Skocz do zawartości

[8828g] Giant XtC by Wax'


Wax

Rekomendowane odpowiedzi

Czym była podyktowana zmiana przerzutki ze zwykłego XT na Shadow?

 

W sumie to jest bardzo fajne zgranie kolorystyczne, chociaż klamki nie pasują tutaj ni w ząb. Ale nie da się ukryć że są lekkie :)

 

Po za tym, to Ameryki nie odkryję, zmienić koła, rurki i sprzęt jest praktycznie bez wad (no, ewentualnie tarcze, ale to jak kto woli). Koła to temat rzeka i nad wyborem można by było godzinami, zwłaszcza jeśli planuje się na nie jakieś 2000zł ;) pole do popisu olbrzymie. Rurki hmmm... bardzo pasował by tu Syntace.

 

A, i przeróbka pedałów to całkiem ciekawy pomysł. Podoba mi się indywidualizm i dopasowanie sprzętu do własnych potrzeb.

Edytowane przez Robert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana przerzutki na Shadow'a podyktowana była tym, że nie mogłem już znieść nawalania zwykłego XT o ramę podczas zjazdów i większych nierówności. Teraz zostało to wyeliminowane - nareszcie.

Klamki mi pasują w 110%, są świetne i w połączeniu z Nokonem będą działać wyśmienicie. Zapewniam - na żywo wyglądają o wiele lepiej.

Sztyca jest prawie w drodze, nad kierownicą myślę i nie ukrywam, że Syntace mnie kręci. Mostka póki co nie ruszam bo po wymianie śrub na Ti robi mi się mostek około 100g.

Tarcz nie będzie bo są mi zbędne. Nowe koła mam już złożone "w głowie" i za pewne jeśli fundusze pomogą to nowe koła zawitają jakoś na zimę.

Pedały odchudziłem i właśnie dostosowałem do własnych preferencji - czego za Chiny nie mogą zrozumieć niektórzy z forum.

Robert, mimo, że między nami ostatnio zgrzytało to dzięki za komplementy pod adresem roweru.

 

Jak będzie sztyca to zrobię aktualne zdjęcia.

Edytowane przez Wax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, mimo, że między nami ostatnio zgrzytało to dzięki za komplementy pod adresem roweru.

Na temat rowerów zawsze można porozmawiać :no: po za tym mam wrażenie że wszystko już sobie wyjaśniliśmy i nie ma sensu chować do siebie urazy :o Bo i po co?

 

Klamek nigdy na żywo nie widziałem, swoją opinię kieruję wieloma zdjęciami na których jeszcze nigdy mi się nie podobały. Ale nie chodzi o to czy wyglądają czy nie, Twój rower mi się podoba właśnie za to że jest dopasowany do potrzeb, a nie jest podyktowany kanonami obecnej mody rowerowej itd. bo chyba jednak nie na tym rzecz polega.

 

Ten mostek Race Face'a jest piękny :D chociaż nie koniecznie do tego roweru. Zawsze miałem słabość do RF-a :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Jasne, że tak.

Ad.2 Miałem kilka możliwość, między innymi KCNC, Extralite'y i gdzieś tam się przewinął też Paul Love. Niestety, a może raczej stety 2 pierwsze typy odpadły bo nie zdążyłem, a Paula ciężko dorwać. Myślę, że klamki Kooki mimo niskiej wagi są wytrzymalsze i nie są spowalniaczami. Póki co nie mogę nic złego o nich powiedzieć.

Ad.3 Jest dostosowany do moich potrzeb i jeździ mi się na nim naprawdę bardzo dobrze. Na pewno białych akcentów w nim nie znajdziesz/cie.

Ad.4 Race Face zawsze ok, ale nie w tym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę kiedyś te Kooki na żywo to ocenię ostatecznie kwestię wizualną, w sumie grunt że się spisują zgodnie z założeniami.

 

O ile u mnie białe akcenty są, to nie były pokierowane modą, tylko sprawą własnych preferencji wizualnych. Bo o ile potrzeby potrzebami, nie znam nikogo kto nie chciał by żeby jego rower wyglądał po prostu dobrze. Co do Race Face'a to masz rację, nie w tym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biel, absolutnie do niczego :no: są rowery gdzie jest zbędna, w tym roku w sumie jest jeszcze moda na złoty, ale też ni w ząb. Co do ludzi, może i trochę przesadziłem. O ile nie spotkałem nikogo kto by to olewał, więc powiedzmy że większości wygląd nie interesuje. W każdym razie koniec teoretyzowania o kwestiach wizualnych bo my tu pitu pitu a tu można jeszcze o kwestiach technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak tam się rysują kwestie techniczne ?

Na pewno Reba zostaje póki co (jak będzie poniżej 9kg to wymienię), korba i tylna przerzutka, siodło, mostek też. Przednią wymienię przy okazji na XTR'a. Sztyca będzie w październiku, kiera może też. Koła na zimę/wiosnę.

Myślałem o v-kach, na Ti, albo na MAGi ale kilka ofert przegapiłem i o blatach do korby - TA albo Stronglight - nie ukrywam że chciałbym tu zyskać trochę gram.

 

No i opony na RoRo 2.25 - czekam na fundusz.

Edytowane przez Wax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym co napisałeś można trochę uzyskać, można by też było kiedyś wstawić manetki XTR-a. Pojeździłem na nich chwilę jednak jest różnica pomiędzy niższymi grupami. Reba specjalnie ciężka nie jest i charakteryzuje się fantastyczną pracą.

 

Rurki, już o nich pisałem. Koła, tutaj hmmm, widział bym zestaw na piastach DT, wraz ze szprychami Revo/Comp wraz z jakąś lekką obręczą od Mavica. Ewentualnie jakiś gotowy zestaw, z tym że tutaj nie mam pomysłu jaki. V-ki może od KCNC? Z tym że nie wiem jak z ich dostępnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-kom od KCNC podziękuję, wole coś pewniejszego, dwa że za tą cenę uciekająca sprężyna to jakieś nie porozumienie. Wole ciężej ale pewniej i tu najlepsze by były MAGi od Avida.

Koła nie będą ani na Mavickach ani na DT, jedyne co trafiłeś to Revo.

Manetek XTR'a nie chcę, myślałem o Sachs'ach Quartzach 3x9, ale właśnie mi dziś aukcja uciekła jedna. Jak nic nie znajdę to przejdę na Srama - manetki X.0 gripshifty + tył X.0 albo X.9.

 

Reba na serwis idzie, bo ostatnio to ona fantastycznie nie chodzi... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wax, 2x9 to jest przyszlosc, tu troche do urwania razem z przerzutka i jezdzi sie zarabiscie, duzo mniej zbednego mielenia na przodzie a jak jeszcze wrzucic z tylu 10 to juz miod i malina... sram juz dostepny, xtr na poczatku 2010.

Shadowy podobno potrafia obsluzyc 36, takie wiesci chodza....

 

400g? na czym chcesz tyle urwac?

 

Myslales zeby zapodac wszystkie srebrne przewody?

 

Zmiana siodla???

 

Aaa, power cordz zamiast nokonowych linek jakies 20-25g za pare dni dam znac jak to dokladnie wyglada.

 

A moze bialy fox, bedzie na sprzedaz, hehehe

Ramy Ci nie zaproponuje bo musialbys na nia wchodzic po drabinie :no:

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o 2x9 - zobaczymy, napęd to nie problem. Prześpię sie z tym przez zimę :D

 

Ja już wiem na czym te 400g, nie bój się :)

Będą wszystkie srebrne przewody, dziś udało mi się jakoś wykrzesać kilka koralików i wypełniłem nimi lukę w przedniej przerzutce, gdzie był zwykły pancerz.

Zmiana siodełka ?! - skąd to wytrzasnąłeś ? Żadnej zmiany siodełka :D

 

Gadałem z Sime, mówił o PowerCordzach - 108 albo 118 zł (już nie pamiętam) za 2 linki - trochę dużo - takie smaczki to zostawie sobie na później.

 

Foxa nie chce, a i drabiny nie szykuję by wchodzić na Speca.

Edytowane przez Wax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rzeście brzęczeli o tych moich XTR'ach a tu proszę - http://cdn.media.cyclingnews.com/2009/09/26/1/shimano_pd_a600_top_600.jpg - 285g para - wyważone, korpus XTRowski, ładne są ;)

Do tego ośki Ti i super :(

 

Tylko jakos dziwnie nie pisza o ich zastosowaniu w mtb :D

 

The single-sided SPD falls roughly at the Ultegra level with a wide aluminium body to prevent rocking, an adjustable chromoly cartridge-type spindle for longevity, and a mechanism borrowed from Shimano's XT model. Actual weight is 285g per pair and though it's likely best suited for the road.

 

Shimano says some of its testers have been successfully running them on 'cross bikes, too.

 

 

W latwym terenie da sie na takim czyms jezdzic, ale w troche trudniejszym to juz kompletna porazka.

Oczywiscie to twoj rower i jak chcesz ograniczac jego funkcjonalnosc to wylacznie twoja sprawa.

A moze po prostu teren w ktorym jezdzisz jest latwy i jednostronne spd tam wystarcza - zreszta brak tarczowek na to dosc mocno wskazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu i owszem - http://www.mtbnews.pl/content/view/1537/1/ .

 

Jeździłeś na takich pedałach (jednostronnych w MTB), że piszesz że to porażka ?

Napiszę to po raz kolejny i ostatni - brak tarczy nie ogranicza zbytnio mobilności zjazdowej mojego roweru, potwierdzić to może kolega Nawrotek który zawsze przyjeżdża po mnie...a ma tarcze. Teren jest różny, jak jest sucho to jest średnio trudno, a jak popada to nie robi się za ciekawie, mimo to V-ki sprawdzają się. Nie miałem w swojej "karierze" jakiś akcji związanych z trudnym terenem, błotem, deszczem i v-kami. Ogólnie to radze sobie.

Funkcjonalność jest taka jak chciałem/chcę i jeśli stanie się coś co mnie zmusi do powrotu do normalnych SPD-ków to na pewno to zrobię, nie mówię nie.

Edytowane przez Wax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjeżdżam za Tobą, bo nie mam forka ; DD

a tak na serio, to jakoś przez 2000 lat ludzie jeździli na v-kach i jakoś nie marudzili.

 

Co do jednostronnych pedałów...

Ty masz wpinane z dwóch i dla mnie chyba nigdy nie jeździłeś w prawdziwym terenie, bo moje się z czterech stron wpinają.

 

Takie sraniegadanie. Trzeba się na czymś przejechać, żeby móc to oceniać, a nie tylko dzielić się zasłyszanymi opiniami.

 

ja jeżdżę ze sztywniakiem w PRAWDZIWYM terenie (nie po polniakach) i fakt, nie jest zbyt różowo, ale da się spokojnie śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjeżdżam za Tobą, bo nie mam forka ; DD

a tak na serio, to jakoś przez 2000 lat ludzie jeździli na v-kach i jakoś nie marudzili.

 

Co do jednostronnych pedałów...

Ty masz wpinane z dwóch i dla mnie chyba nigdy nie jeździłeś w prawdziwym terenie, bo moje się z czterech stron wpinają.

 

Takie sraniegadanie. Trzeba się na czymś przejechać, żeby móc to oceniać, a nie tylko dzielić się zasłyszanymi opiniami.

 

ja jeżdżę ze sztywniakiem w PRAWDZIWYM terenie (nie po polniakach) i fakt, nie jest zbyt różowo, ale da się spokojnie śmigać.

 

 

No akurat troche zle trafiles, bo jak bylem dzieciakiem szalalem bardzo duzo na sztywnym rowerze z V-kami i to po bardzo technicznym terenie, i oczywiscie , ze sie dalo, tylko bylo to trudniejsze.

Sztywny widelec to przed wszystkim wolniej na zjazdach i bardzo bolace nadgarstki przy ostrzejszej jezdzie, a v-ki mniejsza sila i slabsza modulacja i w blocie za bardzo sobie tez nie radza.

 

Teraz, w zadnym wypadku nie zrezygnowalbym z amora czy tarczowek. Zysk wagowy jest absolutnie nie warty calej reszty.

 

A pedaly jednostronne probowalem, no i niestety jest tak, ze jak naciskasz noga na przekrecony pedal to nie zawsze sie obraca na ta strone, w ktora mozna sie wpiac. Jak Ci to nie przeszkadza i masz czas na ustawianie, przekrecanie i przygladanie sie pedalom, to teren po ktorym jezdzisz nie jest taki trudny jak Ci sie wydaje.

 

Jak ktos chce to niech tak jezdzi :P , tylko niech nie opowiada, ze nie ma absolutnie zadnej roznicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No akurat troche zle trafiles, bo jak bylem dzieciakiem szalalem bardzo duzo na sztywnym rowerze z V-kami i to po bardzo technicznym terenie, i oczywiscie , ze sie dalo, tylko bylo to trudniejsze.

Sztywny widelec to przed wszystkim wolniej na zjazdach i bardzo bolace nadgarstki przy ostrzejszej jezdzie, a v-ki mniejsza sila i slabsza modulacja i w blocie za bardzo sobie tez nie radza.

 

Teraz, w zadnym wypadku nie zrezygnowalbym z amora czy tarczowek. Zysk wagowy jest absolutnie nie warty calej reszty.

 

A pedaly jednostronne probowalem, no i niestety jest tak, ze jak naciskasz noga na przekrecony pedal to nie zawsze sie obraca na ta strone, w ktora mozna sie wpiac. Jak Ci to nie przeszkadza i masz czas na ustawianie, przekrecanie i przygladanie sie pedalom, to teren po ktorym jezdzisz nie jest taki trudny jak Ci sie wydaje.

 

Jak ktos chce to niech tak jezdzi :P , tylko niech nie opowiada, ze nie ma absolutnie zadnej roznicy...

 

Ile ważysz ?

Nie przeszkadza mi ich 'podnoszenie' butem, to tak jak z jazdą na jednym kole - po pewnym czasie przychodzi wprawa i robisz pewne rzeczy odruchowo, a jak tak nie robisz to znaczy, że potrzebujesz 4 stron wpięcia.

Bardziej widzę to przeżywacie niż ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rzeście brzęczeli o tych moich XTR'ach a tu proszę - http://cdn.media.cyc...600_top_600.jpg - 285g para - wyważone, korpus XTRowski, ładne są smile.gif

Do tego ośki Ti i super smile.gif

Jeśli już chcesz lekkie - to http://aukcja.onet.p...?item=746622290 i do tego ośki Ti.Do tego te pedały są niższe - można obciąc kilka mm sztyce. Manetki ? http://cgi.ebay.com/Light-Weight-Grip-Shift-Set-Shimano-3x9_W0QQitemZ140348009129QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item20ad64aaa9&_trksid=p3911.c0.m14 Edytowane przez grzegorz1974paszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...