PawelW84 Napisano 7 Grudnia Napisano 7 Grudnia Cześć. Dziś narozrabiałem. Coś mnie podkusiło i zabrałem się za grzebanie przy amorze RST. No i tak pogrzebałem że urwałem śrubę u dołu prawej goleni. Nie wiem jak to się stało bo dosłownie lekko tylko złapałem ją krótkim kluczem imbusowym. W archiwum forum znalazłem podobny wątek, wydaje się że to element tłumika dolnego. Czy ktoś wie gdzie można coś takiego kupić, co to jest, jaki ma numer seryjny części ? Amortyzator to prawdopodobnie model First. Jest to wersja do roweru Woom 5, średnica koła 24 cale, średnica goleni 30mm Wrzucę jeszcze numer Amora Cytuj
PawelW84 Napisano Sobota o 16:46 Autor Napisano Sobota o 16:46 Temat udało mi się trochę rozpracować. Tłumik dolny to ten sam co w RST First. Jego długość to 18 cm. Dzięki uprzejmości firmy Woom dostałem go za darmo. W Velo też są takie dostępne. Można kupić Amor po wstępnej rozbiórce wygląda tak: Wybebeszony tłumik Schemat Oleju w górnym tłumiku było coś koło 90 ml. W dolnych lagach może koło 3 do 5 ml. Nie wiem czy to ilości prawidłowe bo widelec był już 2 krotnie serwisowany. W związku z czym zastanawiam się ile tego oleju nalać, więcej, mniej ? Macie jakieś sprawdzone metody ? Dostałem informację, że najpewniejszym sposobem jest rozciągnięcie widelca i zalanie do górnej goleni tyle oleju, aby po włożeniu tłumika jego koniec stykał się z lustrem oleju. Na rysunku zielone to olej ale żółte to przestrzeń w którą powinien zmieścić się górny tłumik W swoim warsztaciku dysponuje następującymi smarami i olejami: Maxima Plush Suspension Fluid High Performance 5 WT Maxima Plush Dynamic Suspension Lube Hevy Sram Butter Rock Shox Dynamic Seal Grease PTFE Który gdzie wlać i czym gdzie nasmarować ? Cytuj
PawelW84 Napisano Poniedziałek o 11:10 Autor Napisano Poniedziałek o 11:10 Amor po serwisie. Wszystko działa, na razie lepiej niż przed rozbiórką. Wcześniej miał tendencję do przyklejania się po postoju. Gdyby poszukiwał w tym zakresie pomocy to stworzyłem mały manual: 1) Przydatne linki: 2) Ustalenie poziomu oleju, jeśli nie wiemy czy oryginalnie jest ok lub gdy ktoś przed nami w nim grzebał podałem w poście powyżej 3) Instrukcja serwisu w punktach: 1) Sprawdzamy długość skoku 2) Odkręcamy górną nakrętkę tłumika (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 3) Wyciągamy górą tłumik górny 4) Wylewamy olej z tłumika górnego do menzurki ( 90ml SAE 5W) 5) Odkręcamy śrubę imbusową 4mm sprężyny powietrznej w dolnej ladze 6) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy(manual nie przewiduje)) 7) Spuszczamy powietrze z komory 😎 Odkręcamy korek komory powietrznej Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm) 9) Odkręcamy pokrętło regulacji odbicia (śrubokręt) 10) Luzujemy tłumik w dolnej ladze (imbus 8mm w prawo) 11) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy (manual nie przewiduje)) 12) Zdejmujemy dolne lagi, czyścimy, wymieniamy uszczelki gumowe i kurzowe 13) Wkładamy nowe uszczelki kurzowe nasączone olejem 15WT Heavy oraz smarujemy uszczelki gumowe i ślizgi Sram Butter lub Dynamic Seal 14) Czyścimy odboje sprężyny powietrznej 15) Odkręcamy nakrętkę sprężyny powietrznej szczypcami Seger-a 16) Sprężynę powietrzną wyciągamy w dół przez goleń 17) Wyciągamy tłoczek w dół przez goleń, czyścimy 18) Czyścimy w środku górną lagę 19) Odkręcamy plastikową nakrętkę tłumika, klucz 24 20) Czyścimy dolny i górny tłumik 21) Dokręcamy dolną nakrętkę dolnego tłumika M12 ręką przytrzymując imbusem 8mm 22) Czyścimy w środku górną lagę amortyzatora 23) Smarujemy oring tłumika dolnego i nakrętkę oraz gwint lagi 24) Wkręcamy dolny tłumik w lagę, klucz 24 moment 7Nm (wartość orientacyjna w manualu jest 110-130 kgf ? , jeśli Seger to ostrym do zewnątrz) 25) Zalewamy tłumik olejem 5WT ( około 80ml) na około 12 cm od korony amora (na wysokość tłumika górnego) 26) Pompujemy tłumikiem dolnym olej 27) Smarujemy nakrętkę tłumika górnego i oring na dole oraz gwint w ladze 28) Montujemy tłumik górny (blokada otwarta), sprawdzamy działanie blokady skoku, jeśli nie działa lub działa z „luzem” dolewamy oleju do tłumika górnego. 29) Sprawdzamy czy tłumik dolny chowa nam się w całości do górnej lagi 30) Skręcamy (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 31) Smarujemy tłoczek tłumika powietrznego Sram Butter lub Dynamic Seal i wkładamy go od dołu lagi 32) Smarujemy sprężynę tłumika powietrznego oraz gwint nakrętki i lagi (sitko, durszlak) i wkładamy od dołu (wkładamy od dołu przy otwartym zaworze powietrznym) 33) Skręcamy korek sprężyny powietrznej szczypcami Segera (5-7Nm) 34) Smarujemy uszczelkę i odboje sprężyny powietrznej 35) Do komory powietrznej od góry wlewamy 3ml oleju 5WT ( manual 5-10ml) 36) Smarujemy gwint komory powietrznej i korek z wentylem Sram Butter lub Dynamic Seal 37) Jeśli występuje (u mnie nie było) dokręcamy do niej u góry element tłumika powietrznego , ręką 38) Skręcamy (Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm)) 39) Pompujemy sprężynę powietrzną 40) Zakładamy dolne lagi (ustawiamy amor do góry nogami) 41) Przez otwory na śruby wlewamy po 5 ml oleju 15WT Heavy (manual nie przewiduje) 42) Dokręcamy śruby w dolnych goleniach 43) śrubę imbusową 8mm w tłumiku (5Nm) 44) śrubę imbusową 4mm (5-7Nm) w sprężynie powietrznej z odrobiną loctite 45) montujemy pokrętło regulacji odbicia 46) montujemy pokrętło zamknięcia ( musimy ustalić jego położenia na max zamknięte do przodu) Czy jest prawidłowo i zgodnie ze sztuką nie wiem, u mnie działa. 4) fotki tłumika powietrznego 1 Cytuj
afly Napisano Poniedziałek o 15:35 Napisano Poniedziałek o 15:35 duży plus dla WOOM'a za taką obsługę posprzedażową! Cytuj
PawelW84 Napisano Poniedziałek o 19:55 Autor Napisano Poniedziałek o 19:55 Tak, też byłem bardzo pozytywnie zaskoczony i to nie pierwszy raz. Kiedyś chciałem od nich kupić nowe siodełko i założyć je dziecku do szosy (mają fajne krótkie smukłe siodła). Napisałem do sklepu zapytanie i dostałem je za darmo. Nie wiem czy podchodzą tak do wszystkich czy mam po prostu szczęście (kupiłem u nich już 4 rowery) ale ja jestem bardzo zadowolony. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.