Skocz do zawartości

[Manetka] problem z montażem

stuq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Nie wiedziałem jak sformułować ten temat.

Opiszę krótko mój problem.

Jeżeli chodzi o grzebanie w rowerze jestem kompletnym amatorem, więc sorry jeśli mój problem wyda Wam się głupi.

Otóż w moim Basicu zaczęło coś chrobolić w okolicach suportu.

Przy manetce odpowiedzialnej za przełożenia na przodzie tzn. 1,2,3 przekręcałem tym pokrętłem o pół obrotu tak, aby pozbyć się ocierania na poszczególnych przełożeniach. No i wszystko było ok, aż pewnego razu znowu tarło i tak się wczułem w przekręcanie, że wykręciłem? to pokrętło i linka "wyszła" z manetki tak o 1 - 1,5 cm - na tym co wyszło jest jakaś sprężyna.

Moje pytanie brzmi:

Jak zrobić, aby tą linkę z powrotem "wkręcić?" w manetkę tak, aby było ok. Bo teraz przy zmianie przełożeń i jeździe chroboli i trze tak, że wytrzymać nie można i nie jeżdżę, aby niczego nie popsuć...

Proszę o odpowiedź.

Z góry dzięki.

Prosiłbym także o nie usuwanie tego tematu, a jeśli jest zdublowany to dajcie mi linka do podobnego tematu - ja takowego nie znalazłem.

Napisano

Ten element, który wykręciłeś, składa się z 3 elementów - na wierzchu plastikowe pokrętło, w środku taka metalowa tulejka z gwintem, który wkręca się w manetkę, a na niej sprężyna, odpychająca tą tulejkę od plastikowej nakrętki. Musisz po prostu wcisnąć metalową tulejkę tak, żeby gwint wystawał w kierunku manetki i cały czas trzymając ją w takiej pozycji wkręcić ją z powrotem w manetkę. Tak jak napisałem, w środku jest sprężyna, która troszkę będzie odpychała tulejkę z gwintem, ale na pewno dasz sobie radę;)

Napisano

Najlepiej będzie jak oddasz rowerek do serwisu by Ci to zrobili :( ... Bo wkręcić może Ci się uda ale jak z tym są problemy to przerzutki zapewne już nie uda Ci sięwyregulować... Ewentulanie podejdź do jakiegoś znajomego który się na tym zna..

• Mod Team
Napisano

Wszystko tak jak napisali poprzednicy. :P