piotrekraj Napisano 27 Sierpnia Napisano 27 Sierpnia Witam. Napisałem takiego maila do SCOTT POLSKA: Posiadam rower Scott Spark 970 z 2020r. Fabrycznie miał on damper X-fusion rl trunnion 165x45. Zdecydowałem się go zamienić na Amortyzator RockShox Deluxe Nude RLC3, 165x45 mm ściągnięty z nowego sparka z 2023r. Niestety nie pasują stare tuleje łączące górną część amortyzatora z ramą. Po zakupie doczytałem się, że "Kompatybilny tylko z modelami Scott Spark 2022+" a mój to 2020 czyli model 2017+. Pytanie mam: czy jest jakaś opcja zastosowania odpowiednich tulei montażowych, żeby pasował do mojej ramy? SCOTT POLSKA odpisał następująco: Szanowny kliencie. dziękujemy za wiadomość oraz szczegółowy opis sprawy. Potwierdzamy, że amortyzator RockShox Deluxe Nude RLC3 w standardzie 165x45 mm został zaprojektowany specjalnie pod ramy Scott Spark od rocznika 2022 i nie jest oficjalnie kompatybilny z wcześniejszymi generacjami, w tym modelem Spark 970 z 2020 roku. Jako oficjalny dystrybutor marki SCOTT, możemy rekomendować jedynie rozwiązania, które zostały sprawdzone i zatwierdzone przez producenta SCOTT. W praktyce wiemy, że część użytkowników próbuje stosować różne rozwiązania nieoficjalne (modyfikacje tulei, adaptery itp.). W takich przypadkach pomocne mogą być fora rowerowe lub dobre serwisy specjalistyczne, które mają doświadczenie w niestandardowych montażach. Trzeba jednak podkreślić, że wszelkie modyfikacje inne niż oficjalne klient stosuje na własne ryzyko, a producent ani dystrybutor nie mogą ich rekomendować, gwarantować poprawnego działania ani odpowiadać za ewentualne szkody wynikające z ich użytkowania. Z szacunkiem CZY FAKTYCZNIE KTOS POMOZE NA TYM FORUM?? KTOS TO JUZ PRZERABIAL? Cytuj
piotrekraj Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu Ok. Gadałem z Wichu, twierdzi, ze da się tego deluxa z ramy nowej wsadzić w starsza poprzez wyprasowanie pierścienia metalowego z dampera i wtedy stare tuleje wejdą jak w masło. Mówił jednak , ze nie ma sensu pakować tego dampera do tej ramy z dwóch powodów: 1. zawór jest od dołu i nie napompuje go gdy jest w ramie (potrzebuje zawór od boku) 2. system twinlock (manetka) nie będzie działał z damperem bo wejście linki jest od góry a ma być od dołu. W takim razie, gdyby ktoś potrzebował, będę miał tego deluxa 165x45 na sprzedaż (priv). Wracam jednak do punktu wyjścia. Czy ktoś z was już przerabiał upgrade Sparka z 2017+ rama poprzez wymianę dampera na cos lepszego?? Zaproponujcie cos bo Scott oficjalnie potraktowal mnie tak: Napisałem do kontakt@scott.pl i poprosiłem o wykaz damperow kompatybilnych z moja rama i otrzymałem taka odpowiedź: " Nie istnieje coś takiego jak lista kompatybilności damperów. Nie ma fizycznej możliwości przetestowania wszystkich damperów z tą ramą. Centrala udostępnia wymiary montażowe z informacją, że każdy damper jaki chcemy zamontować należy przymierzyć i sprawdzić jego działanie. Wymiary: Suspention Ratio: 2,67 Shock Lenght 165mm Shock Stroke: 45mm Turnion Hardware Linkage: 20x10mm Centrala udostępnia też kody katalogowe amortyzatorów pasujących do tej ramy, w które są wyposażone wyższe modele" Fox Nude4 Kashima - 267428 Fox Nude4 - 267427 Niestety niedostępne już w magazynach. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.