Skocz do zawartości

[Amortyzator]Suntour Epicon LOD


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu Epicona w wersji RLD na tej aukcji:

http://allegro.pl/suntour-epicon-rld-bialy-okazja-wyprzedaz-i2678799973.html

 

Sprzedawca wydaje się być ok:

http://www.forumrowerowe.org/topic/121998-amortyzator-spinner-reason-aeris-286-80-suntour-epicon/page__st__40#entry1152446

 

Czy jest coś na co zwrócić uwagę przy zakupie np. z czego wykonane są górne golenie (czytałem gdzieś, że jedne ścierają się szybciej drugie wolniej) itd. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie,

 

mam pytanko dotyczące użytkowania Epicona, czy w ogóle powietrznego amortyzatora zimą. Z tego co widziałem był jeden post w tym temacie na ten temat ale bardzo zdawkowy.

To, że będzie chodził mniej płynnie itp, to sprawa oczywista, ale:

 

1. czy go nie zniszczę w jedną zimę (znaczy się użytkowany byłby całorocznie w pełnym zakresie pogody i temperatur nawiedzających Olsztyn)

2. czy uszczelki sprężyny powietrznej nie przymarzną i się nie porwą czy coś?

3. i trochę z innej beczki czy Epicon poradzi sobie z tarczą 185mm + BB7, szybką jazdą po korzeniach i sporadycznie z kilkoma schodkami ( mój XCR zaczął łapać luzy po kilku miesiącach )

 

Dodam tylko, że amortyzator byłby gnębiony na trasie, ale dopieszczany i starannie pielęgnowany w domciu, nie boję się rozkręcenia, czyszczenia czy innego smarowania...;)

 

I takie podsumowujące pytanie, czy amortyzatory powietrzne nadają się do jazdy całorocznej, czy lepiej szukać dobrej sprężynówki...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe po mieście spokojnie go zabijesz. Ale nie ze względu na temperaturę, a sól zalegającą dosłownie wszędzie

 

Ale zabiję bo epicon, czy bo powietrzny, czy tylko bo sól, bo w jeździe zimowej mam doświadczenie i wiem że trzeba szczególnie dbać o higienę każdej części...

 

Pierwszemu 185mm nawet z mocniejszym hamulcem nie straszne

 

Co konkretnie masz na myśli w tym zdaniu, bo czytam 5 razy i nie mogę załapać? Bo 185 chodzi mi o oczywiście o tarczę a nie skok amorka...;)

Edytowane przez kroczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm w sumie to nie rozważałem czegoś takiego, ale rzeczywiście na zimę mógłbym jakiegoś ubogiego XCR-a bez manetki użytkować, a na wiosnę-lato-jesień zafundować coś lepszego i nie martwić się o niszczenie tegoż, na dłuższą metę wyjdzie to dużo taniej. Zawsze to jakaś alternatywa do posiadania roweru zimowego, bo ja mam póki co jeden całoroczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę i do miasta to najlepiej kup sztywny widelec.

 

Co Wy z tym miastem, przecież nigdzie nie napisałem, że jeżdżę tylko po mieście, przez Olsztyn miałem na myśli po prostu północno-wschodnią ćwiartkę Polski i panujące tam temperatury ;) Chociaż w gruncie rzeczy to okoliczne lasy i łąki są w zasadzie mniej dziurawe niż chodniki i ulice w samym Olsztynie... Ale nie o tym mowa, interesuje mnie tylko i wyłącznie widelec amortyzowany, pomijając zwykłe względy również ze względów zdrowotnych (uraz karku) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sól. Czy to sprężyna, czy powietrze, ja widelca powyżej poziomu XCR nie tyrałbym w miejskim śniegu.

 

Chyba jednak zdecyduję się na epicona. Porównując ceny w wersji z manetką i bez piwotów, bo taka mnie interesuje, wychodzi cenowo różnica nieco ponad 150 zł, z XCR-a w sumie byłem zadowolony przez pierwsze 2 miesiące, potem zaczęły się luzy i ciągłe reperacje przez następny rok z hakiem aż do zgonu ostatecznego ( zabity tłumik olejowy, praktycznie 0 skoku ).

Plułbym sobie w brodę przy powtórce z rozrywki ciągłym gdybaniem co by było gdybym dołożył 150 złociszy... A i podkreślę, że nie jeżdżę tylko po mieście a od soli to może mu jakieś ubranko z ortalionu na górne golenie uszyję... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie,

Mam epicona starszego typu, chciałem sobie w nim zmienić skok. Z tego co widziałem, odbywa się to za pomocą podkładek plastikowych. Wie ktoś może jakie wymiary mają te podkładki, chodzi mi o średnicę wewnętrzną?

Oraz przede wszystkim jak bardzo wytrzymały musi być to materiał, na przykład czy dało by radę dorobić takie podkładki z grubościennej rurki PVC?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem, odbywa się to za pomocą podkładek plastikowych. Wie ktoś może jakie wymiary mają te podkładki, chodzi mi o średnicę wewnętrzną?

 

Według dokumentacji przy skoku 80 są 3 podkładki, przy 100 dwie a przy 120 jedna, więc musisz mieć przynajmniej jedną w środku, to będziesz wiedział, jaki ma wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam epicona ze skokiem 140 mm. Chcę zmniejszyć skok do 100 mm, bo aktualnie dziwnie mi się jeździ z wysoko podniesionym przodem ramy.

W sumie najważniejszą rzeczą jest to, jak solidnie wykonana jest ta podkładka - czy ekwiwalentem takiej podkładki może być przycięta na odpowiedni wymiar rurka PVC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki PVC ( jeżeli chodzi Ci o taką od instalacji hydraulicznej ) są dosyć solidne, a w miejscu, gdzie te podkładki mają wchodzić niby dochodzi do mocnego ściskania, ale brak jako takiego uderzenia, bo jest ono amortyzowane przez sprężynę powietrzną. Ja bym spróbował, na 4-ech cm na 95% nic nie powinno się dziać. Może masz różne średnice tych rurek, to dla pewności włóż jedną w drugą i będzie pewniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nad czymś takim myślałem. Bo ciężko dostać takie podkładki, dorabiać metalowe to problem i sporo zachodu, a przecież w oryginale też są z tworzywa, więc pomyślałem, że mogę spróbować. Choć wolał bym wcześniej poznać opinię kogoś, kto te podkładki widział, trzymał w ręku i wie jak bardzo wytrzymała musi być to konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W końcu znalazłem dość czasu żeby zmienić skok w epiconie. Czynność banalna, nie trzeba żadnych wymyślnych narzędzi prócz klucza francuskiego i imbusa. Podkładki dorobiłem z rurek PVC, tak jak to sobie wykombinowałem. A właściwie z kombinacji rurki PVC ze złączką do owych rurek - wsadziłem kawałki rurki w złączki, obciąłem rurkę zaraz za złączką i wyszły mi fajne i mocne dystansery pod sprężynę. Koszt poniżej 10 zł, wszystko się fajnie spasowało, działa jak trzeba, można sobie dowolnie dobrać skok przycinając PVC zwykłą piłką - każdy będzie to potrafił. Ja z 140-tki zrobiłem 100-tkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, kupował ktoś może epicona od tego sprzedawcy:

Amortyzator SR Suntour EPICON RLD 100mm AIR kolory (3087416856) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Może ktoś coś o nim powiedzieć? Niby jest napisane że epicon z roku 2011, ale nic nie napisane, że to jest sf11 a czytając tutaj jakie niektórzy mieli wałki z tymi epiconami z allegro to wolę takie rzeczy posprawdzać ;) A cena bardzo atrakcyjna, przesyłka za free. Jest w ogóle jakaś zasadnicza różnica w wyglądzie pomiędzy '09 '10 i '11? Szukałem w grafice google i nie widzę żadnej dosłownie różnicy, interesowałby mnie model biały, z czarną koroną, a te to wyglądają w poszczególnych rocznikach identycznie.

 

Tutaj z kolei jest epicon niby sf11 ale ma białą koronę:

SUNTOUR SF-11-EPICON-RLD/ MANETKA BLOKADY / 1700g (3082312497) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

To ja już nie wiem, te białe rld maja białą czy czarną koronę?

 

 

No i jeszcze jedno, czy jest jakaś różnica w pracy amorka pomiędzy tym 2011 a 2012? Bo cena 2012 kosmiczna, bebechy są inne czy coś ?

 

 

Edit@

dzwoniłem w sprawie tego epicona rld z tej aukcji:

Amortyzator SR Suntour EPICON RLD 100mm AIR kolory (3087416856) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

no i sprzedawca powiedział, że ten RLD jest CAŁY biały, a zdjęcie, na którym widać że ma czarną koronę jest tylko podglądowe -.- I z tego co się dowiedziałem, to jest na miliard procent sf11, rocznik 2011. Niby wszystko ok, ale trochę bym się wnerwił, jakbym zamówił przykładowo epicona z tej aukcji i dostał model cały biały, podczas gdy na zdjęciu był z czarną koroną, trochę to nie halo...

 

Mam pytanie więc do posiadaczy wersji RLD, macie białe korony czy czarne?

Edytowane przez domin34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...