Lazapius Napisano 13 Kwietnia 2009 Napisano 13 Kwietnia 2009 Potrzebuję roweru na którym mógłbym jeździć szybko w trudnym terenie (góry, szybkie, wyboiste drogi leśne), ale jednocześnie który nie byłby udręką na drogach utwardzonych (1-2 dniowe wycieczki). Chcę aby to był full, więc myślałem o Yukonie FX3 ze względu na dobre opinie jakie o nim czytałem. Czy mogę w cenie 2500zł dostać coś lepszego do wymienionych wyżej celów? Jakie są słabe punkty tego roweru? Z góry dziękuję za odpowiedzi Pozdrawiam!
Rulez Napisano 13 Kwietnia 2009 Napisano 13 Kwietnia 2009 Na drogach utwardzonych konieczna blokada amortyzatora (nie wiem czy ma) ma dosyć słaby osprzęt - ale po czasie można zmienić -d czegoś przecież trzeba zacząć, można od tego. Inny jednozawias (choć Giant stylistycznie bardziej mi pasuje) : http://www.e-rowerowy.com/?p=productsMore&iProduct=302
gekon34 Napisano 13 Kwietnia 2009 Napisano 13 Kwietnia 2009 Giant Yukon FX3, czyli mamy tam RockShox Dart 2 z blokadą
Lazapius Napisano 13 Kwietnia 2009 Autor Napisano 13 Kwietnia 2009 Wielkie dzięki Nie orientuję się czy damper ma blokadę, ale w to zawsze można zainwestować. Osprzęt po pewnym czasie i tak pewnie wymienię Najważniejsza dla mnie jest rama (mocna i dość lekka) i to, aby na początek dało się go poużywać w terenie. Podoba mi się w Yukonie też to, że można bardzo obniżyć siodełko (w razie trudniejszych zjazdów lub niedużych skoków wydaje mi się to dość istotne). Widelec z tego co wiem nie ma blokady (chyba, że wyszła jakaś nowa seria). Mój kumpel ma Krossa Level A4 z Dartem 2 i blokady nie ma (tylko regulacja twardości, której nie bardzo da się używać w czasie jazdy - jeśli już to na postoju)
Rulez Napisano 13 Kwietnia 2009 Napisano 13 Kwietnia 2009 Sorry, źle napisałem - konieczna blokada dampera - bez tego raczej mało przyjemna będzie jazda po drogach utwardzonych , zwłaszcze podczas długich przejazdów czy dłuszych podjazdów taką drogą.
Lazapius Napisano 13 Kwietnia 2009 Autor Napisano 13 Kwietnia 2009 A może zamiast blokady wystarczyć szybka regulacja twardości (np. obrót o 180 stopni powoduje zwiększenie twardości z minimalnej na maxymalną)? Mój tata ma coś takiego u siebie w rowerze, tylko, że z przodu (Rock Shox Reba). Nie wiem jak to wygląda w damperze ale jeśli jest podobnie to brać (pewnie zanim nazbieram na dobrego dampera to z pół roku, a może nawet z rok pośmigam)?
Rulez Napisano 13 Kwietnia 2009 Napisano 13 Kwietnia 2009 W tym typie nie wystarczy - co innego jest tył a co innego przód , bez blokady tył będzie marnował energię . Ale jak pisałem - od czegoś trzeba zacząć.
Patriota Napisano 13 Kwietnia 2009 Napisano 13 Kwietnia 2009 http://www.allegro.pl/item609574006_yukon_...lka_okazja.html możesz z tego sprzedać damper dołożyć kase która zostanie i kupić jakiś nowy i jeszcze może na coś starczy. tylko coś za tani jest ten rowerek.
gdy Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 polecam, naprawde fajny rowerek w tej cenie . dozaawansowanej turystyki w terenie miodzio
Lazapius Napisano 15 Kwietnia 2009 Autor Napisano 15 Kwietnia 2009 Mam jeszcze pytanie dotyczące Rockridera 6.3. Osprzęt w 6.3 jest lepszy. Nie byłby to lepszy wybór od Yukona FX3? Nie mam na myśli zaoszczędzenia (że któryś jest lepszy, bo tańszy), tylko chodzi mi o osiągi (w takich dziedzinach, o jakich napisałem w temacie ). Na forum oba rowery bardzo chwalą
Schwefel Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Rockrider 6.3 ma dużo gorszy damper, praktycznie od razu do wymiany. W Giancie dużo łatwiej ustawisz damper pod swoją wagę, no i oczywiście ma większy skok o 15mm. Co do osprzętu to faktycznie Giant ma o klasę gorszy.
Rulez Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ale rama w Giancie pewnie o klasę lepsza .... zwłaszcza w teren
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.