Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Napisałem takiego maila do SCOTT POLSKA:

 
Posiadam rower Scott Spark 970 z 2020r. 
Fabrycznie miał on damper X-fusion rl trunnion 165x45. Zdecydowałem się go zamienić na Amortyzator RockShox Deluxe Nude RLC3, 165x45 mm ściągnięty z nowego sparka z 2023r.  Niestety nie pasują stare tuleje łączące górną część amortyzatora z ramą.
Po  zakupie doczytałem się, że "Kompatybilny tylko z modelami Scott Spark 2022+" a mój to 2020 czyli model 2017+.
Pytanie mam: czy jest jakaś opcja zastosowania odpowiednich tulei montażowych, żeby pasował do mojej ramy?
 
SCOTT POLSKA odpisał następująco: 

Szanowny kliencie.

dziękujemy za wiadomość oraz szczegółowy opis sprawy.

Potwierdzamy, że amortyzator RockShox Deluxe Nude RLC3 w standardzie 165x45 mm został zaprojektowany specjalnie pod ramy Scott Spark od rocznika 2022 i nie jest oficjalnie kompatybilny z wcześniejszymi generacjami, w tym modelem Spark 970 z 2020 roku. Jako oficjalny dystrybutor marki SCOTT, możemy rekomendować jedynie rozwiązania, które zostały sprawdzone i zatwierdzone przez producenta SCOTT.

W praktyce wiemy, że część użytkowników próbuje stosować różne rozwiązania nieoficjalne (modyfikacje tulei, adaptery itp.). W takich przypadkach pomocne mogą być fora rowerowe lub dobre serwisy specjalistyczne, które mają doświadczenie w niestandardowych montażach. Trzeba jednak podkreślić, że wszelkie modyfikacje inne niż oficjalne klient stosuje na własne ryzyko, a producent ani dystrybutor nie mogą ich rekomendować, gwarantować poprawnego działania ani odpowiadać za ewentualne szkody wynikające z ich użytkowania.

Z szacunkiem

 

CZY FAKTYCZNIE KTOS POMOZE NA TYM FORUM?? KTOS TO JUZ PRZERABIAL?

 
 
 
 

 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Ok. Gadałem z Wichu, twierdzi, ze da się tego deluxa z ramy nowej wsadzić w starsza poprzez wyprasowanie pierścienia metalowego z dampera i wtedy stare tuleje wejdą jak w masło.

Mówił jednak , ze nie ma sensu pakować tego dampera do tej ramy z dwóch powodów:

1. zawór jest od dołu i nie napompuje go gdy jest w ramie (potrzebuje zawór od boku)

2. system twinlock (manetka) nie będzie działał z damperem bo wejście linki jest od góry a ma być od dołu.

W takim razie, gdyby ktoś potrzebował, będę miał tego deluxa 165x45 na sprzedaż (priv). 

Wracam jednak do punktu wyjścia. Czy ktoś z was już przerabiał upgrade Sparka z 2017+ rama poprzez wymianę dampera na cos lepszego?? Zaproponujcie cos bo Scott oficjalnie potraktowal mnie tak: 

 

Napisałem do kontakt@scott.pl i poprosiłem o wykaz damperow kompatybilnych z moja rama i otrzymałem taka odpowiedź:

"

Nie istnieje coś takiego jak lista kompatybilności damperów. Nie ma fizycznej możliwości przetestowania wszystkich damperów z tą ramą. Centrala udostępnia wymiary montażowe z informacją, że każdy damper jaki chcemy zamontować należy przymierzyć i sprawdzić jego działanie.

Wymiary:
Suspention Ratio: 2,67
Shock Lenght 165mm
Shock Stroke: 45mm
Turnion
Hardware Linkage: 20x10mm

Centrala udostępnia też kody katalogowe amortyzatorów pasujących do tej ramy, w które są wyposażone wyższe modele"
Fox Nude4 Kashima - 267428
Fox Nude4 - 267427

Niestety niedostępne już w magazynach.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...