lastek Napisano 6 Października 2008 Napisano 6 Października 2008 Witam, otóż po ponad 1K km przejechanych muszę pompować coraz większe ciśnienie w damper. Przy mojej wadze ok. 70-72 kg wg instrukcji foxa damper powinien być nabity do około 9,5 bar. Ale teraz pompuję do 11,5 -12 bar a i tak jest miękko i przy czymś większym potrafi dobić. Może już pora na wysyłkę do serwisu Cult-Bikes? Zauważyłem też, że przy pierwszych pompowaniach na końcówce pompki zostawało trochę oleju z dampera. Niewiele ale zawsze. Czyżby jakaś nieszczelność? Czy miał ktoś podobne doświadczenia? pzdr. Michu
tobo Napisano 6 Października 2008 Napisano 6 Października 2008 co to znaczy ze za kazdym razem jest bardziej miękii? ze raz pompujesz 11 potem 12, 13, 14 itd? nie rozumiem tego co piszesz. to ze producent cos zaleca nie ma przelozenia na rzeczywistosc - wiele zalezy od stylu jazdy i subiektywnego odbioru ustawienia, do tego co chyba najwazniejsze typ zawieszenia i przelozenie (kinematyka ) zawieszenia. jesli pompujesz tlumik a pozniej pompujesz kolejny raz i po przykeceniu pompki masz mniej niz poprzednio to prawie na pewno nie przez schodzenie powietrza z tlumika tylko przez napelnianie sie ukladu pompki powietrzem z amora - torche go ucieka a pomiar pokazuje rzeczywiscie mniej. wydobywajacy sie z zaworu olej to cos zupelnie normalnego. zawor zamocowany jest w cylindrze sprezyny powietrznej i w nim znajduje sie troche oleju smarujacego wnetrze - olej ten w znikomych ilosciach wytryskuje przy przykrecaniu i odkrecaniu pompki. mnie ten olej rozpuscil gumę węzyka.
lastek Napisano 7 Października 2008 Autor Napisano 7 Października 2008 (...)co to znaczy ze za kazdym razem jest bardziej miękii? ze raz pompujesz 11 potem 12, 13, 14 itd? nie rozumiem tego co piszesz... Nie. Chodzi mi o to że jak był prawie nowy (przez jakież 500-700 km) to wystarczyło te około 10 bar i oring nigdy nie spadał. Teraz nabijam do 12 i po jego pracy widzę że jest za mało. I to przy prawie normalnej jeździe. A to że po odkręcaniu pompki potrafi ciśnienie lekko uciec uważam za normalne. pzdr.
tobo Napisano 7 Października 2008 Napisano 7 Października 2008 raczej nie. dotarcie ma wplyw na plynnosc pracy a nie ugiecie wstepne i dobicie. mozliwe ze gdzies jest nieszczelnosc. moze po prostu wymontuj amorka nabij wieksze cisnienie np 18 atmosfer i wloz go do wody. byc moze pójdą gdzies bąble powietrza.
lastek Napisano 7 Października 2008 Autor Napisano 7 Października 2008 tobo - ale ciśnienie z niego nie uchodzi. Po tygodniu czy dwóch od napompowania ciśnienie jest jak po pompowaniu. Ale muszę je zwiększyć bo jest za miękki. Fakt, że może więcej z niego wyciskam. pzdr.
sponga Napisano 21 Października 2008 Napisano 21 Października 2008 Korzystając z tematu tego dampera mam prosbę. Nie otrzymałem pełnej instrukcji do ww. Mógłby mi ktoś podać sugerowane przez producenta należne ciśnienie dla wagi 65kg. Dziekuję.
Rulez Napisano 21 Października 2008 Napisano 21 Października 2008 Nie ma takiego czegoś - do kazdej ramy jest inne ciśnienie, ustaw sag wg zaleceń producenta roweru.
Rzaq Napisano 25 Października 2008 Napisano 25 Października 2008 Witam,otóż po ponad 1K km przejechanych muszę pompować coraz większe ciśnienie w damper. Przy mojej wadze ok. 70-72 kg wg instrukcji foxa damper powinien być nabity do około 9,5 bar. Ale teraz pompuję do 11,5 -12 bar a i tak jest miękko i przy czymś większym potrafi dobić. Może już pora na wysyłkę do serwisu Cult-Bikes? Wygląda na to że uszkodzeniu uległ uszczelniacz głównej komory i część powietrza dostaje się do komory "negatywnej".
carloz1 Napisano 25 Października 2008 Napisano 25 Października 2008 dokładnie tak jak piszesz, kiedyś podobny problem miał kumpel, probowalismy go rozkrecic, po spuszczeniu calego powietrza (jak nam sie wydawalo....), podczas otwierania jak przy.... dobrze ze byl skierowany w sciane, a nie w okno, bo szyby by nie bylo.... wszystko siedzialo w negatywnej... skonczylo sie na wymianie uszczelek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.