Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Dziś narozrabiałem.

Coś mnie podkusiło i zabrałem się za grzebanie przy amorze RST. No i tak pogrzebałem że urwałem śrubę u dołu prawej goleni. Nie wiem jak to się stało bo dosłownie lekko tylko złapałem ją krótkim kluczem imbusowym.

IMG_20251207_202553.thumb.jpg.811a52839d85e80d13a367370c7c52c7.jpg

IMG_20251207_202333.thumb.jpg.51ba2c92db84eb6e584a23402e4a0ce1.jpg

W archiwum forum znalazłem podobny wątek, wydaje się że to element tłumika dolnego.post-172497-0-12103300-1490292155.jpg.7175c40f874c2b80af9f55fd2c0d7b6c.jpg

Czy ktoś wie gdzie można coś takiego kupić, co to jest, jaki ma numer seryjny części ?

Amortyzator to prawdopodobnie model First. Jest to wersja do roweru Woom 5, średnica koła 24 cale, średnica goleni 30mm

0HqN9tgx39BO1EDY.png.aac8812f74c0bfbfcb2b2f878e06b1f2.png

 

 

Wrzucę jeszcze numer Amora

IMG_20251207_203322.thumb.jpg.d72216546009b2e2898cace51c99ebf1.jpg

 

Napisano

Temat udało mi się trochę rozpracować.

Tłumik dolny to ten sam co w RST First. Jego długość to 18 cm. Dzięki uprzejmości firmy Woom dostałem go za darmo.

W Velo też są takie dostępne. Można kupić

signal-2025-12-13-172029_008.thumb.jpeg.fe58f3bc7afce759e658a867e56f285a.jpeg

Amor po wstępnej rozbiórce wygląda tak:

signal-2025-12-13-172029_006.thumb.jpeg.ead527efd8b31d7f73f4a1a15ba200bc.jpeg

Wybebeszony tłumik

signal-2025-12-13-172029_004.thumb.jpeg.4210839adaacd8e75b4bb9b833b5c4f8.jpeg

Schemat

schemat.thumb.jpg.eadac175fd57c1a1ac69a929b41441b8.jpg

 

 

 

Oleju w górnym tłumiku było coś koło 90 ml. W dolnych lagach może koło 3 do 5 ml. Nie wiem czy to ilości prawidłowe bo widelec był już 2 krotnie serwisowany.

W związku z czym zastanawiam się  ile tego oleju nalać, więcej, mniej ? Macie jakieś sprawdzone metody ? 

Dostałem informację, że najpewniejszym sposobem jest rozciągnięcie widelca i zalanie do górnej goleni tyle oleju, aby po włożeniu tłumika jego koniec stykał się z lustrem oleju.

Na rysunku zielone to olej ale żółte to przestrzeń w którą powinien zmieścić się górny tłumik

image001.png.21cf2b0ac3bff8593812673049db3341.png

 

W swoim warsztaciku dysponuje następującymi smarami i olejami:

Maxima Plush Suspension Fluid High Performance 5 WT

Maxima Plush Dynamic Suspension Lube Hevy

Sram Butter

Rock Shox Dynamic Seal Grease PTFE 

Który gdzie wlać i czym gdzie nasmarować ?

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...