniejwiecej bedzie wszystko kosztowac, ile w sserwisach by wzięli za wymiane tego, czy może spróbować samemu to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 11 Maja 2009 Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 Brakuje ci przełożeń z górki - trzeba zamontować korbę 44/32/22 najlepiej z aluminiowym blatem {będzie lekka} kaseta o rozstawie 11-30 8 biegowa, w zupełności wystarcza, mocniejszego przełożenia nie ma, a jeżeli nie jeżdzisz często po stromych górach to i najwyższa koronka {młynek - 30t} ci wystarczy. To pierw korba : najtańsza nowa http://www.allegro.pl/item627769444_shiman...m_9_rzedow.html + suport na kwadrat {sprawdż jaka długośc powinna przy tej korbie być} to co wyżej tylko używka http://www.allegro.pl/item632573560_korba_...na_kwadrat.html już trochę lepsze i lżejsze korby http://www.allegro.pl/item628737529_mechan...drat_175mm.html http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=2560 + suport 118mm octailnk np. bbes30 Cenowo i klasowo powyżej tych korb, zdecydowanie opłaca się brać korby z zintegrowaną osią i wkładem suportu. Deore m540 dośc drogo kosztuje, ale mogę ją śmiało polecić. Wystarczająco sztywna i lekka korba do xc Kaseta - hg40 11-30 lub hg50 {dużej różnicy nie ma} i zostań raczej przy 8 biegach. Łańcuch - Sram PC48/ Wippermann Connex 804/808 / Shimano hg40 i wyższe. tylnia i przednia przerzutka - przednia deore albo lx pewnie ci wystarczy, możesz też szukać SRAM'a x gen lub x7 lub - też dobre przednie przerzutki. Tylnia to zależnie od manetek shimanowska {lx /slx} albo SRAM'a {5.0/ sx5 /7.0}. Polecam spróbować wyroby amerykańskiego producenta, zmiana przełożeń jest dla mnie o wiele lepsza od shimanowskiego napędu. Manetki - gripshifty czy rapidfire {dźwigniowe}? Jak gripy to polecam właśnie SRAM'a a jeśli zostajesz przy shimano i wolisz rapidfire to alivio/deore jest chyba satyfsakcjonujące. Bez liczenia to około 400 - 500zł cie to wyniesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Maja 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 Tylko nie mow ze dałes za to prawie 1900 ? Na sajm przod powiedz ty nam tu viele ty chcesz kasy jeszcze utopić w swoje pędzidło ?? Jezeli chcesz kompletnej wymiany to polecił bym ci komplet deore czyli przerzutki przod, tył, manetki, kaseta. I tu ciągle rozbierzność korby deore to juz ze tak powiem wyzsza połka choć niska i jest ich kilka rodzajow. Tak wiec dośc tania korba deore na kwadrat KLIK. propozycja na tyle dobra ze nie muszisz wymieniać suportu. Druga propozycja to Deore M540 HT 1 na octalink KLIK do tego dolicz jeszcze cene suportu KLIK Albo ostatecznie chyba najlepszy wyjście ale najdroższe korba Deore m532 HT 2 ze zintegowana osią suportu wiec w tej cenie masz gotowy pakiet do włozenia KLIK reszta raczej prosta tez deore albo wyzej jak masz ambicje. Doradzić moge ze jak bierzesz przednią przerzutke to lepiej down wsing bo wolniej łapie luz od top swinga czyli taka KLIK Jezeli chodzi o łańcuch to zainwestowałbym w jak najlepszy. Najlepiej 2 lub nawet 3 i zmieniać co 200km albo co 500km. Reasumując cały komplet wyniosł by około 575zł. Ceny z allegro w miare najtansze bez przesyłek !! z korbą HT II i łańcuchem kmc 9000. Patrz po sklepach internetowych czasami sie zdarzaja promocje typu pełny osprzet grupy w atrakcyjnej cenie. Chyba o niczym nie zapomniałem No i zostałem uprzedzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emotif Napisano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 dzieki za te rady, a tak poza tym: nie - dalem za te pedzidlo 1700, a i tak mysle ze troche wtopilem, oplaca sie w ogole w to pakowac kase, czy lepiej to sprzedac poki jeszcze nowe i kupic cos bez zbednych "bajerow" (typu hamulce tarczowe i ten do niczego potrzebny amorek z blokada?) kurde, rower jest strasznie ciezki jak na swoja klase (14,5kg) - oplaca sie go trzymac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Maja 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 No 1700 to troszke duzo natomiast hamulce tarczowe to wcale nie jest takie zbedny bajer przynajmniej z przodu. Blokada tez sie przydaje jak sie ja ma i działą ona poprawnie. Co do masy jak kupisz korbe deore ktora sobie wazy jakiesć 1000g to zyskasz podejzewam nawet 400-500g na samej korbie. Duzo masy lezy w oponach i detkach itd...Ogolnie gramik do gramika i sie nazbiera 14 000 ... Mozesz sprzedac jezeli ci sie uda a za zyskane pieniądze szukac czegoś ciekawego, mozna nawet sie pokusic o jakiś uzywany. Jest wiele porzadnych sprzetow jeżdzonych do kościoła a sprzedaja bo juz nie jezdza i nie maja gdzie go trzymac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Ja bym nic nie zmieniał na razie, chyba że masz nadmiar kasy. Zacznij jeździć i wymieniaj osprzęt stopniowo. Napęd wytrzyma około 5-6tys. km. Zacząłbym od zmiany opon na lżejsze, od razu poczujesz różnicę. Tak naprawdę w tym rowerze do wymiany jest wszystko, jeżeli zamierzasz jeździć nieco ambitniej i planujesz jakieś starty w maratonach. Ale można to robić etapami. Ja np zaczynałem od podobnej konfiguracji, a w tym momencie pozostała mi tylko rama i koła z fabrycznego setu, które i tak lecą do wymiany w przyszłym roku. Oczywiście, jeżeli możesz sobie pozwolić na wymianę teraz, to zmieniaj na to co koledzy podpowiadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.