Skocz do zawartości

[rama] karbonowa komfortowa?


ig0r

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mała prośba o opinię. Rzeczywiście jest taka "porażająca" różnica w jeździe między hardtailem z ramą alu i karbonową. Coś o tłumieniu drgań słyszałem ale Niemcy przeprowadzili testy jakieś i wyszło że najwięcej zależy od ciśnienia w oponach - "Bike" 12/07

Napisano

To czysty mit. Jak sie przesiadziesz to tak sie wydaje. Jak jedziesz na szutrze/drobnych kamyczkach moze cos wyczujesz...W kazdym razie posiadam karbonowa rame, kiere, sztyce i dalej trzepie jak na alu. Co pomaga to nizsze cisnienie w oponach dzieki zalaniu ich uszczelniaczem. Ktos inny pewnie napisze ze super tlumi drgania ;) Powiem tyle ze po zmianie ramy bylem zachwycony. Teraz juz jak wspomnielem trzepie mna jak przedtem:)

 

Pozdrawiam.

Napisano

wiesz...stopow alu i pomyslow na domieszki jest wiecej niz mogloby sie wydawac

kolejna sprawa to uklad rurek i ich przekroje

ale faktycznie wegiel jest elastyczniejszy i pracuje w przeciwienstwie do alu ktore jest sztywne co daje w efekcie tlumienie drgan

 

w efekcie trzeba zrobic sobie wypadkowa ... bo jakbys chcial porownywac dobry wegiel do np aluminiowego zaskara to bys uwierzyl ze roznica w tlumieniu jest kolosalna

 

niech np wypowiedza sie wlasciciele specow s-works ktore maja jakies domieszki i uklady rurek zwiekszajace tlumienie czy roznica jest az tak duza

Napisano

Ale efekt taki jak opisał krzysiekmz występuje na każdej ramie :P .

Pamiętam jak dosiadłem mojego pierwszego fulla - był to Spec z systemem FSR i oczywiście czterozawiasem. Pierwsze wrażenie - ja płynę :P . Teraz mam fulla który ma 150 mm skoku (Spec miał 90) i trzepie mną równo - tzn. czuje nierówności - choć oczywiście mniej niż na hardtailu, ale chodzi mi tu tylko o efekt nowej ramy, sztycy, siodła etc. ;)

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. czyli w przeciwieństwie do aluminium rama karbon jest i sztywna i bardziej komfortowa. Myślałem że albo albo

Napisano

zauwaz ze wiele firm robi karbonowe widelce w sztywnych ramach. kross i scalper cannondale'a tez posiadają karbonowe czesci wahacza - material ten jest dosyc elastyczny przy odpowiednim profilu elementow. nie jest to chyba do osiągnięcia przy innych materialach.

a to ze po pewnym czasie nie czuje sie zmiany to normalne.

Napisano

moze nie mam duze doswiadczenia z hardtilem...

 

w zasadzie tak jest ze carbon lepiej tlumi, pamietam jak pare lat temu w TCRce widelec i rama przy mojej masie jezdzily we wszystkie strony, ale za to bylo naprawde komfortowo, tlumienie drgan bylo nieporownywalne z wczesniejszym "tytanem" colnago ale za to sztywnosc ramy na tym cierpiala...

Napisano

Ja wiem jedno karbon rama jest drozsza i tyle!!!! Nie wiem co musialbym robic zeby wyczuc jakies roznice miedzy moim s-worksem ht a karbonem? Jezdze po takich trasach ze nie wiem co by to bylo to bedzie trzepac i basta. A moze to kwestia juz moje starej du.y ktora juz nie potrafi wyczuc roznicy.

Poza tym jak to jest albo cos jest sztywne albo dobrze tlumi drgania.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Jeżeli różnica alu-stal jest taka jak między karbonem a alu przy jednocześnie sztywniejszym niż stal karbonie mój wybór gdyby było $ padłby na karbon. Po zmianie z CroMo na Alu(Zaskar) kostka brukowa była mordercza przy dużym ciśnieniu(zaskary podobniez to do siebie mają że są piekielnie sztywne niestety w każdej płaszczyźnie) teraz jeżdże na mleczku zamiast dętek i mam wbite ok 2 barów więc nie narzekam, ale mogło by być bardziej komfortowo na szutrach itp.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...