Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam po dłuższej przerwie zamierzam wrócić do przemieszania się rowerem po okolicy i proszę o polecenie roweru MTB do 2100zł.

Wymagania: napęd co najmniej Shimano CUES/Deore (wersje z max 2 blatami z przodu), hamulce hydrauliczne, dodatkowym atutem będzie możliwość zamontowania fotelika/przyczepki dla dziecka.

Zamierzam jeździć czysto rekreacyjnie 20-100km miesięcznie, pół na pół asfalt/drogi gruntowe utwardzone, w cięższy teren raczej nie wjeżdżam.

Mój wzrost to 185cm, waga 80kg.

Znalazłem 2 modele teoretycznie spełniające wymagania, ale nie znam się na tyle (prawie wcale), żeby ocenić czy reszta podzespołów się nadaje. Jeżeli warto dołożyć parę zł za coś wartego uwagi jestem w stanie delikatnie zwiększyć budżet.

  1. Rower górski MTB RADVIK JARL 1 LTD (shimano deore 1x11, hamulce tarczowe hydrauliczne)
  2. Rower górski MTB INDIANA X-Pulser 2.9 M21 29 cali męski Czarno-czerwony

Kiedyś jeździłem na Unibike Fusion 29, który bardzo mi odpowiadał, ale został skradziony. Niestety teraz Fusion kosztuje około 3k, więc żeby go kupić musiałbym dołożyć prawie 50% do zakładanego budżetu.

Napisano

Czytając opis zastanawiam się czy na pewno potrzebny Ci rower MTB? Cross na takie potrzeby powinien być lepszy.

Chyba, że chcesz MTB, ale w 2100 nie będzie tak łatwo o Deore.

Ostatnio pojawiła się taka okazja:

https://biostern.abstore.pl/ramy-rower-stevens-mtb-applebee-29-23-18-,c107,p12916,pl.html

Obecnie jest tylko 18", ale rozmiary pojawiają się i znikają także jest jakaś szansa.

Ewentualnie z zagranicy, popularny Focus minimalnie ponad budżet:

https://www.sport11.pl/pl/mtb-focus-whistler-3-7

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dzięki za odpowiedzi, zamówiłem Bergamont Revox 7 ze sklepu evolution bikes.
Czy ktoś z Was zamawiał z tego sklepu? Zastanawiam się czy rower przyjdzie złożony i czy będzie już po serwisie zerowym.

Jeżeli nie, to czy z podstawową wiedzą mechaniczno-motocyklowo-samochodową sobie poradzę, czy jednak lepiej udać się do jakiegoś serwisu. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. W między czasie poczytam trochę tematów z kategorii "Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam".

Napisano

wstępnie złożony. Nie, nie będzie po serwisie zerowym, ze złożeniem sobie poradzisz - ale czy sam posprawdzasz inne rzeczy niż te co wymagają skręcenia - są dobrze dokręcone/nasmarowane ? + serwis zerowy widelca?

Napisano

Najbardziej obawiam się właśnie serwisu zerowego widelca. Co do momentu dokręcenia i smarowania poradzę sobie, posiadam klucze dynamometryczne z rożnymi zakresami nm, jeden 2-25nm, drugi 20-120nm. Najbardziej obawiam się serwisu zerowego widelca, ale na stronie producenta znalazłem service manual i cała operacja wydaje się mało/średnio skomplikowana. Sprawdzę jeszcze ceny serwisu zerowego w Olsztynie i dam znać jaką podjąłem decyzję.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...