Skocz do zawartości

[amortyzator] Fox Float 130 RL


Rekomendowane odpowiedzi

siemka,

 

 

sprowadziłem z Anglii nowy rower Trek Fuel EX8. http://www.ssc.pl/trek2008/FuelEX8.html

jest tam amor Fox Float 130 RL i Fox Float RP2 Pro Pedal, 7.5x2.0" jak widać na stronie. przedstawiciel podaje, że należy je serwisować co 200h. nie stać mnie na tak częste servisowanie. jaki jest optymalny czas/przebieg servisu takich amorów? czy mogą być jakieś konsekwencje rzadszego servisu? jaka jest różnica pomiędzy R, RL i RLC? Nigdzie nie potrafię odszukać w sieci opisu Fox Float RL ze skokiem 130. jak go serwisować aby nie stracić gwarancji? czego żądać od autoryzowanego serwisu w Polsce po takim przeglądzie? jak dokumentować taki przegląd? mam tylko instrukcje roweru Trek, nie mam żadnej ksiązki Fox. z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedni fox r ma (bez wzgledu na model) tylko regulacje tlumienia powrotu r znaczy rebound czyli powrot

wersja rl (czyli czesto montowana w gotowych rowerach) ma blokade (lockout) czyli literę L w nazwie

system rlc to rebound lockout i compression czyli tlumienie powrotu, blokada i komresja: w przypadku foxa oznacza to regulacje tlumienia kompresji pod regulatorem blokady (niebieski pierscien z nacięciami - krecenie maksymalnie w prawo powoduje zwiekszenie tlumienia kompresji. na dole goleni znajduje sie regulator treeshold force lub treeshold adjust (nie pamietam dokladnie) ktory sluzy do recznego ustawienia sily potrzebnej do otwarcia blokady gdy najedziesz na jakąś nierównosć przy zablokowanym widelcu. calkowite odkrecenie tej regulacji (chyba w lewo) oznacza ze blokada jest w pelni aktywna i niepodadna na otwarcie przy najezdzie na nierownosci, pokrecenie tej regulacji im bardziej w prawo ty blokada jest mniej sztywna i po zablokowaniu widelca wajhą na prawej goleni naciskajac widelec ugina sie on w zaleznosci jak mocna nacisniesz na kierownice (a w terenie na jaką duzą przeszkode najedziesz)

 

serwis foxa jest opisany na stronie cult bikes - zobacz co jest oferowane za jakie pieniądze - są rozne opcje w zaleznosci od stopnia ingerencji mechanika/serwisanta w cult bikes

float ma tą przewage nad talasem ktory jest tez jest powietrzny ze nie ma we floacie komory z azotem ktorą przeserwisowac mozna jedynie w cult bikes. dlatego floata niekoniecznie trzeba i warto oddawac do serwisu firmowego - zrobi go kazdy zdolniejszy mechanik od amortyzatorow.

serwis tylnego foxa mozna zrobic zupelnie samemu - najwazniejsze jest utrzymanie komory powietrznej i jej uszczelek w czystosci - fox zaleca nawet samodzielne wykonanie tej czynnosci bo nie jest to wogole trudne - jesli chcesz to ci opisze to na priva. natomiast pelen serwis to jest wymiana oleju w komorze tlumienia wymaga ingerencji raczej mechanika z serwisu foxa gdyz znajduje sie w srodku azot - sprzet do jego wbicia do komory posiada cult bikes tak jak wartosci cisnienia tego gazu dla prawidlowego funkcjonowania systemu tlumienia.

 

a co do gwarancji to pewnosci nie mam ale fox raczej zaleca wykonywanie przeglądow w autoryzowanych serwisach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...