Skocz do zawartości

[projekt] Kellys Mobster


Yah0o_121

Rekomendowane odpowiedzi

Oto rozpiska wagowa mojego roweru na sezon 2008 (pro szablon z LB :D )

Wagi z różnych źródeł. Najwięcej z galerii LB, oraz Weight Weenies, potem z innych projektów, oraz ważone przeze mnie.

 

Bar Ends: (Rogi) Smica Extralight 61

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Smica 3

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Topeak Light Cage x2 92

Brake (Front): (Hamulec przedni) Hayes HFX-9 XC w/160mm rotor 457

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Hayes HFX-9 XC w/160mm rotor 463

Cables: (Pancerze i linki) Clark's only derlr 70

Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32t 259

Chain: (Lancuch) Shimano XTR 270

Crankset: (Korby) Shimano XT Hollowtech + octalink bb 867

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT Down-Swing 171

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT SGS 242

Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL w/ poplock 1721

Frame: (Rama) Kelly's Mobster 17,5� 1450

Grips: (Gripy) Ritchey WCS 32

Handlebar: (Kierownica) ZZYZX Ultralight 129

Headset: (Stery) FSA Orbit MX 71

Pedals: (Pedaly) Shimano SPD-M540 351

Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR XC 187

Seatpost: (Sztyca) Boplight Team XL 400mm 261

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Kbix 40

Shifters: (Manetki) Shimano LX w/o displays 243

Skewers: (Zaciski kol) BBB Ultralight 62

Spacers: (Podkladki pod mostek) Carbon No-Name 5

Starnut: (Gwiazdka) No-name 10

Stem: (Mostek) ZZYZX Ultralight 100mm/-7* 131

Tire (Front): (Opona przednia) Michelin XCR Dry2 2.0� kevlar 477

Tire (Rear): (Opona tylna) Michelin XCR Dry2 2.0� kevlar 477

Top Cap: (Top cap) FSA 7

Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight Long-Presta 262

 

Wheel Front: (Kolo przednie) 866

-Hub: (Piasta) Shimano XT FH-M756 243

-Rim: (Obrecz) Mavic XC 717 Disc 395

-Spokes: (Szprychy) DT Competition 2.0-1.8-2.0 186

-Nipples: (Nyple) DT alu 32

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe 10

 

Wheel Rear: (Kolo tylne) 1064

-Hub: (Piasta) Shimano XT HB-M756 441

-Rim: (Obrecz) Mavic XC 717 Disc 395

-Spokes: (Szprychy) DT Competition 2.0-1.8-2.0 186

-Nipples: (Nyple) DT alu 32

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe 10

 

Misc Option: (Inne) Frame Protector (tube) 10

Razem 10811

 

Aktualnie rowerek waży 11,2kg (ważone na dosyć dokładnej wadze łazienkowej - metodą najpierw ja sam, a potem ja z rowerkiem ;) ).

 

Zmiany (uwzględnione już w ww. rozpisce):

Kaseta: Deorka, na XT = - 100g, 130zł

Opony: Michelin XC Dry na XCR Dry2 = -150g (ale stare zostają jako treningowe), już mam (kupione za 100zł)

Łańcuch: Deore, na XTR = -20g 50zł

Zaciski: XT, na BBB imbusowe = -60g 30zł

Sztyca: Kbix Pro Race Carbon (boję się :D ), na Boplight Team XL = -20g 130zł

Przednia tarcza ze 185mm, na 160, do tego mniejszy adapter. -40g 90zł

Razem 530zł, wyszło 390 gram w dół :D

 

Tylko opony mam już kupione, względem innych części nie jestem jeszcze do końca pewny. Dlatego proszę o sugestie :)

 

Oto kilka zdjęć mojego sprzętu :)

img0090ey3.th.jpgimg0087cw7.th.jpgimg0088pu8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłem się w nyplach ;) mam aluminiowe, które ważą 20g/64szt.

Koła są ciężkie, głównie przez ciężkie piasty - XT do najlżejszych nie należy, ale za to znosi bezproblemowo katowanie w każdych warunkach i kosztuje niewiele. Wymieniając piastę z przodu na lepszą urwałbym 100 gram spokojnie. Z tyłu spokojnie 150, za jakieś 600zł. Ale to chyba nie w tym sezonie.

 

Na przykład:

Tył: Boplight 234gram http://allegro.pl/item247517253_piasta_bop...l_maszyny_.html

Przód: Taki sam boplight (nie mogę znaleźć), pewnie około 150g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przod szosowy novatec

 

Ta na pewno szosowy novatec nada się do tarcz :D

Imho na przód możesz z powodzeniem dać boplighta/rotaza/american classic, mój przedni rotaz ma przejechane ponad 3000 km i ma się rewelacyjne. Natomiast na tył możesz zapodać XTR-a (niestety tylko pod centerlocka) lub nową piastę shimano xt na 2008 rok która waży rzekomo około 340 g !!!

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na light-bike był temat i jeden z użytkowników je ważył, stwierdził że wersja pod v-ki i tarcze (centerlock) waży niemal identycznie :o Więc stosunek cena/jakość nowego XT jest rewelacyjna ;) Sam się zastanawiam nad wymianą, tylko wtedy musiałbym kupić tarczę tylną pod CL.

 

pzdr

 

Dzieki uprzejmosci Cykloturu masa bez opakowania B)

 

FH-M775, czyli tylna piasta XT Centerlock 32h - 338g, zacisk 64g. Waga d=2g, nie sadze, zeby zanizala, pierwszy XXLight z brzegu wazyl 105g.

 

Wersji pod v-ki nie widzialem (za pozno przeczytalem posta), wpadne przy najblizszej okazji, moze nawet z wlasna waga.

 

Waga super, przy tej cenie i potwierdzonej wytrzymalosci poprzedniego modelu zapowiada sie na hit :D

 

BTW na przyszlosc - walcie smialo z takimi propzycjami, gdyz Cyklotur jest 5min od mojej szkoly :)

 

Pzdr

vi3dr0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bum.

 

Bar Ends: (Rogi) Smica Extralight 61

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Smica 3

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Topeak Light Cage x2 92

Brake (Front): (Hamulec przedni) Hayes HFX-9 XC w/160mm rotor 457

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Hayes HFX-9 XC w/160mm rotor 463

Cables: (Pancerze i linki) Gore RideOn Light 40

Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32t 259

Chain: (Lancuch) Shimano XTR 270

Crankset: (Korby) Shimano XT Hollowtech + octalink bb 867

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT Down-Swing 171

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT SGS 242

Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL w/ poplock 1721

Frame: (Rama) Kelly's Mobster 17,5" 1450

Grips: (Gripy) Ritchey WCS 32

Handlebar: (Kierownica) ZZYZX Ultralight 129

Headset: (Stery) FSA Orbit MX 71

Pedals: (Pedaly) Shimano SPD-M540 351

Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR XC 187

Seatpost: (Sztyca) Boplight Team XL 400mm 261

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent 22

Shifters: (Manetki) Shimano LX w/o displays 243

Skewers: (Zaciski kol) BBB Ultralight 62

Spacers: (Podkladki pod mostek) Carbon No-Name 5

Starnut: (Gwiazdka) No-name 10

Stem: (Mostek) ZZYZX Ultralight 100mm/-7* 131

Tire (Front): (Opona przednia) Michelin XCR Dry2 2.0" kevlar 477

Tire (Rear): (Opona tylna) Michelin XCR Dry2 2.0" kevlar 477

Top Cap: (Top cap) FSA 7

Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight Long-Presta 262

 

Wheel Front: (Kolo przednie) 748

-Hub: (Piasta) American Classic Disc 146

-Rim: (Obrecz) Mavic XC 717 Disc 395

-Spokes: (Szprychy) DT Competition 2.0-1.8-2.0 186

-Nipples: (Nyple) DT alu 11

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe 10

 

Wheel Rear: (Kolo tylne) 841

-Hub: (Piasta) American Classic Disc 239

-Rim: (Obrecz) Mavic XC 717 Disc 395

-Spokes: (Szprychy) DT Competition 2.0-1.8-2.0 186

-Nipples: (Nyple) DT alu 11

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe 10

 

Misc Option: (Inne) Frame Protector (tube) 10

Razem 10412

 

Teraz jakby lżej B)

Wszytstko o dziwo :D się spokojnie zmieści w moim zimowym budżecie! Łącznie 1062zł, a połowę części kupuje w sklepie stacjonarnym w którym mam 20% rabatu :P

 

Tylko te piasty... Mam wątpliwości, ale jestem bardzo lekki, więc jest szansa, że się na nie zdecyduję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kpl. 590zł w Bikestacji. Niestety szczegółów nie podają...

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1323

Tył waży 258, a przód 140g, ale to dane dla starszych roczników (wg Weight Weenies). Do boplighta trochę podobne są, ale chyba nie całkowicie... Ja mam duużo czasu przez zimę, żeby jakieś rozsądne piasty znaleźć, bo mam inny zimowy rower :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w bebenku 6 zapadek, no i podczas np Podjazdu ostrego lubi sobię pęknąć 1dna,, potem następna i następna.. w krakowie na BM straciłem 1dną w Istebnej 2 .. (słychąć trzaśniecie i mozna jechać dalej) Wiec mam teraz 3 :D Chodzi jak na szeciu tylko mniej tyka no i jak sie połamia wszystkie to będziemy mieli "luuzz"

 

Bebenek alumniowy narobiły się na nim "zadry" i ciezko kasete założyć zdjac :/ pewnie juz niedługo będe ją młotkiem nabijął,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż... mam jeszcze trochę czasu, żeby się zdecydować :) Wszystko zależy też od kasy, niestety. Ale waga 10,4kg to jak dla mnie rewelacja - aż sam się zdziwiłem, że Mobster będzie aż tak lekki. Może nawet dodam go do galerii Light-Bike :banana: Tam pewnie dowiedziałbym się żeby zmienić kołą na Crossmaxy SLR, amortyzator na SID'a WC i wywalić tarczówki :) Nigdy!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...