Skocz do zawartości

[rama] Cube Reaction czy Merida Matts 3000-D


ig0r

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o opinie na temat dwu w/w ram. Nie mogę zdecydować się na wybór. Rama przeznaczona do amatorskiego ścigania.

Napisano

witam

moge Ci zaproponowac w super cenie rower Merida CARBON FLX 3000 D na pelnym XT i Magurach Louise Bat , amor Fox, nowka rower z gwarncja i paierami polskimi ,cena 6100 zl ,a w katalogu na stronie polskiej Meridy 7999 z- ,aha rozmiar ramy 20 ".

pozdr

dd

Napisano

Po co mu proponujesz rower , skoro chce samą ramę ???

Co do ramy - wypadało by sie najpierw przejechać na podobnym rowerze - żeby sprawdzić która geometria bardziej pasuje (zwłaszcza do ścigania - nawet amatorskiego - jest to ważne)

Napisano

W zasadzie ramy mają dardo zblioną geometrię (czyli prowadzenie roweru będzie bardzo podobne), oraz obydwie są porządnie wykonane - więc bierz tą, która ci się bardziej podoba (dla mnie Cube)

Napisano

Co do ramy Cube Reaction , to jest to typowo sportowa rama XC , dlatego nie wiem co masz na mysli pytając o komfort.

Komfort raczej nie idzie w parze z ramami sportowymi. Jeżeli chodzi o wytrzymalośc modelu Reaction to jest to rama która jest bardzo mocna i wykonana z uzyciem najnowszych technolgi . Nie jest specjalnie odchudzona , głownie dlatego aby nie narazić konstrukcji pod kątem wytrzymalości . Waga rozmiaru 18 cali 1520 gram . Do tego według mnie posiada jedną z ładniejszych stylistyk.

Polecam rame Reaction.

Napisano

Miałem na myśli komfort czyli "komfort" no jakieś minimalne tłumienię nierówności. W GT Zaskarze chyba tego brak, w wycieniowanych ramach???

Napisano

Jeżdżę na Reaction 18" i jest to dla mnie idealna rama. Geometria świetna. Lekka, wytrzymała i bardzo sztywna. Cud miód i orzeszki :)

Napisano
Miałem na myśli komfort czyli "komfort" no jakieś minimalne tłumienię nierówności.

Nie ma komfortu w takich ramach -w niższych modelach będzie bardziej komfortowo - stopy alu są mniej "sztywne" rama Alu jest albo komfortowa i "pływająca" na boki, albo zawodnicza - sztywna :) na pewno nie odczujesz różnicy wsiadając na Meridę czy Cube .

Carbon jest inny - są ramy które całe "pływają" i są dosyć komfortowe , ale są też takie, które (dzięki odpowiedniemu ułożeniu włókien) są sztywne bocznie, a przy tym rozpraszające częściowo drgania z podłoża - ale za takie trzeba odpowiednio zapłacić.

Chcesz mieć komfort, kup sobie fulla (można też kupić oponki np. 2,2" napompowac <2 atmosfer i będzie nieźle) :D

Napisano

Tak myślałem że muszą być sztywne diabelsko. A co do fulli to coś mało ich na maratonach. Nie wiem czy to sprawa wagi czy ceny. Jakiś konkretny model nadałby się???

Napisano

W polskich realiach wynika to raczej z ceny , ale w wielu przypadkach jest to wybór świadomy .

 

Wszystko zależy od tego jakie jest twoje podejscie do maratonu , czy jesteś regularnie trenujacym zawodnikiem , czy raczej ambitnym amatorem.

Również ważne jest to czy startujesz w krótszych czy dłuższych wyscigach .

Na to czy do sportowej/wyczynowej jazdy wybrać fula , czy hartaila , nie jest tak łatwo odpowiedzieć , ma na to wplyw zbyt wiele czynników.

Napisano

Amator, ale jeżdzę prawie codzień, raczej dystanse dłuższe niż krótsze. Do fulli uraz. Miałem kiedyś fuela, damer foxa z platformą i bujał że... że na maratonie porażka. Na szosie wszyscy wyprzedzali

Napisano

Nie ryzykowałbym zakupu tej ramy , jest to zupełna nowość i trudno powiedzieć jak wyglada sprawa wytrzymałości ramy . Głownie chodzi o to co bedzie po dwóch , trzech latach częstego uzytkowania .

Zdecydownie lepiej zakupić dobrej klasy ramę Hardtail.

Napisano

Bez przesady, po 3 latach i tak zmienia się ramy, taki softtail to bardzo dobry pomysł na tower z amortyzacją, bez strat energii.

Wcale nie lepiej kupić hardtaila, full dale o wiele więcej przyjemności z jazdy .

Napisano
Rower w takiej konfiguracji był bardzo czuły na ruchy kierownicą i prowadził się jak szosówka. Wystarczył drobny ruch kierownicą i jak lis uciekający przed nagonką zmieniał tor jazdy

To jest opis ramy Leaderfoxa - niezbyt dobre rozwiązanie na maratony - gdzie przy dużym zmęczeniu łatwo o mały błąd i gleba pewna ....

A Kross został oceniony jako bardzo zrównoważony rowerek - o wiele bardziej nadającu się do takich zastosowań.

Napisano

Ja tej ramy nie przekreślam , mówie tylko o tym , że nie jestem pewien tej konstrukcji i dlatego trudno ją polecić , tak aby mieć czyste sumienie że nie jest to eksperyment . Bardzo możliwe że bedzie działała ok.

A sam zainteresowany szuka chyba bardziej szybkiego roweru niż komfortowego , wnioskując z jego wcześniejszej wypowiedzi.

Niestety faktem jest że na odcinkach szosowych rama hardtail ma zdecydowaną przewagę. Na co zwrócił uwagę zainteresowany .

Napisano

Nie - jest napisane wyraźnie , że LF ma krótką rurę górną ....

 

Napiszał , że sztywniak jest szybszy, ale pytał o fulla .... zresztą taki Kross wcale nie będzie wolniejszy - zwłaszcza przy zablokowanym damperze.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...