marianoitaliano Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 W tej chwili mam już nieduży blat bo 42 zęby, postanowiłem kupić zębatkę 14 zębów, i już mam w domu taką novateca, przede wszystkim nie chcę ponosić następnych kosztów. Nigdy nie rozkładałem piasty na części pierwsze. Jak to jest z tą gwintowana osią która wchodzi w haki ramy, nie można poluzowując nakrętki obracać nią i przesunąć tak żeby z obu stron piasty równo wystawała? na razie nie chcę sam próbować żeby nie narobić bigosu. Jeżeli tak nie da się zrobić to przełożę podkładkę z jednej strony na drugą tak jak kolega mi podpowiedział, spiłuję podkładki które zamontowałem przy blacie, tak żeby zęby nie tarły o ramę. A trzecią rzeczą która mnie w jakimś stopniu ratuje to łańcuch który mam kupiony ale założe dopiero na wiosnę, jest szerszy od tego w rowerze, obecny to stary łańcuch szosowy a nowy będzie szeroki na 9,4mm (1/8").
KubaRozpruwacz Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Mariano, ten centymetr to na oko oceniles czy zmierzyles? Jaka masz korbe?
painmaker Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 skoro mówi że mu łańcuch trze o ramę na korbie tzn że korba nie jest istotna tzreba przesunąć oś piasty jak to napisał ktoś wyżej inaczej się nie da
elberet Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 zęby trą o ramę. mniejszy blat może być (minimalnie) bliżej ramy
angelo105l Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Panowie kochani. Koniecznie musze przesunąć piaste, bo linia łańcucha się nie zagadza, dałem blat do wewnątrz, nawet podkładki z castoramy i zęby trą o rame a i tak linia łańcucha jest nie prosta. Powiedzcie czy można to zrobić na tych szprychach nie rozplątując koła, żeby obręcz była centralnie i wszystko było cacy? 1. Zmierz linie łańcucha przykładając linijkę do blatu i mierząc jej odległość od haka ramy. 2. Odkręć z piasty wszystkie nakrętki i podkładki zostawiając tylko konusy na osi. 3. Przesuń oś na lewo kręcąc konusami. 4. Z prawej strony daj nakrętkę kontrującą i zmierz odległość zębatki od haka. Nie dokręcaj mocno. 5. Jak zębatka będzie za blisko haka to daj jeszcze podkładkę pod kontrę, a jak za daleko to szukaj cieńszej nakrętki kontrującej. 6. Z lewej strony daj tulejkę lub podkładki i nakrętkę kontrującą tak by szerokość piasty zgadzała się z szerokością ramy. 7. Wyrównaj końce osi kręcąc konusami i nakrętkami. 8. Wyreguluj luz na konusach i dokręć porządnie nakrętki kontrujące. 9. Włóż koło w ramę i sprawdź czy da się prosto ustawić, możliwe że obręcz będzie tarła o ramę, ale bez paniki. 10. Bierz klucz do szprych i na przemian luzuj o pół obrotu prawą szprychę i tyle samo dociągaj lewą. Ważna jest precyzja. 11. Jak przeciągniesz wszystkie szprychy to włóż koło w ramę, dosuń do końca haków i sprawdź czy obręcz jest na środku. 12. jeśli nie będzie to kręć jeszcze raz wszystkie szprychy. 13. Na koniec sprawdź czy kolo jest proste. w razie potrzeby wyrównaj dociągając odpowiednie szprychy. 14. Jeśli szprychy wystają z nypli to je spiłuj. 15. Montuj koło i szerokiej drogi.
Varg Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Ale to jest chyba wszystko logiczne? jedyne nad czym tu mysleć , to jaki rozmiar klucza wziąć do ręki.
KubaRozpruwacz Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 skoro mówi że mu łańcuch trze o ramę na korbie tzn że korba nie jest istotna tzreba przesunąć oś piasty jak to napisał ktoś wyżej inaczej się nie da Spytalem bo np. korby Shimano maja mniej wiecej taka linie lancucha jak novatec, wiec zdziwila mnie tak duza roznica. Zeby tra o rame a linia lancucha na blacie wynosi 52 mm? Edit: w sumie nie napisal, ze ma piaste novateca, tylko zebatke.
marianoitaliano Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Wielkie dzięki angelo, podejrzewałem że jest taka opcja, ale wolałem zapytać niż kombinować. a ty kaemes nie wiem po co dajesz takie zbędne komentarze, dowartościować się trzeba? i to jeszcze w temacie: "rady i porady"
Hetman Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Przede wszystkim zdjęcia. Zbliżenia w trybie makro (oznaczane kwiatkiem). Może jest więcej niż jedno rozwiązanie? Jak chcesz przesunąć piastę bez ruszania szprych to tylko razem z obręczą - sprawdź jak to wygląda "na górze" przy ramie. Przesuwanie samej osi jest bez sensu, trzeba podkładkami kombinować bo na nich jest oparcie. Angelo ładnie to opisał.
newman88 Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 ... 15. Montuj koło i szerokiej drogi. Dla szukających więcej wrzucam linki, które już się przewijały na tym forum, jak mierzyć, jak ustawić, metody, rozwiązania, fotki: http://www.fixedgear.co.nz/rear.shtml http://www.sheldonbrown.com/chainline.html ...wszystko oczywiście było :]
marianoitaliano Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 problem rozwiązany odkręciłem nakrętki i konusy, ustawiłem oś na środku, wrzuciłem trochę smaru na kulki dokręciłem wszystko, zamiast tej długiej nakrętki która była z prawej strony, wsadziłem po cztery podkładki z każdej strony -te które wyjąłem z pod blatu bo już nie są potrzebne. Ustawiłem obręcz po środku, dokręcając i odkręcając nyple, spiłowałem wystające szprychy. Zmierzyłem dokładnie linie łańcucha, nawet użyłem wzoru matematycznego żeby obliczyć promień rury podsiodłowej z jej średnicy bo nie miałem suwmiarki . Linia łańcucha teraz jest dokładna co do niecałego milimetra Przykleiłem wczoraj zębatkę na dwuskładnikowy epoksydowy klej do metalu firmy dragon, zobaczymy jak będzie trzymał. Zostało mi tylko jutro -a właściwie to już dzisiaj -rano zeszlifować jeszcze trochę śrubki od blatu bo są jeszcze troszkę za długie i potem PIERWSZA JAZDA NA FIKSIE na razie surowym, bo śliczne części czekają grzecznie na ładną pogodę.
travisb Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 A po takiej inwazyjnej ingerencji w strukturę stałą koła (czyt: przecentrowanie koła) nie masz bicia bocznego/promieniowego? No i jakieś foto by się przydało - lud pragnie zobaczyć prostą linię łańcucha w Twoim wykonaniu ;-)
newman88 Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 ... bo śliczne części czekają grzecznie na ładną pogodę. ..a ja jestem ciekaw jakie to są te "śliczne części" co to się boją deszczu i niskich temperatur (bo zimy chwilowo nie ma) ..?? Bo jak lato będzie kiepskie to nigdy ich nie założysz! ;-))
angelo105l Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Zrobiłem kontre której nie trzeba kleić http://img375.imageshack.us/i/12012011664.jpg/
Varg Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Zrobiłem kontre której nie trzeba kleić http://img375.imageshack.us/i/12012011664.jpg/ buahahahahahah masz teraz fajnie wyważoną piaste . poprawiłeś mi humor ziom!
sath Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Jako, że te zębatki robione są z modeliny, to musisz ją najpierw wygotować celem utwardzenia!!
angelo105l Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 quote name='kaemes' timestamp='1294929845' post='809182'] buahahahahahah masz teraz fajnie wyważoną piaste . poprawiłeś mi humor ziom! He he Zębatka jest ze złomu, bo już nie miałem czasu roweru rozkręcać. Kontra sprawdza się wzorowo, bo już miałem taką w jednym ostrym. Wcale nie czuć, że nie jest wyważona,ale wrazie czego założe światełko na szprychach
marianoitaliano Napisano 15 Stycznia 2011 Napisano 15 Stycznia 2011 A po takiej inwazyjnej ingerencji w strukturę stałą koła (czyt: przecentrowanie koła) nie masz bicia bocznego/promieniowego? No i jakieś foto by się przydało - lud pragnie zobaczyć prostą linię łańcucha w Twoim wykonaniu ;-) Wszystko ładne wycentrowałem, pewnie mogłoby być lepiej, ale jest z.a.j.e.b.i.ś.c.i.e, jest bardziej proste niż było zanim zacząłem kombinować, bo wcześniej nie miałem klucza do nypli. A foto obiecuje będzie w najbliższych dniach ..a ja jestem ciekaw jakie to są te "śliczne części" co to się boją deszczu i niskich temperatur (bo zimy chwilowo nie ma) ..?? Bo jak lato będzie kiepskie to nigdy ich nie założysz! ;-)) Chodziło mi o to że jeszcze nie skompletowałem, wypolerowałem i polakierowałem wszystkich elementów, nie chcę ich na razie wkładać do roweru, jak będzie wszystko zrobione i wygłaskane to dopiero złoże rower taki jaki ma być zrobie foty i nie będe się bał że coś porysuje albo pobrudzę zanim rower będzie skończony. Mam na przykład biały framepad i biało niebieskie opony, nie chcę tego wypaprać w błocie zanim zobaczę swój rower w pełnej okazałości wejdź sobie na ekshibicjonizm dodałem tam zdjęcie "ślicznej części"
Steve Napisano 16 Stycznia 2011 Napisano 16 Stycznia 2011 Wpadła mi w ręce taka o to piasta z dzielonym gwintem: http://vlep.pl/pvqmgz.jpg z tajemniczą literą U wygrawerowaną na korpusie. Piasta podobno pochodzi z końca lat 30 Ktoś, coś, kiedyś słyszał o takiej piaście, albo spotkał się z taką? Co ciekawe pojawiła się identyczna na allegro, ale też bez dokładniejszych danych... -> http://allegro.pl/przedwojenna-piasta-rowerowa-tylna-nowa-i1416475417.html
elberet Napisano 16 Stycznia 2011 Napisano 16 Stycznia 2011 http://img830.imageshack.us/i/imag0020qb.jpg/ http://img257.imageshack.us/i/imag0021ci.jpg/ wieszak od canti w roli podkładki od sterów czyli polska myśl inżynierska. odamn, tematy pomyliłem.
marianoitaliano Napisano 17 Stycznia 2011 Napisano 17 Stycznia 2011 Proszę: Tu widać jak to z osią wykombinowałem, no i opona dojechana : Jak przybliżysz to widać przecentrowane koło, z obu stron szprychy pod tym samym kontem:
eternit Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Witam. Miał ktoś z was do czynienia z ramami Focale44? Warte toto zainteresowania?
sucharix Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Nie widziałem tego na oczy. Na proletaryatbmx.pl mają to po 1275zł, rama i widelec z 4130 cr-mo (rama 2,1kg + 0,9kg wideł), patrząc na cenę/materiał/wagę uderzyłbym do krajowych manufaktur. pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.