sath Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 a w tesco widziałem karbon look naklejki podobno zmniejszają ciężar o 300gram Sory za odejście od tematu, ale to tak jak v-brake'i tektro carbon. Na aluminiowe ramiona ze zwykłej serii, naklejona jest okładzina carbonopodobna. Myślę, że przez zwiększenie wagi poprzez tą okleinę, zmniejsza się waga materiału, z którego wykonany jest hamulec. Podobnie może być w wypadku tych naklejek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varg Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 myśle ,że ich konstrukcja opiera sie na trójkącie bermudzkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poluc Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 jak dla mnie to nasączyli je kwasem i po obklejeniu czegoś zostaje z tego gąbka a naklejka twardnieje i ona spełnia wtedy rolę konstrukcyjną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptx Napisano 14 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2009 przerabiałem wiele opon najlepsze zdecydowanie michelin krylion karbon (uzywam ich w szosie) a w ostrym zdecydowanie conti ultra race (z dętkami także conti -jak miałem jakis detki maxxisa ultra light to łapałem gumę co tydzień) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sieciu Napisano 14 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2009 wcześniej juz wspominałem o oponach INNOVA (taki najtańszy szit) jedyne, co jest w nich złe, to to, że ciężko się je zakłada na początku, bo później się już troche roźciągają... bynajmniej chciałem napisać, że dziś zmieniałem dętkę spod tej opony i mile się zaskoczyłem, bo jezdze juz na niej dobre dwa miesiace, a tam końca w sumie nie widać. normalnie byłem zaskoczony, ze ta guma jest wciąż taka gruba!!! także jeszcze co najmniej raz tyle przeżyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poluc Napisano 14 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2009 ja ostatnio przypadkiem odkryłem dziwną rzecz. złapałem snejka jak co 2tygodnie średnio. rower stal kilka dni i nagle był mi potrzebny z desperaci wcisnąłem jedyne co miałem w domu. jest to dętka na 24" ze 3razy za gruba. ciężko było to upchać ale drugi miesiąc śmigam i się trzyma. słyszę tylko czasami jak coś wystrzeliwuje z pod opon, jak kiedyś łapałem gumę a po kilku sekundach widziałem szkła, tak teraz jadę i myślę tylko SZKŁA serce mi staje ale nic nie zaczyna świstać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
painmaker Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 pod oponę warto dodać wkładkę z drugiej opony to tak jakbyś jeździł na 2 oponach jedna na drugiej kiedyś jak o tym słyszałem to się śmiałem odkąd założyłem drugą oponę nie miałem (odpukać) laczka poza tym oponę można zjechać do zera nie niszcząc dętki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryzon60 Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Bontrager Race X Lite 23 calkiem niezle, brak przyczepnosci na mokrym ale da sie jezdzic. Wytrzymala 2miesiace. Koncowka dramatyczna, 4 gumy w tygodniu. Zmienione na Vittoria Rubino 23, zerowa przyczepnosc zapowiada dlugie uzytkowanie, w dwa dni jedna guma (opony zmienione z dętkami na nowe). Wczoraj dochamowywalem z max predkosci i przelecialem bokiem na czerwonym swietle miedzy ludzmi i samochodami jak . Bedzie zabawnie. Coraz czesciej zastanawiam sie nad przednim hamulcem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
musimisie Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 chlopaki mam pytanie wrzucilem sobie na tylnie kolo pancerna opone vittoria randonneur, waga 500 g!, max 6 bar, jezdrze na niej juz od jakis czas i na razie jest nie do zdarcia, natomiast zauwazylem niepokojaca rzecz, ze przy jakis podskokach czy nawet, zjazdach z super wysokich kraweznikow, slysze taki gluchy metaliczny dzwiek (jakby obreczy), kolko mam napompowane do 5,5 - 6 bara. pompuje taka pompka http://fixie.pl/index/produkt/197.html skusila mnie cena ale to chyba nie byl do konca pomyslny zakup, albo nie potrafie z niej korzystac, ma przekretlo takie specjalne przekretlo, nie wiem jak powinno byc ustawione, teoretycznie pompuje do 11 bara, ale nie udalo mi sie to nigdy, max to moze 7 bar (przy podrecznej pompce udawalo mi sie pompowac do 8 - 9bara) w sumie dwa tematy zaczalem, czekam na jakies sugestie, bo nie chce obreczy zniszczyc. pozdro ostro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konik Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Odpowiedziałeś sam sobie, żeby uniknąć tych dźwięków jakby obręczy musisz więcej pompować. Ja pompuję moje conti ultrasport do ~11-12 atm i jest dobrze. Jak nie wiesz ile pompujesz, to rób na kamień. Ewentualnie możesz zrobić tak, że ściągasz koło, pompujesz i uderzasz nim o ziemię (w osi pionowej), klepiesz z góry, podrzucasz itd (czyli to, co się robi, żeby opona ułożyła się na obręczy), siły nie żałuj, wtedy zobacz czy nie stuka. Oczywiście najlepszym wyjściem jest kupno nowej pompki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sath Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Odpowiedziałeś sam sobie, żeby uniknąć tych dźwięków jakby obręczy musisz więcej pompować. Ja pompuję moje conti ultrasport do ~11-12 atm i jest dobrze. Jak nie wiesz ile pompujesz, to rób na kamień. Ewentualnie możesz zrobić tak, że ściągasz koło, pompujesz i uderzasz nim o ziemię (w osi pionowej), klepiesz z góry, podrzucasz itd (czyli to, co się robi, żeby opona ułożyła się na obręczy), siły nie żałuj, wtedy zobacz czy nie stuka. Oczywiście najlepszym wyjściem jest kupno nowej pompki musimisie 6-7 bar w oponie szosowej to kicha, praktycznie jeździsz na flaku. Ja pompuje zawsze koło 120 psi. Konik też jeżdżę na ultrasportach, ale ostatnio 2 razy dętka poszła, a później opona rozcięła się na wylot tak że wyszedł bąbel. Masz zwykłe ultrasporty czy te dodatkową ochroną? Coś mnie niepokoi to co się ostatnio z nimi dzieje, zastanawiam się nad ultrarace albo w najlepszym wypadku gp4000, które wg conti są o niebo (lub dwa) bardziej odporne na przebicia (ultrarace wkładka antyprzebiciowa, gp4000 technologia hiper super NASA:P). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konik Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Chyba te zwykłe, na oponie nic szczególnego nie pisze, a kupowałem je rok temu więc dokładnie Ci nie powiem, czarno-szare drutówki. Z dętkami też miałem dziwne problemy z tyłu, ale nie wiem czy to wina opony, teraz jest ok (swoją drogą polecam dętki Rubena, lepsze od Schwalbe, które miałem wcześniej). Chyba niedługo będę te Continentale wymieniał, bo strasznie guma sparciała po zimie i przy samej obręczy zaczyna pękać i się rozchodzić (ale do rozerwania jeszcze daleko). Jak już będę kupował to będę celował w jakieś szersze tzn. 25, może nawet 28 (ale wtedy z błotnikami będzie problem). Bo na syfiaste polskie drogi nie ma wg mnie sensu zakładać cieńszych, a jeździłem chyba na wszystkich szerokościach (tj. od 19 do 23). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konik Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Się zduplikowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZacharO Napisano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 ktos wie gdzie w trojmiescie kupie oponki 700x28c? jezdzil ktos na tym? http://www.allegro.pl/item1075109417_opona_rubena_v66_flash_700x28_zobaczwarto.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAZUMI Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 A co przetarła Ci się już na amen?? Zobacz u Mokosy na starej Białej labo u Rudego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZacharO Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 u Rudego znalazlem conti ultra sport za 5 dyszek.debica poszla na tyl a duro do smieci:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bozar Napisano 2 Września 2010 Udostępnij Napisano 2 Września 2010 odświeżam temat - składam lekkie kółko na tył i potrzebuję opony do max 250g Kółko będzie na 'specjalne okazje', a nie do codziennej jazdy. Nie mam klamek, ale staram się hamować skipem, a nie skidem. Na razie upatrzyłem sobie - maxxisa detonatora zwijanego , bodaj 66 TPI http://www.bikeserwis.pl/233,maxxis-detonator-opona-zwijana-czarna-215g.html ew. 120 TPI Maxxis Xenith Hors Category http://www.bike-center.pl/index.php?p2736,maxxis-xenith-hors-category-700x23c-120tpi-57a-62a jakieś sugestię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoofek Napisano 2 Września 2010 Udostępnij Napisano 2 Września 2010 horsy lepiej sie trzymają i lepiej niosą ale szybciej sie scierają (nawet bez skidów). Podobno bo sam nie miałem. A detonatory są 'wystarczające' na treningi dla początkujących jak to mówią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 2 Września 2010 Udostępnij Napisano 2 Września 2010 jak szukasz czegoś stosownego to czarne vittorie rubino pro 25mm. TPI około miliona i waga jak sądze w wyznaczonej normie. a jak kółko na specjalne okazje i lekkie to przecież szytki się zakłada i nic innego. szytka sprawdzi się w normalnym użyciu więc co dopiero na specjalną okazje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bozar Napisano 2 Września 2010 Udostępnij Napisano 2 Września 2010 używam zwykłych rubino na razie i są ok. (chociaż podczas skidowania prawie nie zwalniam:]) spróbuję chętnie wersji pro - tylko ta cena minimalnie mnie odrzuca:/ miałem nadzieję dorwać coś do 80 PLN. no ale ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varg Napisano 2 Września 2010 Udostępnij Napisano 2 Września 2010 te całe pro to pazurami zdrapywać mozna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
painmaker Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 jak ultrasport się przebija to trza 2 oponę w środek załadować i po problemie ogólnie jestem zwolennikiem podwójnej opony z tyłu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sucharix Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 odświeżam temat - składam lekkie kółko na tył i potrzebuję opony do max 250g Kółko będzie na 'specjalne okazje', a nie do codziennej jazdy. Nie mam klamek, ale staram się hamować skipem, a nie skidem. Na razie upatrzyłem sobie - maxxisa detonatora zwijanego , bodaj 66 TPI http://www.bikeserwis.pl/233,maxxis-detonator-opona-zwijana-czarna-215g.html ew. 120 TPI Maxxis Xenith Hors Category http://www.bike-center.pl/index.php?p2736,maxxis-xenith-hors-category-700x23c-120tpi-57a-62a jakieś sugestię? Jeżeli nie szytka to może Shwalbe Ultremo R? Mam ją na przodzie od listopada, wcześniej ganiała na tylnym kole w zwykłej szosie, dystansu nie znam. Za mojej kadencji kapcia złapałem tylko raz. W porównaniu do tego co podałeś będziesz jakieś -60g i +35PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 podwójna opona? straszny ciężar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
painmaker Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 noooo masakra lepiej mieć lekki rower bo jak złapiesz laczka w mieście to będzie ci łatwiej go nieść do domu. bozar detonatory są słabe na maxa lepiej inwestować w conti albo vittorię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.