Wielebny Napisano 11 Kwietnia 2009 Napisano 11 Kwietnia 2009 Witam. Mam następujący problem: Chciałbym zmienić rower na : http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=68&id=455 , ale nie wiem czy to dobry pomysł w moim wypadku.., po kolei: mam 193 cm wzrostu + 120 kg wagi... , jako że kiedyś jeździłem jako kurier rowerowy i pamiętam, iż na początku mojej "kariery" kuriera schudłem 17 kg. w dwa miesiące, to postawiłem sobie szczytny cel na ten rok: schudnąć + wziąć udział w jakimś rowerowym maratonie (nie mylić z wygrać :-) , raczej chodzi o przejechanie... ). Obecnie posiadam Scotta bouldera na lx'ie z przed 10 lat, rama 20, problem jest z nim taki, iż jest on dla mnie ewidentnie za mały, a konkretnie za krótki (mimo mostka 150) , zacząłem więc szukać rowerku z długą górną rurą, idąc tym tropem znalazłem się w salonie Meridy. Początkowo szukałem full'a w granicach budżetowych 4k , ale miły Pan w salonie zapytał gdzie mam zamiar jeździć rowerem - głównie okolice Wawy, lasy za Legionowem , Kampinos - po czym pokazał mi w/w carbon'ową Meridkę, tłumacząc, że na wspomniany teren to full mi nie bardzo jest potrzebny a i cięższy będzie, a czy wiem, że carbon bardzo dobrze tłumi drgania itd. Nie powiem, rowerek baaaardzo mi się spodobał, zrobiłem parę rundek pod sklepem na ramie 20 i była prawie dobra , więc 22 które planuję kupić będzie w sam raz. Ponieważ czuje iż przeokropnie się najarałem na ten rowerek bardzo proszę forumowiczów o ewentualne przemówienie mi do rozsądku :-) , targają mną następujące wątpliwości: 1. W tym rowerku "kosztuje" głównie rama, osprzęt jest raczej taki sobie , a szczególnie przedni amor wydaję się badziewny - więc wymyśliłem sobie, że amor pójdzie jako pierwszy na wymianę pod koniec roku, a reszta sprzętu sukcesywnie w ramach podupadania / zużycia. Pytanie, czy nie lepszym rozwiązaniem jest kupić coś z tańszą ramą , a lepszym osprzętem?? Przeglądając to forum wydaję mi się ,że w granicach "roweru za 4k" amor nadal nie będzie rewelacyjny i tak będzie wymagał wymiany..., ale ponieważ wypadłem z obiegu to wolę zapytać.. 2. Jakie rowerki w podanym budżecie mogli by koledzy/koleżanki polecić pamiętając o długiej górnej rurze ? 3. Czy jednak full nie byłby lepszy?? Powiedzmy sobie szczerzę, że o sekundy to ja nie będę walczył.. Z drugiej strony w tym budżecie "podobno" full jakąś rewelacją nie będzie , a i ja lubię lekkie rowery, z drugiej strony na full'u nigdy w życiu nie jeździłem, mimo ,że fanem zasuwania po olbrzymich wertepach nie jestem to parę razy mój zadek dostał w kość.. Z góry dziękuję wszystkim ludziom dobrej woli za odpowiedź. Pozdro. P.S Strasznie mnie ta Meridka zauroczyła, czuje zanik funkcji myślowych :-) i nie chciałbym popełnić jakieś strasznej wtopy...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2009 Napisano 11 Kwietnia 2009 Nie rozumiem po co ci carbonowa rama w połączeniu z niby amortyzatorem który w żadnym wypadku nie nadaje sie dla osoby twojej postury , kupowanie takiego wynalazku to duuuży błąd. Przeglądając to forum wydaję mi się ,że w granicach "roweru za 4k" amor nadal nie będzie rewelacyjny i tak będzie wymagał wymiany Np. w tym rowerze nic nie ędzie wymagało wymiany przez dłuzszy czas : http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-8-2-34975917/ A jeżeli wydasz 500 zł więcej niż za Merię - masz naprawdę niezłego Fulla (żaden Carbon nie zastąpi amortyzacji) : http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy/Rower...iant-Trance-X-5
mwegrzyn Napisano 11 Kwietnia 2009 Napisano 11 Kwietnia 2009 Jeżeli masz świadomośc tego że amortyzator w tej Meridzie jest niskiej klasy i za jakiś czasz będziesz go wymieniał, to jest to zakup świadomu i rozczarowany nie będziesz. Zakup takiego roweru ma sęs tylko w przypadku systematycznej modyfikacji osprzętu. Inną droga jest zakup wysokiej klasy roweru na aluminiowej ramie z wysokiej klasy osprzetem . Ja polecam Cube LTD Race : http://www.allegro.pl/item594573369_cube_l..._xt_18_cal.html W rozmiarze 20 cali długość górnej rury wynosi 604 mm , w stosunku do Meridy 605 mm.
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2009 Napisano 11 Kwietnia 2009 A wg. mnie , przy takiej posturze, bardzo poważnie zastanów się nad : http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCBkM...636&eid=107 http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...roducts_id=5142 http://www.ssc.pl/gf2009/Cobia.htm I możesz poczytać to : http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...mp;#entry565315
Wielebny Napisano 12 Kwietnia 2009 Autor Napisano 12 Kwietnia 2009 Dzięki wszystkim za odpowiedzi, po przemyśleniu rzeczywiście carbon może nie być najlepszym pomysłem w moim przypadku.. Po przejrzeniu sugesti kolegów w tej chwili najbardziej przemawia do mnie giant trance x5, poczytałem o tym zawieszeniu, obejrzałem filmiki z pracy tego zawieszenia i póki co wygląda to naprawdę ciekawie, we wtorek przejadę się do gianta i zrobię mały teścik. 29'er byłby super gdyby miał zawieszenie full klasy gianta i był powiedzmy o 1000zł droższy - wtedy mógłbym się szarpnąć...ale patrząc na ceny niestety 29 full jest dokładnie dwa razy droższy - to jak dla mnie zdecydowanie za dużo. Mam jeszcze do szanownych kolegów dwa pytanka: 1. trance x5 ma tylni amor gianta, którego się deko obawiam (jego wytrzymałości i jakości działania w stosunku do fox'a) czy opłaca się rozszerzyć budżet do 6k i wziąć trance x4 ? Chodzi mniej więcej o to: jeżeli giantowy tylny amor wytrzyma 90% czasu jaką wytrzymałby fox i jego skuteczność jest gorsza o np. 10% - to moim zdaniem nie warto, ale brak mi odpowiedniego doświadczenia aby to stwierdzić i bardzo proszę o pomoc. 2. Przy okazji czytania o 29'erach poczytałem sobie o geometrii ram GF, genesis itd. i znalazłem : http://www.ssc.pl/gf2009/HiFi.htm , czy odczuję "sensowną" różnicę w stosunku do gianta? Czy też dofinanuje jedynie dział marketingowy GF..? 3. Czy jest jakiś 29'era full "sensowny" w cenie niewiele wyższej od trance x5 (wątpie..., nie widziałem, ale może cuda się zdarzają..) ? Z góry dzięki. Pozdrawiam.
Rulez Napisano 12 Kwietnia 2009 Napisano 12 Kwietnia 2009 trance x5 ma tylni amor gianta, którego się deko obawiam (jego wytrzymałości i jakości działania w stosunku do fox'a) czy opłaca się rozszerzyć budżet do 6k i wziąć trance x4 Czy się opłaca , prawie zawsze się opłaca , w tym wypadku tak, wszak zyskujemy nie tylko damper , ale też lepszy przedni amortyzator i mocniejsze hamulce (co w przypadku sporej wagi jest wazne). Co do fulla GF - jest to jednozawias i w związku z tym zmarnuje więcej energii bikera niż Giant. (mniejsza sprawność na podjazdach) , i inne wady takiego zawieszenia. Ponadto jest znacznie słabiej wyposażony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.