ig0r Napisano 20 Października 2008 Napisano 20 Października 2008 Prośba o radę i opinie. Bardzo się zmieni geometria i prowadzenie roweru jeżeli do ramy gdzie powinien być amor o skoku 100mm zamontuje amor o skoku 80mm?
c1ach Napisano 20 Października 2008 Napisano 20 Października 2008 Zależy. Jaka to rama? Może skręcać jak nienormalny, a może tylko się obniżyć przód. Weź pod uwagę wysokość amora, bo dwa modele z 80 mm skoku mogą mieć różne wysokości rzeczywiste. Tak jak napisałem wszystko zależy od ramy i jej geometrii, najlepiej podaj model i rocznik
ig0r Napisano 20 Października 2008 Autor Napisano 20 Października 2008 Scott Scale. Między amorami jest gdzieś 2 cm różnicy w wysokości
c1ach Napisano 20 Października 2008 Napisano 20 Października 2008 Trudno powiedzieć jak się nie miało kontaktu z ramą, niech się wypowie posiadacz jakiegoś Scale. Ale zdaje mi się że skoro w całej serii Scale we wszystkich modelach są amorki 100 mm to musi w tym coś być. Z drugiej strony bardziej bym się obawiał wymiany 80 mm na 100 mm niż odwrotnie.
Boss Napisano 20 Października 2008 Napisano 20 Października 2008 Katy rury podsiodłowej i sterowej wzrosną o 1°. Konsekwencje sobie dopowiedz sam.
paweu Napisano 20 Października 2008 Napisano 20 Października 2008 Przy takiej zmianie widelca (ze 100 na 80mm skoku) rama nie odczuje większych obciążeń, wręcz przeciwnie, jednak taka zmieniona geometria może po prostu nie pasować do stylu jazdy. Ale w razie czego można zastosować rozwiązanie opisane tutaj > http://www.bikeboard.pl/index.php?d=tematy...27&art=3202 i to w tym przypadku nie w celu zmiany, a zachowania oryginalnej geo. Upewnij sie wtedy tylko czy zmiana o 20mm skoku to również zmiana jego wysokości o taką samą wartość.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.