Skocz do zawartości

[rower] Trek 3900


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka!!

kiedyś pisałem temat o tym rowerku ale chyba z mojego zaniedbania został on usunięty. Wiec napisze parę słów o tym rowerku, bo już troszke na nim przejeździłem.

Zakupiłem go gdzieś 3 miesiące temu i jak na razie sie sprawuje całkiem dobrze tylko w moim odczuciu przerzutki nie sie zbyt dobre (chodź czego tu oczekiwac za te pieniądze)...czasami zdarza mi się źle przerzucić przerzutkę np: z przodu 2, a tył 7 i niestety łańcuch "trzaśnie" ale po chwili jest już dobrze.... Nie wymieniałem w nim żadnych części oprócz amortyzatora (dzisiaj zamontowałem RST GILA Plus SL). Skusiłem się na tą zmianę ponieważ ten firmowy (Spinner Grand 1) to klapa na całej lini...jazda na nim to koszmar i nie zbyt dobrze wygląda ponieważ ma cienkie golenie. (RST nie był zbyt drogi chodź musiałem sprzedać swój telefon żeby go kupić :( ). Przyznam się, że roweru nie używam do lekkiego CROSS COUNTRY...czasami lubie poszaleć yhmm jeżeli to można nazwac szaleństwem...skoki z kraweżników, jazda na tylnik kole itd...(nie skacze z hopów po 2m :) )..przyznam, że felgi równiez pozostawiają wiele do życzenia chodź jak sie kiedyś trafi troszkę gotówki to na pewno je wymienię ponieważ są one zbyt delikatne.

Ogólnie rower jak na razie daje rade wiec jeżeli lubicie troszke poskakać (chodzi mi o małe wyskokości) i pojeździć rekreacyjnie to polecam ten rower...po wymianie amora wygląda troszkę bardziej "agresywnie" ponieważ przód poszedł do przodu.

zamieszczam pare fotek chodź zostawiają one wiele do życzenia...niestety na razie nie mam cyfrówki.

 

pozdrawiam.

 

dvc00167in9.jpg

 

 

dvc00169kz2.jpg

 

 

dvc00170lq8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nooo, znam tą ramę :) Alpha Alu, stosowana w Trekach do klasy prawie wyższej:) (tam z cieniowaniami).

Bardzo cenię sobie tą firmę za to, że oszczędzają na osprzęcie, ale ramki mają świetne.

W/g mnie, jakl najbardziej warto inwestować w tą ramę, no i ten wygląd... zabłocony wygląda po prostu bocho:P

Pochwalę Ci się co zbudowałem na swojej (ten sam kolor, kupiona nowa za 200zł - koleś myślał, że sprzedaje starą ramę, którą znalazł w magazynie - patrz na logo;) )

 

Frame Set:

Rama - Trek Alpha Alu 19,5"

Amortyzator - SR Suntour XCR LO

Stery - VP A71 1 1/8"

Zacisk siodła - Bontrager Approved

Hak - Trek

 

Kokpit:

Mostek - Kalloy UNO As 009

Siodło - Lookin Royal Gel 3107

Kierownica - Dangerous Mike Marathon XC

Manetki - Shimano Alivio SL-MC410

Klamki - Shimano Deore BL-M510

Chwyty - Dartmoor Ripperr

Rogi - Accent Freeride

Sztyca - Accent SP-495

 

Napęd:

Korba - Shimano Deore FC-M442

suport - Kinex KX-0001

Przerzutka p – Shimano Alivio FD-M410

Przerzutka t - Shimano Deore XT RD-M571

Kaseta - Shimano Alivio CS-HG50I

Łańcuch - Shimano HG-50

Pedały - Shimano PD-540

 

Koło przód:

Piasta - Novatec NT-751

Obręcz – Mavic X117

Szprychy - DH

Opona - Maxxis Tomahawk 1.95"

Dętka - Schwalbe

 

Koło tył:

Piasta - Shimano Alivio Parallex FH-MC18

Obręcz - Mavic X517

Szprychy - DH

Opona - Maxxis Tomahawk 1.95"

Dętka - Profex

 

Inne:

Hamulce p - Avid SD3 (v)

Hamulce t - Shimano Deore BR-M530 (v)

Pancerze - Accent/BBB

Linki - Shimano

Licznik - Echo F7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak od siebie dodam, uważam, że ramy w Trekach do modelu 3900 włącznie to nic ciekawego, taka zwykła tania rama aluminiowa z turystyczną geometrią i ładnym znaczkiem. Ramy od 4300 do 4500 są znacznie ciekawsze, lżejsze troszkę i mają w miare fajnie formowane rurki, geometria nadal turystyczna. Ale prawdziwie ciekawe ramy u Treka zaczynają się dopiero od modelu 6000, piękne, z rewelacyjną geometrią, tylko chyba już nie tak lekkie jak kiedyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu bym się kłócił - ramę dobierałem bardzo długo z kilku powodów:

- budowa mojego ciała przede wszystkim

- moje upodobania:

- krótki most (60mm)

- mocno uniesiony przód (skok amorka 100mm)

- kolor ;)

- itp, itd ;)

 

No a wzorowanie się na długości górnej rury jest dosyć niepewne: najbardziej turystyczny rower świata z ramą 21" będzie miał dłuższą rurę górną od najlepszego maratończyka o rozmiarze 16" :P

Dużo istotniejszy, w/g mnie oczywiście, jest stosunek długości poszczególnych rur względem siebie, a co za tym idzie - kąty. A te w Trekach do 4500 są następujące:

- główka: 70,5 (71 standard)

- podsiodłówka: 73 (73 standard)

Rozstaw osi to równierz ważny czynnik, decuduje (jeden z wielu) o stabilności i "narowistości" roweru. W przypadku amortyzatora o skoku 100mm wynosi on 1085mm (1080mm standard), fabryczne amortyzatory miały skok od 80 - 100mm.

 

Ech, taka moja opinia, czekam na riposte i pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega stosunkowo rzeczowo się wypowiedział... ;)

 

W XC chodzi o to żeby rama była stosunkowo długa przy jak najniższym przekroku, oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Wiadomym jest, że wydłużanie górnej rury powoduje zwiększenie bazy kół a większa baza kół oznacza mniejszą zwrotność, ale niektórzy producenci mają na to "myk" skracając długość tylnych widełek, co jeszcze dodatkowo zwiększa zwrotność roweru.

 

Poza tym dłuższa górna rura pomaga w utrzymaniu przedniego koła przy podłożu w trakcie podjazdów, dzięki niej możemy stosunkowo łatwo przenieść środek ciężkości na przód, na dodatek zmniejsza ryzyko OTB, bo po wydłużeniu górnej rury zakładamy krótszy mostek.

 

Mam nadzieję, że odpowiedź będzie satysfakcjonująca, a jeśli będą jeszcze jakieś pytania, to postaram się na nie odpowiedzieć... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...