Skocz do zawartości

[łańcuch]łancuch wchodzi mi korbe


jacekr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jestem absolutnym laikiem jesli chodzi o rowery gdyz dopiero zaczynam swoja przygode ale ilosc problem z kazdym dniem sie zwikesza

 

przede wszystkim mój problem to przy zmianie biegów przednich bardzo często wchodzi mi łańcuch pod korbe.

Z przodu mam acere 8 a z tyłu LX 9. wszelkie próby regulacji zawiodły

 

Macie jakieś pomysły ??

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze sie nie znam przekazuje to jak mi to opisywano.

 

Przerzeutkę z przodu mam Acere osemkową ( chodzi chyba ze dostosowana do biegów 6-7-8) a z tylu mam przerzutke LX ale juz na naped dziewiatkowy.

 

I problem jest taki, ze przy zmianie biegu, najczesciej z nizszego na wiekszy w przedniej przerzutce, lancuch dolnego ciągu (??)wchodzi z powrotem na zebątke zamist isc do tylu.powoduje to zablokowanie korby. musze twedy zaczac pedalowac do tylu i znow do przodu i dziala. jednak przy szybkiej mzianie biegow tak byc nie moze..

 

czy choc troche wyjasnilem moj problem ? jesli nie bede sie starac dalej gdyz bardzo potrzebuje pomocy.

 

ps. wlasnie zmienilem lancuch na taki do napedu dziwiatkowego. zobacze czy to cos zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hmm ja dalej nie zabardzo moge pojąc :D . Znaczy tyle zrozumieałem, masz korbe z przodu i założmy łańcuch na 2 zebatce. No i chcesz wrzucic na 3. i Co sie dzieje ? łańcuch sie blokuje ? czy co ?

Mi sie zdazało czasami ze podczas jazdy (tylko nie pamietam czy zmieniałem bieg czy nie) łańcuch sie zaczepił o zebatke w ten sposob ze z tej strony korby czyli na dole gdzia łańcuch wraca do przerzutki tylnej zaczepił sie o zeba (czy o cos innego) i pociągnęło go do gory i korba sie zablokowała bo ten odcinek z dołu zaklinował gorny odcinek.

 

No fakt ciezko sie tłumaczy takie rzaczy...dlatego najlepiej zrob fotke zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach