Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć 

Potrzebuję waszej porady odnośnie blokady amortyzatora Recon Gold RL DebonAir FS-RCNG-RL-C1 - 15T14890888

Mam wrażenie, że tak było od początku ale jestem świeżo po pełnym serwisie widelca i zastanawiam się czy wszystko dobrze poskładałem.

Po złożeniu amora i zablokowaniu go z manetki amor nie blokuje się tak jak należy, tzn czuć że blokada działa względem położenia otwartego, ale słychać też jak olej przeciska się przez otworki w niedomkniętym tłumiku Czuć że amortyzator nadal pracuje mimo, że ze znacznym oporem.

Po ręcznym wysterowaniu kółka blokady (imbusikiem) i przesunięciu jej o 1-2 mm na lince w lewo amor staje dęba i poddaje się dopiero pod bardzo dużym naciskiem całej masy ciała na jakieś 2,5cm. Przy otwarciu wszystko chodzi gładko  

Wydaje mi się że tak nie powinno być i problem jest w uciągu linki. Blokadę mam 00.4318.002.009 ze skokiem 10 mm, niestety nie mam przy niej baryłki do regulacji linki. Czy to w tym leży problem ?.

 image.png.410fb4c6df5ecae308396fc7754f7961.png

Kółko blokady mam założone w taki sposób, i w takim ruchu działa prawidłowo

Otwarte

image.png.5377bf0a2fd3e795198ff1efbcf3d7f5.png    

Zamknięte

image.thumb.png.332ae063c4154df52b1948cc6c3011e5.png

 

W tym tygodniu wykonałem w nim pełen serwis. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze na oryginalne 00.4315.032.653.

Wszystko złożone na oleju Maxima.

Tłumik: olej 5WT na wysokość 85mm od góry korony widelca, w dolną lagę 15WT w ilości 10 ml

Sprężyna powietrzna: olej 5WT od góry 3ml, pomiędzy elementy szaftu 1ml oleju 15WT, w dolną lagę 15WT w ilości 10 ml

Wszystko na Rock Shox Dynamic Seal Grease PTFE

Na marginesie przy DebonAir (5) w zestawie zostanie nam jedna niepotrzebna uszczelka. Wcześniejsze wersje miały wyższe tłoczki i wchodziły tam 2 oringi.

image.png.064be50a958c25509e855091207b7e54.png

 

Rozebrałem też tłumik Motion Control żeby go wyczyścić . Zgodnie z tymi filmikami (nic nie szlifowałem)

 

 

Wydaje mi się że złożyłem go popranie. 

image.png.28c46e36c9d7fe83cb7ad2f2de62e6eb.png

Dolny talerzyk ustawiłem otworkami równo z otworkami w tłumiku ( otwarty ). Sprężynkę obsadziłem w otworku tłumika i zahaczyłem o wystający nit na wrzecionie pokrętła. 

Widełkami wrzeciona trafiłem w płaskownik od dolnego talerzyka. Naciągnąłem sprężynę o 1 obrót i wklinkąłem pokrętło wrzeciona w wycięcie w tłumiku.

Tłumik gdy jest otwarty (luźno) ma 100% pokrycia na otworkach. Gdy obrócę go kluczem obraca się tez talerzyk na dole i zamyka przepływ. 

Więc niby proste.

Dziwi mnie tylko, że przy pełnym obrocie tłumika od ogranicznika do ogranicznika dziurki znów zaczynają się delikatnie pokrywać i blokada zaczyna odpuszczać, tak jakby się przekręca za daleko.

Po złożeniu wszystkiego szaft tłumika chowa się w całości w górną lagę. Więc oleju za dużo nie jest. Nie jest go też za mało, bo tłumik zamknięty z ręki blokuje się w punkt.

Skok amora bez powietrza to jakieś 10,5 cm. Oring zostaje około 0,5 cm od korony.

Na ręcznie ustawionej blokadzie amor sztywny, pod bardzo dużym naciskiem udaje się go złożyć na 2,5 cm

Blokada odbija, ładnie, bez przycięć i oporów

Niestety po podłączeniu manetki tłumik nie domyka się.

Gdzie szukać problemu, a może go nie ma i faktycznie wystarczy założyć jedynie baryłkę i wysterować naciąg linki do pełnego zamknięcia o te 1-2mm na obrocie  ?

W instrukcji serwisowej znalazłem jeszcze jakieś wytyczne odnośnie montażu pokrętła manetki. 

 

image.thumb.jpeg.c38a133f44c9710ad34b0667969f24f6.jpeg

ale nie wiem jakie znaczenie mam jej obrócenie o 20stopni do zewnątrz poza beznadziejnym naciągnięciem pancerza ?

Edytowane przez PawelW84
Napisano

Jak miałem rebe z manetką poplock to tam też nie było regulacji napięcia linki i robiłem to tak że wkładałem imbusa w śrubę na pokrętle blokady, przekręcałem o kilka stopni w stronę blokowania a drugą ręką szczypce którymi naciągałem jednocześnie linkę. Czasem się przedobrzyło i trzeba było troszkę zluzować ale ogólnie mi się to sprawdzało, trzeba tylko wyczuć ile mniej więcej pokrętło blokady trzeba przekręcić. Bez tego też miałem takie odczucia że tłumik nie do końca jest domknięty.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Obecnie robię to w identyczny sposób.

Pytanie tylko czy coś źle złożyłem w tłumiku Motion Control czy to taki urok nie posiadania baryłki.

Wieczorem sprawdzę jak to jest w Rebie. Tam w komplecie z manetką baryłka była i pozwala na naciągnięcie pokrętła blokady zgodnie ze znakami na goleni.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...