Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] Hamulce Shimano XT 2007


stasimon

Rekomendowane odpowiedzi

masz wplyw na sile hamowania przez dobranie rozmiaru tarczy oraz rodzaju klockow - klocek klockowi nierowny i metaliczne okladziny roznych firm moga pracowac bardzo roznie.

zmiany wychylenia klamki? nie wiem co to dla ciebie znaczy ale w xt z tego roku da sie ustawic odleglosc klamki od kierownicy a to ma zdecydowanie wplyw na twoj komfort uzywania a nie na prace hamulca. sile hamowania mozesz tez uregulowac przesuwajac dzwignie blizej srodka lub konca kierownicy - wplywa to na latwosc naciskania na klamke i sile nacisku. to stary trick "tuningu" hamulcowego :D

 

niektore hamulce maja regulacje wartosci skoku klamki np formula oro. niektorzy wola krotki skok i hamulec juz ma lapac inni wola dluzszy ruch dzwignia zanim wyczuwalny jest styk klockow z tarczą.

xt2008 maja mechanizm servowave ktory powoduje zmiane sily docisku w trakcie naciskania dzwigni. jak to napisane przez shimano: w poczatkowej fazie klocki szybciej zblizaja sie do tarczy a pozniej hamulec "lapie" mocniej niz inne.

 

odstep okladzin od tarczy? jesli hamulec jest dobrze wyregulowany to z obu stron jest ok. 0,5 mm (nie mam pewnosci bo tego nie da sie zmierzyc. w hamulcach ze zbiornikiem wyrownawczym (czyli praktycznie w tej chwili wszystkie hamulce tarczowe produkowane na swiecie do rowerow) odstep ten pozostaje staly - wyrownanie klockow w stosunku do tarczy nastepuje automatycznie. w hamulcach z systemem zamknietym czyli np giant mph (czy starsze hope) odleglosc miedzy klockami a tarcza ustawia sie manualnie poprzez regulacje objetosci plynu w zbiorniku.

 

zmiane pracy hamulca mozna tez zrobic poprzez wymiane przewodow na takie w oplocie stalowym. takie przewody maja zniwelowac skutki rozciagania przewodow przez cisnienie w hamulcu i ucznic hamulec mniej podatnym na wplyw rozgrzania plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile pamietam to niektorzy by utwardzic hebel dolewaja do systemu jeszcze plynu po zamknieciu zbiornika wyrownawczego. nie wiem jednak ile. w ten sposob podnosci sie jeszcze poziom plynu w zbiorniku ponad fabryczna norme. nie jestem jednak pewien czy nie niesie to z soba ryzyka uszkodzenia hamulca - w momencie gdy plyn sie rozgrzewa i zwieksza swoja objetosc to jego nadmiar dostaje sie do zbiorniczka. jesli plyn nie bedzie sie mogl dostac do miejsca w tym celu przewidzianego to byc moze zablokuje sie hamulec lub dojdzie do jego rozszczelnienia. ale pewnosci nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...