almaster Napisano 23 Lipca 2008 Napisano 23 Lipca 2008 Jak w temacie.W swoim rowerze mam tył i przód zwykłe deorki.Co bym zyskał po zmianie na xt?Poczułbym jakąś różnicę?
c1ach Napisano 23 Lipca 2008 Napisano 23 Lipca 2008 Ogromną (również dla portfela ). Podczas zwykłej jazdy po płaskim może nie aż tak , ale wystarczy zapuścić się w trudniejszy teren żeby doznać jaką przewagę będzie miała. Polecam wymienić od razu manetki na XT. Co do twojej obecnej przerzutki...coraz słabsze te Deorki :turned: Przynajmniej ja mam takie wrażenie A może nie potrzebne xt tylko lx?
almaster Napisano 23 Lipca 2008 Autor Napisano 23 Lipca 2008 Mam koło 260zł.,więc na xt shadow,i przód xt starczy.Chciałem tylko wiedzieć czy mi ta zmiana coś da.A po co zmieniać manetki?
Ecia Napisano 23 Lipca 2008 Napisano 23 Lipca 2008 Da ci tyle, że przerzutka tylna nie będzie łomotać o widełki. Nie będzie ci też wciągać badyli - a zatem ryzyko uszkodzenia tak samej przerzutki, jak i haka czy szprych znacznie zmaleje. Skoro masz kasę i jeździsz terenowo - radzę wymienić. Pozdrówko na tak
almaster Napisano 23 Lipca 2008 Autor Napisano 23 Lipca 2008 A przód?Wymiana przerzutki przedniej ze zwykłej deore,na xt co mi da?Dzięki za wszystkie odpowiedzi:)
c1ach Napisano 23 Lipca 2008 Napisano 23 Lipca 2008 Będzie ogólniej lżej chodziła i łatwiej będzie wrzucać biegi. Zapewne też nie będzie łapać takich luzów jak w tańszych modelach. A co do manetek to zestaw manetki deore+przerzutka xt spisywał się u mnie gorzej niż manetki xt+przerzutka xt. Ale żeby poczuć tą różnicę to już trzeba jeździć w prawdziwym terenie. Na szosie nic Ci to nie da.
tobo Napisano 23 Lipca 2008 Napisano 23 Lipca 2008 miedzy deore a xt mysle ze nie bedzie na początek az taiej roznicy xt ma wiecej elementow aluminiowych jak tez lepsze uszczelnienia kółek, sworznie jej są wykonane z lepszego materialu i o ile pamietatm czym pokryte (fluorem?). nowy shadow xt dzieki specyficznej konstrukcji mniej wystaje na zewnatrz od srodka symetrii roweru patrząc. przerzutki przednie - najwieksza roznica jest miedzy calym sh*tmano przednim a xtr'em: xtr ma o ile pamietam aluminiowy niklowany wózek (albo mial starszy model - poprzedniej generacji). roznice pojawią sie wraz z dlugoscia i intensywnoscia eksploatacji: wiecej elementow stalowych = wieksza podatnosc na zle warunki atmosferyczne i zimowe. nizsze modele szybciej dostaną tez luzow.
pawellldef Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 Ogromną (również dla portfela ). Podczas zwykłej jazdy po płaskim może nie aż tak , ale wystarczy zapuścić się w trudniejszy teren żeby doznać jaką przewagę będzie miała. Polecam wymienić od razu manetki na XT. Co do twojej obecnej przerzutki...coraz słabsze te Deorki :turned: Przynajmniej ja mam takie wrażenie A może nie potrzebne xt tylko lx? I tu sie podpisuje:-) W/g mnie jesli obecne przerzutki DEORE chodza dobrze to nie ma sensu ich wymieniac. Wszystko zalezy jak i gdzie jezdzimy i czego oczekujemy od sprzetu. pozdro
Mod Team Odi Napisano 24 Lipca 2008 Mod Team Napisano 24 Lipca 2008 Pewnie odczujesz różnicę w precyzji działania tylko odpowiedz sobie na pytanie czy warto takim kosztem? Jaki przebieg mają Twoje obecne przerzutki i w jakim są stanie? Jeśli nic im nie dolega to uważam, że nie ma sensu spieszyć się w wymianą.
almaster Napisano 24 Lipca 2008 Autor Napisano 24 Lipca 2008 Są troszkę skrzywione.Mają 3 lata.Muszę zmienić.Co do przodu,czy to oryginał? :http://allegro.pl/item400138057_xt_przerzutka_przednia_fd_m761_bikestacja.html Przód także mi coś szwankuje,i zastanawiam się czy nie zmienić,jednak nie wiem czy będzie pasowała.Jak to sprawdzić?
Fifi Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 To oryginał, tyle, że starszy model. Zmierz średnicę rury podsiodłowej i zobacz czy masz dolny czy górny ciąg. Wtedy będziesz wiedział jaka przerzutka będzie Ci pasować. http://www.allegro.pl/item400138359_xt_200...bikestacja.html ten model jest nowszy od tej co podałeś.
c1ach Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 Nie da się zmienić średnicy rury podsiodłowej, można jedynie zmierzyć
almaster Napisano 24 Lipca 2008 Autor Napisano 24 Lipca 2008 Jak wygląda górny,a jak dolny ciąg?W ogóle się na tym nie znam.
Fifi Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 Górny ciąg - linka idzie z góry Dolny ciąg - lina idzie dołem, pod dolną rurą.
almaster Napisano 24 Lipca 2008 Autor Napisano 24 Lipca 2008 Kąt podsiodłowy : 73° Rura podsiodłowa : 546 mm To dla mojego roweru,z tym że rama 21.5 cali,a moja ma 17.5.
c1ach Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 Ło matko, zmierz średnicę a nie długość Najlepiej suwmiarką.
almaster Napisano 24 Lipca 2008 Autor Napisano 24 Lipca 2008 Nie mam suwmiarki.Zmierzę linijką,i jutro dam znać.
c1ach Napisano 25 Lipca 2008 Napisano 25 Lipca 2008 Jak nie masz suwmiarki to możesz źle zmierzyć i kupisz wtedy złą przerzutkę Proponuję kupić przerzutkę na 34,9 , a potem ewentualnie dokupić sobie w sklepie redukcje.
Kaczucha Napisano 25 Lipca 2008 Napisano 25 Lipca 2008 A ja proponuje wziac miarke krawiecka/nitke i dookola rury podsiodlowej i skorzystac ze wzoru na obwod kola obw = 2 * pi * r
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.